پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 02.02.2010, 15:25


نیلوفر لاری ‌پور بازداشت شد

پارلمان‌نیوز: نیلوفر لاری‌پور شاعر، ترانه‌سرا و خبرنگار نشریه چلچراغ بازداشت شد.

خواهر نیلوفر لاری‌پور در گفتگو با خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، با تایید خبر بازداشت خواهرش، گفت:«شب گذشته ماموران با خواهرم در منزل حاضر شده و کیس کامپیوتر او و یکسری وسایلش را بردند.»

وی با بیان اینکه برخورد ماموران بسیار محترمانه و خوب بود اظهار امیدواری کرد هر چه زودتر مشکل نیلوفر حل شده و به خانه برگردد.

یکی از همکاران لاری‌پور نیز در گفتگو با پارلمان‌نیوز، تاکید کرد:« ساعت 6:30 دقیقه روز گذشته از وزارت اطلاعات با نیلوفر تماس گرفته شد و از او خواستند تا ساعت 7 به دفتر پیگیری وزارت اطلاعات برود.»

وی با بیان اینکه نیلوفر هیچ گونه فعالیت سیاسی و جناحی و گروهی نداشته، تاکید کرد:«نیلوفر به درخواست وزارت اطلاعات به مرکز مورد نظر مراجعه کرد اما علی‌رغم اینکه به او گفته بودند فقط قرار است چند سئوال پرسیده شود او بازداشت شد.»

وی در خصوص فعالیت‌های خبری لاری‌پور گفت:«ایشان مسئول صفحه ترانه‌های مجله هستند که بیشتر در مورد ترانه‌های مذهبی و ریشه آن در ایران باستان مطلب می‌نوشته است.»

وی تاکید کرد:« نیلوفر هیچ گونه فعالیت سیاسی و حزبی نداشته است.»

وی خاطر نشان کرد:« تنها فعالیت سیاسی لاری پور مربوط به دوران انتخابات و تبلیغات بوده که برای آقای موسوی تبلیغ می‌کرد.»


سه تن از فعالین دانشجویی بازداشت شدند

سه شنبه، ۱۳ بهمن، ۱۳۸۸

نیمه شب گذشته ماموران امنیتی با یورش به منازل وحید عابدینی، نوید عابدینی و اسماعیل ایزدی خواه سه تن از فعالین سابق دانشجویی آن‌ها را بازداشت کردند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر ماموران امنیتی برخی از وسایل آنان را نیز ضبط کرده اند. هنوز دلیل این بازداشت ها مشخص نشده است.

وحید عابدینی عضو اسبق انجمن دموکراسی خواهان دانشگاه تهران و نوید عابدینی دبیر سابق انجمن اسلامی دانشکده ادبیات دانشگاه تهران بود.

از طی روزهای گذشته روند جدیدی از بازداشت ها آغاز شده است که مجددا تعدادی از دانشجویان و فعالین حقوق بشر بازداشت شده اند.


بازداشت نازنین فرزانجو فعال دانشجویی و مدافع حقوق بشر

سه شنبه، ۱۳ بهمن، ۱۳۸۸

فعالان حقوق بشر در ایران: صبح امروز نیروهای امنیتی یک دانشجو و مدافع حقوق بشر را بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل کردند.

به گزارش واحد اندیشه و بیان مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران، نازنین فرزانجو، دانشجوی مترجمی زبان فرانسه و از همکاران مجموعه فعالان حقوق بشر در ایران صبح روز سه‌شنبه ۱۳ بهمن ماه در منزل شخصی خود در مهرشهر کرج، توسط نیروهای امنیتی بازداشت و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

از دلایل بازداشت و سرنوشت نامبرده پس از دستگیری کماکان اطلاعی در دست نیست.


