شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 09.02.2010, 5:49


مبارزه مردم ایران در اعتراض به کودتای انتخاباتی احمدی نژاد و خامنه‌ای در ۲۲ خرداد ۱۳۸۸، بطور پیوسته ادامه داشته و هر روز گسترش بیشتری می‌یابد. تمام جهان به تحولات ایران چشم دوخته است. مردم در اعتراض به پایمال شدن حقوق خود از پای نمی‌نشینند و در همبستگی با آنها، ایرانیانِ خارج کشور در سراسر جهان، متحد می‌باشند.

روز ۷ فوریه ۲۰۱۰ (۱۸ بهمن ۱۳۸۸)، به ابتکار «کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی» حرکت اعتراضی بزرگی در پاریس علیه رژیم جمهوری اسلامی و در همبستگی با مبارزه مردم ایران برپاگشت.

در آغاز، در گردهمایی میدان جمهوری (رپوبلیک) پاریس، شخصیت‌ها و نیروهای مترقی متعددی پیام و نظر خود را درباره جنبش مردم ایران بیان نمودند. نمایندگان نهادهای حقوق بشری مانند ژاکلین پرنشیو نماینده عفو بین الملل و عبدالکریم لاهیجی معاون سازمان جهانی حقوق بشر، سرکوب و کشتار و تجاوز نسبت به زندانیان سیاسی را محکوم نموده و از دولت‌ها خواستند تا دفاع از حقوق بشر در ایران را جزو وظیفه اصلی خود قرار دهند.

شخصیت‌های مترقی و لاییک عرب مانند توفیق الال و محمد سیفوی آمدند تا رژیم خامنه ای را افشا نموده و پشتیبانی خود را از مبارزه مردم آزادیخواه ایران نشان دهند. روزنامه نگاران ایرانی مانند بابک داد و محمد جواد اکبرین سانسور و ستمگری رژیم را بر ملا کرده و آزادی قلم و مردم را خواست اساسی خود اعلام کردند.

احزاب فرانسوی نیز با حضور خود اعلام کردند که در این روزهای سرنوشت ساز در کنار مردم ایران می‌باشند. نماینده حزب کمونیست فرانسه سرکوب تظاهرکنندگان که چیزی جز آزادی و حقوق خود را نمی‌خواهند محکوم نمود و جلال ایجادی بعنوان نماینده حزب سبزهای فرانسه اعلام کرد که پیروزی دمکراسی در ایران علیه استبداد و بنیادگرایی یک ضرورت بوده و عامل اساسی صلح و آزادی در منطقه به شمار می‌آید.

در این گردهمایی تعداد زیادی از روشنفکران و شخصیت های سیاسی ایرانی و فرانسوی حاضر بودند تا به این گونه علیه رژیم استبداد به اعتراض دست زده و حمایت همه جانبه خود را نسبت به جنبش مردم اعلام نمایند.

پس از این گردهمایی، بیش از دو هزار تظاهرکننده از میدان رپوبلیک بسوی میدان ملت (ناسیون) حرکت کردند و همبستگی خود را با مبارزات مردم ایران علیه استبداد به نمایش گذاشتند. در این راهپیمایی ایرانیان مقیم فرانسه و در کنار آنان فرانسوی‌ها با قدرتِ تمام، جمهوری اسلامی را افشا کردند و در خیابان‌ها فریاد کشیدند: زندانی سیاسی آزاد باید گردد! خامنه ای قاتله، حکومتش باطله! زنده باد آزادی! زنده باد دموکراسی!

تظاهرکنندگان عکس‌های فراوانی از شهدای ایران به همراه داشتند و با شعارهایی بر پلاکارد هایِ خود همچون جمهوری اسلامی می‌کشد!، دمکراسی برای ایران! و ایران بمب اتم نمی‌خواهد!، از مردم ما حمایت نمودند.
برگزاری این راهپیمایی و موفقیت آن یکبار دیگر این واقعیت را نشان داد که ایرانیان خارج کشور مدافع مردم میهن‌مان بوده و تا زمانی که دیکتاتوری در ایران است از پای نمی نشینند.

ما بیشماریم
کمیته مستقل ضد سرکوب شهروندان ایرانی
Comité indépendant contre la répression des citoyens iraniens
http://www.whereismyvote.fr

























 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024