جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 26.12.2009, 10:36


ایران امروز: گزارش‌ها از تهران حاکی است که امروز درگیری‌هایی میان مردم و نیروهای گارد ویژه رخ داده است. این درگیری‌ها در مسیر خیابان انقلاب از میدان امام حسین به سوی میدان انقلاب بوده است.

نیروی های یگان ویژه نیروی انتظامی از صبح روز شنبه در خیابانهای مرکزی تهران مستقر شده‌اند. وبسایت «جرس» گزارش کرده است که ماموران در پل چوبی تهران، شیشه‌های خودروهایی که در محل هستند و یا آنهایی را که با بوق زدن اعتراض می کنند با باتوم شکسته اند.

همچنین بر اساس این گزارش ها در میدان های انقلاب، فردوسی، امام حسین و هفت تیر هم درگیری هایی روی داده است. نیروهای گارد ویژه برای متفرق کردن مردم گاز اشک‌آور شلیک کرده و برخی گزارش‌های تائید نشده نیز از شلیک تیر هوایی در حوالی میدان انقلاب حکایت دارد. گفته می‌شود نیروهای انتظامی و امنیتی در تقاطع خیابان انقلاب و ولیعصر برای ایجاد وحشت در مردم اقدام به شلیک تیر هوایی کرده‌اند.

شعارهایی چون «یا حسین میر حسین»، «خامنه‌ای یزید شد روی یزید سفید شد»، «این ماه ماه خون است سید علی سرنگون است»، «مرگ بر دیکتاتور»، «یا حجت ابن الحسن ریشه ظلم رو بکن» در تجمعات روز شنبه در نقاط مرکزی تهران شنیده می‌شود.

یک شاهد عینی به بی بی سی گفت که اعضای یک دسته عزاداری در حوالی پل چوبی اقدام به سردادن شعار کردند که با واکنش نیروی انتظامی مواجه شدند. پس از آن، دسته های دیگر عزاداری که در مسیر حرکت می کردند، در اعتراض به نحوه برخورد نیروی انتظامی، شعارهای ضد حکومتی سر دادند و بعد از این اتفاق، دامنه درگیری گسترده تر شد.

به گزارش بی بی سی همچنین در میدان انقلاب ترافیک شدیدی وجود دارد به این دلیل که بسیاری از مردم با ماشین به خیابانها آمده اند و برخی نیز به نشانه اعتراض بوق می زنند.

بنابر گزارش بی بی سی، "پیاده روهای حوالی خیابان و میدان انقلاب در کنترل نیروی انتظامی است و ماموران هر کسی را که کند راه می رفت و یا می ایستاد با باتوم می زنند."

وب‌سایت العربیه نیز از اعلام وضعیت فوق‌العاده سه روزه، از سوی سپاه پاسداران در شهرهای تهران، قم، نجف‌آباد، اصفهان و مشهد خبر داده است.

سبزها اعلام کرده‌اند روزهای تاسوعا و عاشورا با حضور در خیابان‌ها به اعتراض‌های خود ادامه خواهند داد.


شیوه‌ای تازه برای تظاهرات ضددولتی

گزارش وبلاگ: محرم امسال

حدود ساعت ۱۲:۳۰ مردم در پیاده رو های خیابان انقلاب تردد می کردند و این بار تظاهرات و شعار های مردم در اتوبوس های B.R.T حرکتی نو در تظاهرات به سبک ایرانی رو در کارنامه تهرانی ها ثبت کرد .جوانان در برخی از اتوبوس ها شروع به سر دادن شعار نموده و گویی جمعیت داخل اتوبوس منتظر یک جرقه بود تا با شعارشان چهار ستون اتوبوس را به لرزه در آورند و از شعار ها به مرگ بر دیکتاتور/ یاحسین میر حسین/این ماه ماه خونه، سید علی سر نگونه / شعر یار دبستانی و.... می‌توان اشاره کرد.

همانجا جوانان به هم قرار امشب را یادآوری می کردند: خیابان نیاوران از سه راه یاسر تا جماران

همچنین نیرو های گارد به ویژه در میدان انقلاب و چهار راه دانشجو آماده باش بودند و موتو سواران سرکوب گر برای ایجاد ارعاب در پیاده رو ها حرکت می کردند و در میدان انقلاب چندین بار شاهد حمله نیرو های سرکوب گر به مردم بی دفاع بودیم که یکی از انها خانمی بود که به وسیله باتوم او رو مورد ضرب و شتم قرار می دادند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024