پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 26.12.2009, 17:37


حمله به عزاداران حسینی در جماران

آخرین جمله خاتمی پیش از قطع سخنرانی این بود که «قیام امام حسین(ع) به این خاطر بود که جانش را در راه آزادی بدهد و با کسانی مقابله کرد که می خواستند به اسم دین بر جامعه حکومت کنند و آزادی مردم را بگیرند»

کلمه: در شب عاشورای حسینی بیش از پنجاه نفر از اعضای گروهک یزیدی فشار به عزاداران حسینی که در جماران و در جوار بیت امام راحل مشغول به عزاداری بودند حمله کردند

به گزارش«پارلمان‌نیوز»،در حالیکه امشب سید محمد خاتمی در حسینیه جماران , بیت امام خمینی (ره)در حال سخنرانی بود و جمعیت زیادی در این حسینیه حاضر بودند اعضای گروهک فشار در شب عاشورای حسینی با فریادهای حیدر حیدر , ابوالفضل علمدار خامنه ای نگهدار با منتسب کردن خود به ولایت فقیه از یک سو به بیت امام خمینی حمله کردند و دیگر سو تلاش کردند این حرکات ساختار شکنانه و اهانت امیز را به پیروان رهبر انقلاب منتسب کنند.

انها با ایجاد رعب و وحشت در میان مردم موجب نیمه تمام ماندن سخنرانی رئیس جمهورسابق کشورمان شدند .

گفتنی است این حرکت گروهک فشار در شب عاشورا حسینی شباهت کاملی با اخلاق و منش یزیدیان داشت که با ادعای دفاع از اسلام و ولایت به مردم بی سلاح , عزادار و با تقوا حمله کردند.

همچنین سایت های خبری دیگر به نقل از شاهدان عینی حاضر در این مراسم گزارش دادند که تعدادی از مخالفان آقای خاتمی پیش از آغاز مراسم در حسینیه جماران، حضور پیدا کرده بودند و به ویژه در بخش ویژه آقایان حسینیه، حضور داشتند.

به گفته این شاهدان عینی، با شروع سخنرانی آقای خاتمی، حامیان دولت که در حسینیه جماران حاضر بودند، با شعارهای “مرگ بر ضد ولایت فقیه” سعی در اخلال در سخنرانی آقای خاتمی داشتند.

همزمان حامیان آقای خاتمی حاضر در حسینیه، با شعارهای “صل علی محمد، یار خمینی آمد” از آقای خاتمی استقبال کردند.

به گفته این شاهدان عینی با شروع سخنرانی آقای خاتمی، جو حسینیه مدام متنشج تر شد تا آنجا که حدود پانزده دقیقه بعد از آغاز سخنرانی، محافظان آقای خاتمی در میانه حرف هایش او را از سالن خارج کردند.

گفته می شود آخرین جمله خاتمی پیش از قطع سخنرانی این بود که «قیام امام حسین(ع) به این خاطر بود که جانش را در راه آزادی بدهد و با کسانی مقابله کرد که می خواستند به اسم دین بر جامعه حکومت کنند و آزادی مردم را بگیرند»

با قطع سخنرانی، درگیری در خیابان های اطراف حسینیه جماران از جمله خیابان های باهنر (نیاوران)، یاسر و جماران گسترده تر شده و به گفته شاهدان عینی، پلیس و نیروهای نظامی برای متفرق کردن معترضان از گاز اشک آور و باتوم استفاده کرده اند. معترضان نیز با سر دادن شعار و زدن بوق های ممتد، اعتراض خود را نشان داده اند.


***

گزارش یک وبلاگ‌نویس

از وبلاگ: نوشته‌های یکی از خس و خاشاک

انا له و انا الیه الراجعون

۱- ساعت شیش امروز وارد خیابان حسینیه جماران شدیم ورودی خیابان توسط پلیس بسته شده بود سیل جمعیت به سمت حسینیه در حرکت بود وقتی ما به نزدیک حسینیه رسیدیم سیل جمعیت به سمت خیابان نیاوران به راه افتاد. برادران معظم جان برکف با حمله به مردم و پرتاب دهها گاز اشک اور به سمت ما جمعیت را از مقابل حسینیه متفرق می کردند بد ترین صحنه کودک ۳ ساله ای بود که دقیقا در مقابل صورت او یک گاز اشک اور شلیک شد که دچار وضعیت بسیار نا بهنجار شد.

۲- سیل جمعیت که نزدیک به ده الی پانزده هزار نفر بود به سمت خیایان نیاوران براه افتاد شعارهای یا حسین میر حسین، محرم ماه خون است.... یا حجت بن الحسن ریشه ظلم و بکن و اهل کوفه.. توسط جمعیت با شور و هیجان خاصی داده می ش.د حضور ده نفر از سینه چاکان مایه خنده مردم شده بود سیل جمعیت که وارد خیابان نیاوران شد اولین دسته از نیروهای انتظامی کلانتری نیاوران به سمت مردم هجوم اورده و با چند گاز اشک اور به جمع انان حمله کردند .بوق ممتد ماشینها و ترافیک سبز هم براه افتاد . جنگ و گریز ادامه داشت تا اینکه حمله تکاوران موتور سوار به شکل بسیار فجیعی اتفاق افتاد.

