سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 09.12.2009, 8:47


اطلاعیه مطبوعاتی

ششمین دور رقابت‌های انتخاب وبلاگ‌های ممتاز „The BoBs“ دویچه وله آغاز شد

- رقابتی بین‌المللی با جایزه ویژه برای وبلاگ‌های زیست محیطی
- آی وایوای عضو چینی هیئت داوران: "وبلاگ موثرترین ابزار در حرکت دموکراسی‌خواهی چین"

دویچه وله، رادیوتلویزیون برون مرزی آلمان، در روز ۷ دسامبر سال ۲۰۰۹(۱۶ آذر ۱۳۸۸) ششمین دور مسابقات بین‌المللی انتخاب وبلاگ‌های برتر «The BoBs» را آغاز کرد.
کاربران می‌توانند تا روز ۱۴ فوریه سال ۲۰۱۰ با مراجعه به آدرس: http://www.thebobs.com وبلاگ‌های برتر و مورد علاقه خود را در یازده زبان و شش موضوع کاندید کنند.

در مسابقه امسال جایزه ویژه‌ای برای وبلاگ‌ها، پادکاست‌ها و ویدئوبلاگ‌های زیست محیطی که به بهترین وجه به موضوع تغییرات اقلیمی می‌پردازند، تعلق می‌گیرد. امسال برای نخستین‌بار وبلاگ‌های ممتاز به زبان بنگالی نیز انتخاب می‌شوند.

هنرمند و بلاگر چینی آی وایوای که در این دور از رقابت‌ها به هیئت‌داوران پیوسته وبلاگ‌نویسی را "موثرترین ابزار در حرکت دموکراسی‌خواهی چین" می‌داند. وی می‌گوید:«وبلاگ آزادی‌های فردی را گسترش می‌دهد و صدائی برای عدالت اجتماعی است». آی وایوای که در چین زندگی می‌کند می‌افزاید:« در جامعه‌ای که امکان بیان عقاید فردی و سهیم شدن در زندگی سیاسی و اجتماعی وجود ندارد، وبلاگ‌ها امکان یک "دمکراسی مجازی" را فراهم آورده‌اند».

مسابقه دویچه وله «The BoBs» به‌عنوان یک مسابقه بین‌المللی جایگاه ویژه‌ای یافته است. این مسابقه تلاش دارد تا آینه‌ای از جهان رنگانگ و متفاوت وبلاگ‌ها باشد. مارک کوخ سردبیر و مسئول برنامه‌های رادیوئی و آنلاین دویچه وله می‌گوید این مسابقه تلاشی برای «ایجاد گفت‌وگوئی فرا زبانی بین وبلاگستان‌های گوناگون است. هدف دیگر ما همزمان حمایت از وبلاگ‌نویسان در کشورهائی است که آزادی مطبوعات در آن‌ها با محدودیت روبرو هستند».
آقای کوخ می‌افزاید: «در بسیاری از نقاط جهان، وبلاگ یک از محدود ابزارهای بیان آزاد عقیده هستند».

زمانبندی مسابقه
هیئت داوران از میان کاندیداهائی که کاربران معرفی کرده‌اند در هر زبان و هر رشته نامزدهای خود را معرفی می‌کند. همزمان در یک رای‌گیری عمومی که بین روزهای ۱۵ مارس تا ۱۴ آوریل برگزار می‌شود، برندگان کاربران مشخص می‌شوند.

هیئت داوران در نشستی که کنفرانس re:publica در برلین برگزار می‌کنند در روز پانزده آوریل اسامی برندگان خود را اعلام خواهند کرد. برندگان هیئت داوران در ماه ژوئن سال ۲۰۱۰ به اجلاس جهانی رسانه‌ها که از سوی دویچه وله در شهر بن برگزار می‌شود، دعوت شده و جوائز خود را دریافت می‌کنند.

موضوع این اجلاس سه روزه: "تغییرات اقلیمی و نقش رسانه‌ها" است.

دویچه وله
۷ دسامبر ۲۰۰۹

همکاران ویژه: گزارشگران بدون مرز، کنفرانس re:publica
همکاران رسانه‌ای فارسی زبان: ایران امروز، سایت گویا، رادیو زمانه

همکاران رسانه‌ای بین‌المللی:
Al Arabiya, Arabic Media Internet Network, Categorynet.com, Clarín, Detikcom, Folha Online, Fundación Nuevo Periodismo Iberoamericano, Global Voices, Lenta.ru, Mister Wong, RTVE Cámara Abierta, Semana.com, Somewhere in…, TV5Monde, und Zeit Online.

آدرس سایت مسابقه: http://www.thebobs.com
آطلاعیه‌های مطبوعاتی دویچه وله:
http://partner.dw-world.de/syndication/feeds/presse.827.rdf
اجلاس جهانی رسانه‌های دویچه وله: http://www.dw-gmf.de



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024