پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 03.01.2010, 20:11


جبهه مشارکت ایران اسلامی در حمایت از راه حل های ارائه شده در بیانیه شماره ۱۷ میرحسین موسوی بیانیه ای صادر کرد.

متن این بیانیه به شرح زیر است:

حل و یا کاهش بحران بزرگی که کشور امروز به آن گرفتار است نیازمند فکر، اراده و دلسوزی انسانهای بزرگیست که چشم ملت در تنگنای گرفتاریها به آنها دوخته شده است. بیانیه شمارۀ 17 مهندس میر حسین موسوی پاسخی به این نیاز مبرم و عاجل ملت و کشور ایران است و در صورتی که بخوبی توسط مخاطبانش دریافت و درک شود وبه راه حل های حداقلی آن عمل شود می تواند موجبات امید و بهروزی را برای کشورفراهم بیاورد. تحلیل شفاف و هوشمندانه ای که از واقعیت های موجود جامعه و کشور در این بیانیه ارائه شده است خود نشان دهندۀ آن است که راه حل های حداقلی نیز واقع بینانه و بر اساس نگاهی روشن ارائه شده است.

همانطور که در مقدمۀ آن بیانیه آمده است اولین قدم پذیرش وجود یک بحران جدی در کشور است . این بحران دارای دو مولفۀ متصل به هم است، یکی بی صداقتی، عدم شفافیت وناکارآمدی دولت و در نتیجه ویرانگر بودن نقش آن در مسیر توسعۀ برنامه ریزی شده و مورد اجماع نهادهای سیاستگذار و دیگری برگزاری انتخاباتی ناسالم و اعلام نتایجی غیر واقعی برای آن. مردمی که از دولت حاکم راضی نبودند چشم داشتند که بتوانند با رأی خود در انتخابات هدایت کشور را در مسیر درست قرار دهند اما همان دولت امانت رأی مردم را پاس نداشت و نتیجۀ انتخابات را به دلخواه خود اعلام نمود. جنبش سبز که پیش از انتخابات برای روی کار آوردن دولتی کارآمد، قانونگرا و صادق شکل گرفت پس از برگزاری انتخابات با اعتراض به نتایج غیر واقعی اعلام شده تداوم و گسترش یافت. انتقال نقطۀ ثقل مطالبات جنبش از مولفۀ دوم به مولفۀ اول در حقیقت انتقال از فرع به اصل است هرچند معنای آن غفلت از همان فرع نیز نیست. این جنبش اگر چه در طی هفت ماه گذشته دوران سختی را پشت سر گذاشته است اما حرکت رو به جلوی آن هرگز متوقف نشده است و این توفیق حاصل نشده است مگر با پایمردی و اتحاد تمامی اعضاء و رهبران جنبش.

حضور گسترده و خودجوش مردم در مسیر میدان امام حسین(ع) تا میدان آزادی ، که در خود استعاره ای از امتداد این دو نام بزرگ را داشت ، در روز عاشورا برای آنان که مسألۀ انتخابات را تمام شده می دانستند بهت آور بود. بهت آنان بزودی تبدیل به هراس و عصبانیت شد و وقتی از ابزار رسمی سرکوب خود نا امید شدند در صدد استفاده از حربۀ " مردم علیه مردم " یا " مذهب علیه مذهب " افتادند. تهییج بخشی از مردم علیه ادعای دروغ و ساختگی حرمت شکنی عاشورا، قدم اول آنان بود. استفاده از این حربه برای یک حکومت یعنی سوزاندن و ویران کردن همه چیز برای بقای خود. ما بخوبی دریافته ایم که بیانیه اخیر مهندس موسوی با درک چنین تهدیدی برای ملت و کشور و بر اساس تعهد عمیق ایشان به مصالح و منافع ملی صادر شده و در آن تعدادی از راه حل هایی که می تواند اوضاع آشفتۀ کنونی را به نفع ملت بهبود ببخشد ارائه شده است. جبهۀ مشارکت ایران اسلامی با اعتماد کامل به مسیری که مهندس موسوی پیش پای ملت ایران گشوده است حمایت قاطع خود را از راه حل های ایشان اعلام کرده و بر همراهی خویش با ایشان در این مسیر تأکید مجدد می نماید. ما امیدوار هستیم که حسن نیت مهندس موسوی با پاسخی شایسته از سوی حاکمیت مواجه شده و همگی شاهد بازگشت آرامش به کشور، بر اساس اجرای بدون تنازل قانون اساسی و ادارۀ امور بر مبنای عقل و خرد جمعی و رعایت حقوق شهروندی ملت، باشیم. 12/10/88



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024