علیرضا ثقفی عضو کانون نویسندگان ایران بازداشت شد

سه شنبه، ۱۳ بهمن، ۱۳۸۸

گزارش های مختلف بازداشت علیرضا ثقفی عضو کانون نویسندگان ایران، نویسنده، روزنامه نگار و فعال عرصه ی کارگی را تایید کرده اند.

کانون مدافعان حقوق کارگر در گزارشی پیرامون این بازداشت نوشته است: در پی بازداشت های گسترده اخیر امروز دوشنبه ۱۲ بهمن ۱٣٨٨ علیرضا ثقفی از طرف دفتر پیگیری اطلاعات واقع در خیابان صبا تهران احضار و سپس بازداشت شد. مامورین اطلاعات به اتفاق علیرضا ثقفی در حالی که همسر و فرزندان وی در منزل حضور داشتند شبانه اقدام به تفتیش منزل نموده و کیس، لب تاپ و جزوات وی را ضبط کردند.

این در حالی است که علیرضا ثقفی هفته گذشته برای چندمین بار با احضاریه دادگاه انقلاب در دادگاه حاضر شده بود و نسبت به اتهام تجمع در پارک لاله به مناسبت روز جهانی کارگر از خود دفاع نموده و وکیل وی آقای اولیایی فر نیز فرصت یافته بود تا ضمن دفاع از وی طی روزهای آینده لایحه خود را ارائه دهد.

گفتنی است که علیرضا ثقفی دومین عضو کانون نویسندگان ایران است که در روزهای اخیر بازداشت شده است. روز چهارشنبه ی گذشته ی نیز رضا خندان (مهابادی) عضو دیگر کانون نویسندگان ایران بازداشت شد و تاکنون اطلاعی از وضعیت وی در دست نیست.


بازداشت دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشکده حقوق

سه شنبه، ۱۳ بهمن، ۱۳۸۸

محمد علی رفیعی عضو دبیر سیاسی انجمن اسلامی دانشکده حقوق و علوم سیاسی دانشگاه تهران دوشنبه شب توسط نیروهای امنیتی بازداشت شد.

به گزارش خبرنگار جرس این فعال دانشجویی، دوشنبه شب پس از خروج از دانشگاه توسط عوامل ناشناسی سوار بر یک اتومبیل سمند ناشناس شد و به نقطه نامعلومی منتقل شد.

همزمان خانواده های برخی دانشجویان در بند دانشگاه تهران خبر از فشارهایی دادند که در روزهای اخیر بر برخی از دانشجویان زندانی وارد آمده و آنها را از شرایط مسالمت آمیز محروم نمو ده اند تا مصاحبه با بخش خبری 20:30 و اعتراف های اجباری را بپذیرند.

پیش از این نیز برخی از دانشجویان دیگر با همین رویه مورد فشار قرار گرفتند و صدا و سیما اعترافات اجباری آنها را پخش نمود.


محمد مختاری، عضو دفتر تحکيم وحدت بازداشت شد

محمد مختاری از فعالين سياسی دانشگاه کاشان (دبير اسبق انجمن اسلامی) و از اعضای دفتر تحکيم وحدت که چندی پيش به خاطر فعاليت های سياسی و به بهانه های آموزشی از دانشگاه اخراج شده بود؛ ظهر ديروز در خانهی يکی از دوستان خود در کاشان توسط نيروهای امنيتی بازداشت شد.

ادوارنیوز گزارش میدهد: دو نفر از اعضای آن خانه نيز توسط نيروهای امنيتی بازداشت و به مکان نامعلومی انتقال يافتند و بعد از بازجويی های طولانی آزاد شدند. خادم (کارشناس حراست در دانشگاه و مهره مستقيم وزارت اطلاعات در دانشگاه کاشان) نقش گسترده ای در دستگيری های چند وقت اخير کاشان داشته است. شنيده شده است که موج دستگيریهای قبل از ۲۲ بهمن در کاشان آغاز شده است به طوری که ۱۲ نفر ديگر از فعالين ديروز دستگير شده‌اند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024