پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 06.01.2010, 14:32


حامیان دولت کودتایی احمدی‌نژاد همزمان با تشدید سرکوب و بازداشت‌های گسترده فعالان سیاسی، مدنی و مطبوعاتی، به جنگ تبلیغاتی خود علیه آزادیخواهان و هواداران جنبش سبز هم ابعاد تازه‌ای بخشیده‌اند.

تهیه فیلمی برای جعل ماجرای قتل ندا آقا سلطان از جمله اقدامات ستاد تبلیغاتی کودتاچیان در روزهای اخیر بوده است. آنها که هنوز هم به خاطر این جنایت از فشارهای داخلی و بین‌المللی رها نشده‌اند، کوشیدند در فیلم جعلی خود ندا را شریک در قتل خودش معرفی کنند و جنایت را به گردن معترضان بیاندازند. این فیلم به قدری ناشیانه و فریب‌کارانه تهیه شده بود که باورش برای خود هواداران کودتاچیان هم آسان نبوده است.

سناریوهای تازه

حال خبر می‌رسد که کودتاچیان "سناریو كارناوال كشف حجاب" را در دست اقدام دارند. بنیان،‌از سایت‌های نزدیک به جنبش سبز به نقل از منابع موثق نوشته است که سناریو كشف حجاب توسط گروهی از زنان و دختران بی حجاب كه در ایام انتخابات با آرایش های عجیب و زننده به نفع كاندیدایی خاص (احمدی‌نژاد) تبلیغ می كردند، روز شنبه ۱۹ دی ماه ۱۳۸۸ اجرا می شود و این گروه با حضور در خیابان ها و میدان های اصلی تهران در حالی كه نمادهای سبز با خود دارند علیه حجاب اجباری اعتراض و برخی نیز كشف حجاب می كنند.

بنیان در ادامه نوشته است که انجام این سناریو با حضور پررنگ رسانه ای اقتدارگرایان همراه خواهد بود و هدف از آن این است که با نادیده گرفتن شمار زیاد زنان باحجاب هوادار جنبش سبز، زمینه سركوب و خشونت بیشتر علیه مردم معترض را فراهم سازد.

"کشف" وانت با بار اسلحه و ...

در همین حال، سایت جهان‌نیوز که به علیرضا زاکانی از چهره‌های نزدیک به سپاه و دولت احمدی‌نژاد به شمار می‌رود در اقدامی مشکوک از "کشف خودرویی مملو از سلاح های پیشرفته و جنگی درمیدان ولیعصر" خبر داده است. نحوه تنظیم این خبر نیز به گونه‌ای است که جنایت و سرکوب نهادهای رسمی دولتی و لباس شخصی‌ها در روز عاشورا علیه معترضان را دگرگونه جلوه دهد و این جنایات را به گروه‌های موهوم تروریستی که گویا سر و سری با خود معترضان دارند نسبت دهد.

جهان در "خبر" خود به نقل از یک "منبع مطلع" نوشته است که این وانت "پس ازتجمعات روزعاشورا شناسایی و با اقدام به موقع ماموران کلیه سلاح های موجود در آن ضبط شد... اهمیت این کشف از آن جهت است که ۲ نفر از کشته شدگان روز عاشورا توسط این گونه سلاح های ساچمه ای که غیرسازمانی محسوب می شود مورد هدف قرار گرفته اند."

جهان‌نیوز در ادامه جعلیات مشکوک خود از "کشفیات" دیگری نیز خبر داده است و از جمله به " کشف و شناسایی چند خودرو حاوی چوب، چماق و لاستیک برای آتش افروزی در مسیر کوی دانشگاه تهران" اشاره کرده است. جهان سناریوی این "کشفیات" را سپس این گونه ادامه داده است: "صاحبان این خودروها اعتراف کردند که در طول اعتراضات و ناآرامی های تهران این امکانات را در اختیار اغتشاشگران قرار می دادند."

انتشار خبر مشکوک جهان‌نیوز در حالی است که فرمانده نیروی انتظامی پس از تکذیب‌های اولیه بالاخره اعتراف کرد که سلاح‌ ساچمه‌ای جز سلاح‌های رایج در این نیرو است. هر چند که وی همزمان ادعا کرد که خودرو نیروی انتظامی که روز عاشورا برخی از معترضان را زیر گرفت، به سرقت رفته بوده است! فرافکنی‌ها و دروغ‌بافی‌های جهان‌نیوز و مقام‌های انتظامی و امنیتی جمهوری اسلامی در در توجیه سرکوب‌ها و جنایات خود، رویه‌ای دیرپا و آشناست و در مواردی مانند قتل‌های زنجیره‌ای و جنایات کهریزک نیز شاهد آن بوده‌ایم.

جاسازی اسلحه در منازل مخالفان

در خبری دیگر، سایت "امروز"،‌ که به اصلاح‌طلبان نزدیک است از سناریوی دیگری پرده برداشته که "ستاد کودتا" در پی اجرای آن است. بر اساس این سناریو، قرار است در دفاتر احزاب و منازل فعالین سیاسی مخالف دولت اسلحه‌های آمریکایی جاسازی شود تا با "کشف" آنها راه برای سرکوب گسترده‌تر مخالفان باز شود.

امروز در ادامه خبر خود نوشته است:" کودتاچیان پیش از این از انواع و اقسام روش های ماکیاولیستی برای رسیدن به اهداف خوداستفاده کرده بودند، ولی به نظر می رسد با پیچیده شدن بیشتر اوضاع، ستاد کودتا دست به اعمال کثیف تری خواهد زد."



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024