سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 04.02.2010, 21:52



کلمه: بازداشت روزنامه نگاران ،وب نگاران و دیگر فعالان مدنی در روزهای اخیر نیز ادامه یافته است .

به گزارش کلمه نوشین جعفری ، مازیار سمیعی، علیرضا ثقفی، کاوه قاسمی کرمانشاهی ،علی محمد اسلامپور ، سحر قاسم‌نژاد و نازنین حسن‌نیا از جمله این بازداشت شدگان هستند.

بنا به این گزارش مازیار سمیعی از فعالان کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض‌آمیز، در نخستین ساعات بامداد امروز پنج‌شنبه در منزلش در تهران بازداشت شد.

نیروهای امنیتی پس از تفتیش منزل، رایانه و تعدادی از کتاب‌های وی را توقیف کردند. از محل بازداشت و اتهامات سمیعی اطلاعی در دست نیست.

ماموران لباس شخصی ساعت چهار صبح ، چهاردهم بهمن ماه، سحر قاسم‌نژاد و نازنین حسن‌نیا را نیز در منزل شخصی‌شان بازداشت کردند.گفته می‌شود این دو تن با هیچ گروه و حزب سیاسی همکاری نداشته‌اند و دلیل بازداشت آن‌ها مشخص نیست. مامورانی که با حکم دادستانی برای بازداشت آن‌ها اقدام کردند، گفته‌اند که خانواده‌ها برای پیگیری وضعیت فرزندانشان به دادگاه انقلاب مراجعه کنند.

علیرضا ثقفی، عضو کانون نویسندگان و مدافع حقوق کارگری از دیگر بازداشت‌شدگان روزهای اخیر است. این روزنامه‌نگار و نویسنده، سه‌شنبه، سیزدهم بهمن، پس از مراجعه به اداره پیگیری وزارت اطلاعات بازداشت شد. وی پیش از این نیز یازدهم اردیبهشت سال جاری، در مراسم روز جهانی کارگر به همراه پسرش محسن ثقفی دستگیر شد و برای چندین هفته در زندان اوین به سر برد.

از سوی دیگر کمیته گزارشگران حقوق بشر نیز از زیر فشار بودن مهرداد رحیمی، عضو این کمیته برای اعتراف تلویزیونی خبر داده‌است.

این فعال مدنی در تماس تلفنی با خانواده خود گفته‌است که فقط در روز چهارشنبه به مدت هشت ساعت برای گرفتن «اعترافات تلویزیونی» بازجویی شده‌است.

براساس همین گزارش ،ماموران امنیتی چهارشنبه شنبه شب نوشین جعفری ،خبرنگار فرهنگی روزنامه اعتماد را در منزلش بازداشت کردند.جعفری که بیست و دو سال سن دارد در ماه های پس از انتخابات ریاست جمهوری هیچ گونه فعالیت سیاسی نداشت و صرفا به فعالیت در حوزه مسایل فرهنگی و ادبی می پرداخت.بنابراین گزارش،هنوز معلوم نیست او را به کدام زندان انتقال داده اند.

کاوه قاسمی کرمانشاهی، روزنامه نگار و فعال حقوق بشر نیز۱۴ بهمن ماه در منزلش در کرمانشاه بازداشت شد.طبق گفته مادر این فعال بازداشت شده، ماموران ضمن مراجعه به منزل برای بازداشت کاوه، کیس کامپیوتر شخصی وی را نیز با خود بردند.کاوه قاسمی کرمانشاهی همچنین در کمپین یک میلیون امضا، و سازمان ادوار تحکیم وحدت نیز عضویت دارد.

علی محمد اسلامپور سردبیر نشریه نوای وقت کرمانشاه دیگر روزنامه نگاری است که دیروز بازداشت شده است.نوای وقت از نشریات هوادار انتخاباتی میرحسین موسوی بشمار می رود که بارها توسط مقامات استانی تذکر و به دادگاه فراخوانده شده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024