پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 20.12.2009, 20:05


بازداشت جمعی از فعالان سیاسی و مدنی که قصد عزیمت به قم را داشتند

نیروهای امنیتی اتوبوس حامل جمعی از خانواده های زندانیان سیاسی، فعالان جنبش زنان و اعضای کمیته گزارشگران حقوق بشر را که برای شرکت در مراسم تششیع پیکر آیت الله منتظری قصد سفر به قم را داشتند، متوقف کرده و چندین نفر از آنها را بازداشت کردند.

به گزارش نوروز، افراد لباس شخصی که تعداد آنها بیش از ۱۵ نفر بود، بدون ارایه هرگونه کارت شناسایی با متوقف کردن اتوبوس همه سرنشینان آن را بازداشت کردند.

لباس شخصی ها در برابر اصرار فخرالسادات محتشمی پور مبنی بر ارایه کارت شناسایی و اعتراض سایر مسافران مبنی بر اینکه با چه مجوزی آنها را متوقف و بازداشت می کنند، گفتند: شما صلاحیت اینکه از ما کارت بخواهید ندارید.

آنها همچنین در حین برخودر تند و خشن با همسر عبدالله مومنی خطاب به مسافران گفتند که شما با چه مجوزی قصد عزیمت به قم را دارید!

لباس شخصی ها پس از گرفتن کارت شناسایی و موبایل افراد حاضر در اتوبوس، برخی از آنان را رها کرده و تعدادی را با ماشین های پژو ۴۰۵ به مکانی نامعلوم منتقل کردند.

از اسامی دقیق بازداشت شدگان قطعی خبری در دست نیست، اما شیوا نظرآهاری، محبوبه عباسقلی زاده جزو بازداشت شدگان قطعی هستند.


بازداشت ۴ تن از فعالان جنبش زنان و حقوق بشر و جلوگیری از کاروانی که عازم قم بود

مدرسه فمینیستی - در پی درگذشت ناگهانی آیت الله منتظری ، امروز ۲۹ آدرماه گروه های پرتعداد مردمی برای شرکت در تشییع جنازه عازم قم شدند. حدود ۴۵ تن از فعالان جنبش زنان، فعالان حقوق بشری و گروهی ازخانواده های زندانیان سیاسی در وقایع اخیر به این قافله خودجوش پیوستند.

این گروه ساعت ۹ شب با یک اتوبوس ازمیدان هفت تیر برای شرکت در مراسم تشییع جنازه عازم سفر شد.

از ساعتی پیش از حرکت اتوبوس ، نیروهای امنیتی و موتور سوارها در اطراف میدان و مسجد الجواد حضور داشته و حاضران را از محل دور میکردند. به هرحال راس ساعت ۹.۳۰ دقیقه اتوبوس درمیان مشایعت کنندگان ناخوانده خود حرکت کرد. اما گویا راه قم را نیز تغییر داده اند و بعد از نیم ساعت در حوالی جنوب میدان انقلاب موتورسوارها و نیروهای امنیتی جلوی حرکت اتوبوس را گرفته وبعداز پیاده کردن مسافران از همگی کارت شناسایی و موبایل هایشان را گرفتند و محبوبه عباسقلی زاده، شیوا نظرآهاری، مهناز محمدی و کوهیار گودرزی از فعالان جنبش زنان و حقوق بشر را بازداشت کردند.


اتوبوس حامل خانواده‌های زندانیان سیاسی در راه قم محاصره شد

پارلمان‌نیوز: همسر فیض‌الله عرب سرخی از محاصره اتوبوس حامل خانواده‌های زندانیان سیاسی که برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری عازم قم بودند توسط نیروهای ناشناس خبر داد.

وی به خبرنگار پایگاه خبری فراکسیون خط امام(ره)مجلس«پارلمان‌نیوز»، گفت:« در حالی‌که ما-خانواده‌های زندانیان سیاسی- برای شرکت در مراسم تشییع پیکر آیت‌الله منتظری عازم قم بودیم ناگهان 15 پژو در میدان انقلاب تهران اتوبوس را محاصره کردند و نیروهایی بدون معرفی خود وارد اتوبوس شدند و دستور دادند که تمامی موبایل‌ها خاموش شود.»

همسر عرب سرخی ادامه داد:« این نیروها که اختلاف شدیدی هم بین خود داشتند، لیستی به همراه داشتند و در پی دستگیری افرادی بودند که در آن لیست قرار داشتند وبر همین اساس شیوانظر آهاری، محبوبه عباسقلی و دو نفر دیگر را دستگیر کردند.»

وی خاطر نشان کرد:«هر چند بعد از دستگیری این چهار نفر اجازه حرکت به ما داده شد ولی هشدارهایی در رابطه با برخوردهای احتمالی در پلیس راه قم نیز به ما دادند.»



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024