پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 10.01.2017, 8:09


جمعیت زیادی در مراسم بدرقه پیکر هاشمی رفسنجانی شرکت کردند. مراسم رسمی که از صدا و سیما پخش می‌شود. از تلویزیون شعارهایی در حمایت از خامنه‌ای پخش می‌شود، مردم در خیابان‌های اطراف شعارهای متفاوتی می‌دهند.

* صداوسیما از داخل دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف تصاویری در کادرهای بسته پخش می‌کند. عکس‌ها و فیلم‌هایی در شبکه‌های اجتماعی در حال پخش و انتشار است که نشان می‌دهد دو مراسم رسمی و غیررسمی در دانشگاه تهران و خیابان‌های اطراف در حال برگزاری است.

* مشاهدات خبرنگاران حاکی از حضور گسترده جوانان در این مراسم است. روزنامه‌های صبح امروز و پلاکاردهایی از عکس‌های هاشمی و روحانی در دست شرکت کنندگان در مراسم تشییع هاشمی رفسنجانی است.

* بخش‌هایی از شعارهای مردم: «هاشمی هاشمی راهت ادامه دارد»، «روحانی، خاتمی، تسلیت  تسلیت»، «وصیت هاشمی، حمایت از خاتمی»،  «میرحسین کروبی تسلیت تسلیت»، «یا حسین میرحسین»، از جمله شعارهایی است که در مراسم تشییع هاشمی رفسنجانی شنیده می شود.

* مردم شعار میدن: «هاشمی راهت ادامه داره» ولی از تریبون یک شعار دیگه می‌دادن. مردم همراهی نمی‌کنن. طرف خیلی زور زد بعد خسته شد. جمعیت در خیابان انقلاب شعار می‌دهند: «پیام ما روشنه، حصر باید بشکنه» و «یاحسین، میرحسین»

* پخش نشدن تصاویر هوایی از جمعیت در تلویزیون دولتی ایران، باعث انتقاد در شبکه‌های اجتماعی شده است. همچنین منتقدان می‌گویند شبکه خبر که تصاویر را به طور زنده پخش می‌کند برای آن‌که صدای شعارها در جمعیت شنیده نشود، موسیقی عزا بر روی صدای جمعیت گذاشته است.  مردم ‌در شبکه‌های اجتماعی ازحاضران خواسته‌اند از بالای ساختمانها فیلم بگیرند.

* صداوسیما از پخش صدای مردم خودداری کرده و گوینده خبر زندگی نامه هاشمی رفسنجانی را قرائت می کند.

* خبرگزاری ایلنا نوشته است: با افزایش جمعیت حاضر در خیابان‌های مرکزی تهران و مقابل دانشگاه؛ مشکل دیگری در پایتخت خود را نشان می‌دهد. خطوط تلفن‌های همراه در محدوده انقلاب دچار اختلال شده و این امر؛ ارسال اخبار خبرنگاران را با مشکل مواجه کرده است. ارسال عکس و فیلم‌های مرتبط با مراسم برای شبکه‌های اجتماعی غیررسمی و نیز رسانه‌ها نیز با مشکلات زیادی مواجه شده است.

* برخی از شاهدان عینی از حضور گسترده نیروهای امنیتی و لباس شخصی‌ها در میان مردم خبر می‌دهند.

 



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024