۳- بدترین صحنه هائی که از اول راهپیمائی ها تا کنون اتفاق افتاده را شاهد بودم زبانم قاصر است یک جوان در چند قدمی من بدست حداقل هفت هشت نفر از لباس شخصیها و نیروهای ویژه در حالیکه به زمین افتاده بود مورد حمله وحشیانه باتوم قرار گرفت حداقل 5 نفر را دیدم که بازداشت شدند و البته حتما تعداد بیشتر از این است و صحنه بسیار تاسف اور دیگر جوان ۲۰ ساله ای بود که در ماشین اسیر بود و مامور نیروی انتظامی با باتوم چندین بار بر سرش کوفت.

۴- تا بحال احتیاط خیلی مسائل را می کردم و دوستان میدانند همواره توصیه من به ارامش بوده است و عدم درگیری و خشونت و اعتراض مدنی و مسالمت امیز و عدم شعارهای ساختار شکن ولی امروز کربلا تهران بود مظلومیت حسین و حسینیان را به چشمم دیدم با چشمانی اشکبار و دلی پر از درد دارم برایتان می نویسم تا بدانید که فرزندان دلیر ایران زمین تا انتها ایستاده اند که اگر ساکت بنشینیم چه بخواهیم و چه نخواهی ناممان با ظلمان نوشته خواهد شد. فردا یا حسین میر حسین

***

اختصاصی انقلاب سبز :
اورژانس بیمارستان قلب حضرت امام ، مملو از زنان و دختران و مجروحین باتوم خورده !


: طبق اخبار دریافتی، در دارالزهرا سرکوب گسترده و بازداشت مردم گزارش شده است ، از همگان درخواست می شود تا به این مسیر مراجعه نکنند.

همچنین گزارشهای دریافتی از جماران ، حاکی از آن است که جمعیتی بالغ بر ۴۰۰۰ نفر در این محدوده تجمع کرده اند و هزاران نفر در شمیران و نیاوران در حال شعار دادن هستند. در محدوده جماران از حسینیه شماره یک تا حسینیه شماره دو و حد فاصل خیابان یاسر از حسنی کیا تا خیابان اصلی جماران، نیرو های انتظامی و سپاه در حال سرکوب گسترده مردم میباشند. این در حالی است که طبق دستور امام تردد مردم تا بیت ایشان آزاد بوده است.

بنا به همین گزارش اورژانس بیمارستان قلب حضرت امام ، مملو از زنان و دختران و مجروحین باتوم خورده و مجروح شده توسط نیروهای انتظامی و سپاه شده است ، همچنین بنا به برخی گزارشات از اورژانس بیمارستان، سپاه اورژانس بیمارستان را تهدید به تحویل مجروحین پس از درمان نموده است.

آیت الله امام جمارانی هم در حال ملحق شدن به مردم در حسینیه جماران است!

مردم زیادی که ساعاتی پیش از این خودشان در به حسینیه جماران رسانده بودند اینک در جماران زندانی شده و امکان خروج از درهای بسته را ندارند. جمعی از مردم با همراهی امام جمارانی در حال حرکت به سوی حسینیه جماران و آزاد ساختن کسانی که پشت در مانده اند هستند.

گفته می شود نزدیک هزاران نفر در شمال تهران با شعارهایی علیه رهبری و دیکتاتوری در حال راهپیمایی هستند.


***

فیس‌بوک مسیح علی‌نژاد
غوغا در جماران؛ لغو سخنرانی خاتمی و آغاز شکل گیری یک راهپیمایی بزرگ

عاشورایی دیگر در ایران برپا است. تاریخ تکرارشده است و از تهران و شهرهای دیگر ایران خبرهای تلخی از خشونت طلبان می رسد که به روی مردم معترض باتوم و گاز اشک آور می کشند و صدای تیر هوایی هم به زمین می رسد و دور نیست که به سینه آدم ها هم شلیک کنند بی‌هیچ هراسی از مذهب شان که اجازه سربریدن مرغ را در روز عزای حسین نمی داد و اینک ریختن خون ملت برای بقای حاکمان در قدرت هم منعی و شرمی ندارد برای کودتا گران. مردم از طریق بلند گو می شنوند که ماموران امنیتی اعلام می کنند امروز حکم تیر هم دارند اما کسی نمی‌هراسد و خیابان، میزبان معترضان است.

از تهران دوست بزرگواری خبر داد که مراسم سخنرانی آقای خاتمی را لغو کرده اند و این اقدام منجر به شکل گیری راهپیمایی بیست هزار نفری در شمال تهران و درگیری شدید با ماموران امنیتی شده است.

