جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 12.01.2010, 12:57



دویچه وله: به گزارش رسانه‌های ایران، انفجار روز سه‌شنبه ۲۲ دی‌ماه (۱۲ ژانویه) حوالی ساعت ۸ صبح در مقابل منزل مسعود علی‌محمدی در منطقه‌ی قیطریه‌ی تهران رخ داد. بنا براین گزارش‌ها، آقای علی‌محمدی هنگام خروج از منزل بر اثر انفجار موتوری که در آنجا بوده به قتل رسیده است. منابع خبری دولتی می‌گویند انفجار از راه دور صورت گرفته است.

بنابر گزارش‌ها، براثر انفجار بمب، دو دستگاه خودرو و یک موتور سیکلت نیز بشدت آسیب دید و شیشه‌های منازل و اماکن اطراف شکسته شده است.

«واحد مرکزی خبر»، شبکه‌ی خبری وابسته به رادیو- تلویزیون دولتی جمهوری اسلامی، به نقل از دادستان تهران «عوامل آمریکا و اسرائیل» را مسئول قتل استاد ایرانی اعلام کرده است.

عباس جعفری دولت‌آبادی، دادستان تهران به خبرنگار «واحد مرکزی خبر» گفته است: «با توجه به اینکه شهید مسعود علی‌محمدی از دانشمندان علم فیزیک و انرژی هسته‌ای بوده است ، به احتمال قوی سرویس‌ها و عوامل موساد و سیا در ترور وی دست داشته‌اند».

رامین میهمان‌پرست، سخنگوی وزارت خارجه جمهوری اسلامی نیز ترور مسعود علی محمدی را به «عوامل اسرائیل و آمریکا» نسبت داد.

تکذیب «انجمن پادشاهی»

ساعتی پس از وقوع انفجار و کشته‌شدن مسعود علی‌محمدی، اطلاعیه‌ای در وبسایتی با نام «تکاوران تندر» انتشار یافت، که در آن گروهی به نام «انجمن پادشاهی ایران» مسئولیت این ترور را برعهده گرفته است. این اطلاعیه به سرعت از سوی رسانه‌های دولتی ایران منتشر شد.

اما گروه «انجمن پادشاهی ایران» با تکذیب خبر هرگونه مداخله‌ای در این ترور، می‌گوید که سایت اینترنتی «تکاوران تندر» را وزارت اطلاعات جمهوری اسلامی ایجاد کرده است. این گروه می‌گوید سایت‌های مشابه «تکاوران تندر» از سوی «بخش سایبری سپاه پاسداران» اداره می‌شود و «انجمن پادشاهی ایران نیازی به سر به نیست کردن یک استاد دانشگاه ندارد».

«واحد مرکزی خبر» مسعود علی‌محمدی را «استاد شاخص فیزیک نوترونی دانشگاه تهران» معرفی کرده و نوشته است: «پیکر این دانشمند هسته‌ای به پزشک قانونی منتقل شده است و دستگاه‌های امنیتی اطلاعاتی درحال بررسی ابعاد پنهان حادثه» هستند.

خبرگزاری فارس نیز نوشته است: مسعود علی‌محمدی فارغ‌التحصیل مقطع دکترای فیزیک از دانشگاه شریف در سال ۱۳۷۱ بود و در مقطع کارشناسی و کارشناسی ارشد به تدریس فیزیک کوانتومی و ذرات بنیادی اشتغال داشت. تخصص اصلی این استاد فیزیک دانشگاه تهران، ذرات بنیادی بود و با موسسه تحقیقات ذرات بنیادی نیز طی سال‌های ۷۶ تا ۸۰ همکاری داشت.

در فهرستی از اساتید دانشگاه تهران و علوم پزشکی که در آستانه‌ی انتخابات ۲۲ خرداد نامه‌ای را در حمایت از میرحسین موسوی امضا کرده‌اند، نام مسعود علی‌محمدی در میان امضاء کنندگان دیده می‌شود. اصل این نامه‌ در «پایگاه اینترنتی اطلاع رسانی دانشگاهیان حامی میر حسین موسوی» منتشر شده است.

آمریکا اتهام را «مضحک» خواند

رادیو فردا: وزارت خارجه ایالات متحده روز سه‌شنبه در واکنش به اتهام جمهوری اسلامی مبنی بر دست داشتن آمریکا و اسرائیل در «ترور» استاد دانشگاه تهران که صبح سه‌شنبه در قیطریه تهران اتفاق افتاد این اتهام را «مضحک و بی‌معنی» خواند.

مارک تونر، سخنگوی وزارت امور خارجه آمریکا، در پاسخ به مقام وزارت خارجه ایران اعلام کرد که «اتهام دخالت آمریکا [در این رخداد] مضحک و بی‌معنی است».



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024