شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 18.01.2010, 19:24


شبکه جنبش راه سبز (جرس): دوستان و نزدیکان دکتر یزدی نسبت به وضعیت سلامت وی ابراز نگرانی کرده، از مجامع بین المللی برای آزادی وی درخواست کمک نمودند.

"به گزارش خبرنگار جرس از تهران این عضو شورای انقلاب، اوائل هفته گذشته با سر و وضع بسیار آشفته ای در دادگاه انقلاب واقع در خیابان معلم در لباس زندان دیده شده که برای تمدید قرار بازداشت او را به آنجا آورده بودند. خبرنگار جرس می افزاید چند روز قبل هم از نزدیکان این وزیر خارجه دولت موقت خواسته شده بودبرای ایشان از منزل دارو و وسائل بهداشتی به زندان اوین ببرند.

دکتر یزدی هفتاد و نه ساله از بیماری های متعددی رنج می برد و دو سال قبل جهت شیمی درمانی به خارج از کشور عزیمت کرد و چند ماه قبل نیز تحت عمل جراحی قرار گرفته است. خانواده و دوستان دکتر یزدی به شدت نگران حال وی هستند. یکی از اعضای نهضت آزادی - که نخواست نامش فاش شود - به خبرنگار جرس در تهران گفت: ما از همه بشردوستان جهان و مجامع بین المللی حقوق بشر برای آزادی فوری دبیر کل بیمارمان جهت معالجه استمداد می کنیم.ما نگران جان دکتر یزدی هستیم".

این جمله ای است که خبرنگاران جرس در تهران گزارش کرده اند. گفتنی ست دکتر ابراهیم یزدی دبیرکل نهضت آزادی ایران، ساعت سه بامداد هفتم دی (فردای عاشورای خونین تهران) در منزل خود برای بار سوم در سال جاری بازداشت شد.

جمهوری اسلامی ایران دو هفته قبل بر خلاف قانون اساسی کلیه فعالیتهای قدیمی ترین جزب اسلامی ایران را بطور مطلق متوقف کرد، بسیاری از اعضای آنرا دستگیر کرد، حتی سه عضو خانواده دبیر دفتر سیاسی نهضت نیز بازداشت شده اند

گفتنی است دکتر ابراهیم یزدی 7 دی ساعت سه بامداد توسط ماموران وزارت اطلاعات در خانه شخصی خود در تهران بازداشت و به مکان نامعلومی منتقل شد.

پیش از این نیز یزدی در جریانات بعد از انتخابات ریاست جمهوری در حالی که در بیمارستان بستری بود برای 72 ساعت بازداشت شده بود. از وی بعنوان مسن ترین زندانی ایرانی یاد می شود.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024