به گفته یکی از اصلاح طلبان حاضر در این برنامه، جمعیتی نزدیک به پنج الی شش هزار نفر برای حضور در برنامه سخنرانی خاتمی در جماران گرد هم آمده بودند که با درهای بسته حسینیه مواجه شدند. این جمعیت با شعارهایی علیه حاکمیت به سمت خیابان های اطراف جماران حرکت کردند و در حال حاضر بر شمار این جمعیت در خیابان های اطراف اضافه می شود.

مردم با شعارهایی علیه دیکتاتوری و همچنین شعارهای مذهبی به سمت تجریش در حال راهپیمایی هستند . همچنین بر اساس گزارش این دوست عزیزم، در گیری میان مردم و نیروهای امنیتی بسیار شدید شده است.

آیت الله امام جمارانی هم در حال ملحق شدن به مردم در حسینیه جماران است و در جمعیت با شعارهای مردم همراهی می شود.

جمع زیادی که ساعاتی که پیش از این خودشان در به حسینیه جماران رسانده بودند اینک در جماران زندانی شده و امکان خروج از درهای بسته را ندارند. جمعی از مردم با همراهی امام جمارانی در حال حرکت به سوی حسینیه جماران و آزاد ساختن کسانی که پشت در مانده اند هستند.

لباس شخصی ها با شعارهایی مانند ابولفضل علمدار خامنه ای را نگهدار، به بیت خمینی حمله کرده و مانع از ادامه سخنرانی خاتمی شده اند و درها را هم به روی بسیاری از عزاداران بسته اند.

*در حال حاضر گفته می شود نزدیک به بیست هزار نفر در شمال تهران با شعارهایی علیه رهبری و دیکتاتوری در حال راهپیمایی هستند.

* لباس شخصی های مسلح با شعار ابولفظل علمدار خامنه ای را نگهدار، به بیت خمینی حمله کرده اند و مانع سخنرانی خاتمی شده اند...چه خر تو خری برپاست در خیال شان. پایش برسد به کعبه هم حمله ور می شوند تا خدایی کنند.

* دوستی زنگ می زند که من بیشتر از او نگران امنیت و کنترل تلفن اش هستم. می گوید تمام لباس شخصی هایی که به جماران حمله کرده اند مسلح هستند باتوم دارند گاز اشک اور هم حمل می کنند و عجیب است که با مهر های نماز به جمعیت حمله کرده اند و سر های بسیاری از جوانان شکسته و خونین است. . شیشه ها شکسته است و جمعیت بی دفاع خشمگین به خیابان ریخته است و مردم را به همراهی صدا می کند.

* مردم ساکن در جماران در خانه هایشان را به روی زخمی ها باز کرده اند.

* ترافیک سنگین در خیابان های جماران، یاسر، تجریش و میدان قدس و همراهی رانندگان با بوق های ممتد با شعارهای الله اکبر و ....

* لباس شخصی ها و انصار راه می رفتند در خیابان یاسر و پلاک ماشین هایی را که به نشانه ی اعتراض بوق زده بودند می کندند، بالای صد تن نیروی یگان ویژه فقط در حد فاصل دو خیابان نیاوران و جماران مستقر شده بود. هرکس را که از خیابان جماران پائین می آمد در آستانه ی خیابان نیاوران مضروب می کردند. بوق اعتراض آمیز ماشین هایی که بیش از سه ساعت است در این خیابان مسدود ثابت مانده اند تا همین لحظه ادامه دارد. ساعت ۵:۳۰ یکی از نیروهای انتظامی از بی سیم به مافوقش عینا گفت که “جمعیت داره به مرز پنج شش هزار نفر می رسه. ”
همچنین گفتنی است که اعضای بسیجی یا انصار حزب الله که به کندن پلاک ماشین ها و ضرب و شتم مردم پرداختند قبل از آغاز سخنرانی هم با یک دستگاه پژوی آر دی نقره ای و موتورهای خود در خیابان نیاوران گشت می زدند و باصدای بلند مداحی پخش می کردند. این گروه بعد از شروع شدن درگیری ها با حرف های بسیار توهین آمیز و رکیکی که عموما به زنان راننده و عابر و نظاره گر نثار می کردند در خیابان نیاوران جولان می دادند.
مسیرها هنوز مسدود است.

*راهپیمایی های پراکنده در تهران شکل گرفته است.

*درگیری درمیدان امام جسین و پل چوبی ادامه دارد. جمعیت در میدان امام حسین افرایش یافته است و گارد ضد شورش به سمت عزاداران گاز اشک آور شلیک کرده است . به دلیل اینکه از ساعت یک بعد از ظهر دسته های سینه زنی زیادی به سمت میدان امام حسین می آیند ماموران قصد دارند به هر قیمتی شده به این تجمع پایان دهند در غیر این صورت با پیوستن دسته های عزاداری احتمال یک تظاهرات بسیار گسترده می رود و این تظاهرات تا انتهای شب غیر قابل مهار خواهد بود . با توجه به حضور دسته ها احتمال کشیده شدن تظاهرات به سایر نقاط تهران وجود دارد.

* میدان فروسی و چهار راه ولیعصر هم درگیری میان مردم و ماموران امنیتی گزارش می شود

***






 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024