جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 25.12.2009, 8:12


پيام تشكر و سپاسگزارى بيت فقيه عاليقدر حضرت آيت‏اللّه العظمى منتظرى رحمةاللّه‏عليه

بسم اللّه الرحمن الرحيم
« اذا مات العالم الفقيه ثَلم في الاسلام ثلمة لايَسُدّها شي‏ء»

حضور محترم مراجع عظام، علماى اعلام و ملت بزرگوار و شريف ايران
ضمن عرض سلام و ادب و با تقديم احترام و تشكر از كليه عزيزان و بزرگوارانى كه در مراسم تشييع مجاهد نستوه و فقيه‏و مرجع عاليقدر حضرت آيت‏اللّه العظمى منتظرى (رضوان اللّه تعالى عليه) شركت نمودند و موجب شادى روح پر فتوح‏معظم‏له و تسلاى خاطر بازماندگان گشتند؛ و همچنين با تشكر وافر از پيامهاى تسليت و تعزيت همه عزيزان و سروران، و نيزاظهار محبت‏هاى بى‏شائبه و صميمانه همه انسان‏هاى آزاده‏اى كه با مرام و مسلك‏هاى مختلف در مصيبت درگذشت اين فقيه‏وارسته و شاگرد مكتب اهلبيت (عليهم‏السلام) اظهار لطف و محبت نمودند و با اظهار شرمندگى بسيار از اينكه با كمال تأسف وتأثر بعضاً توسط افراد معلوم الحال مورد آزار و اهانت قرار گرفتند.

پدر، استاد و مرجع عزيز ما و شما همچون فرزند برومندش شهيد محمد منتظرى مظلومانه زيست و مظلومانه نداى حق رالبيك گفت و تقدير خداوندى چنين بود كه در كنار او آرام گيرد. «هيهات منّا الذّلة» سرلوحه زندگيش و «فُزت و ربّ الكعبه» آخرين پيامش بود. ايمان به حق و حقيقت چنان با روح و ضميرش عجين گشته بود كه در برابر همه قدرت‏هاى دروغين وتمامى مقامات و مناصب دنيوى شجاعانه ايستاد و تا آخرين لحظات زندگى سراسر افتخارش چون كوه استوار ماند.

بدون هيچگونه چشمداشتى مخلصانه اسلام و انقلاب را پاسدارى نمود و در اين راه سختى‏ها و ناملايمات بسيار وبى‏پايانى را مظلومانه و صبورانه تحمل نمود و گويى امروز نيز خانواده و دوستان و علاقه‏مندان آن عزيز وارث آن سختى‏ها ومصائب گشته‏اند.

اكنون همگى در غم از دست دادن آن يار آزاديخواهان و پناه مظلومان و ستمديدگان، سوگوارانه به عزا نشسته‏ايم و وااسفاكه داغ سوگوارى و عزادارى را نيز بر دلمان گذاشتند و ما را حتى از برگزارى مراسم بزرگداشت محروم نمودند و در اين ايام‏يك بار ديگر ناباورانه تكرار تاريخ را نظاره‏گريم و گوشه‏اى از غم و رنج و اندوه و مصيبت خاندان اهل‏البيت (ع) را با تمام‏وجود احساس مى‏كنيم.

امروز به پيروى از اخلاق كريمانه آن وجود سرشار از فضايل كه هيچگاه حاضر نبودند بخاطر ايشان كوچكترين مشكل و ناراحتى براى انسانى بوجود آيد و على‏وار تمامى ناراحتى‏ها و سختى‏ها را به جان مى‏خريد و در دل درياگونه‏اش‏ مى‏انباشت، لذا خانواده و بيت ايشان همانطور كه قبلاً هم اعلام كرده‏ايم، بخاطر حوادث و مشكلات عديده‏اى كه در چند روزگذشته عارض گرديد و شاهد آن بوديم و همچنان ادامه دارد، از برپايى مراسم رسمى بزرگداشت و سوگوارى براى معظم‏له‏ معذوريم و در ايام محرّم كه به روال سالهاى گذشته مجلس عزادارى سالار شهيدان حضرت اباعبداللّه الحسين)ع) در دفترمعظم‏له برگزار مى‏شود به سوگ مى‏نشينيم. از خداوند متعال براى ايشان رحمت و رضوان و حشر با اولياءاللّه و براى همه‏عزيزان و سروران اجر اخروى را خواستاريم.

سربلندى و عزّت ملّت شريف ايران و عظمت و استقلال حوزه‏هاى علميه را از خداوند منّان خواهانيم.

«اللّهم إنّا نشكوا إليك فقد نبيّنا و غيبة وليّنا»
هشتم محرم‏الحرام مطابق با چهارم دى‏ماه ۱۳۸۸
بيت مرحوم آيت‏اللّه العظمى منتظرى



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024