پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 06.12.2009, 22:24


بیانیه شماره ۲ دانشجویان سبز دانشگاه های ایران:
در روز ۱۶ آذر مردم تهران در ۶ دانشگاه به دانشجویان بپیوندند


یکشنبه، ۱۵ آذر، ۱۳۸۸

دانشجویان سبز دانشگاه های ایران با صدور بیانیه ای برنامه برگزاری مراسم ۱۶ آذر را اعلام كردند. در این بیانیه ۶ دانشگاه به عنوان محل برگزاری مراسم ۱۶ آذر معرفی شده و از مردم خواسته شده تا در این دانشگاه ها به دانشجویان بپیوندند.

به گزارش خبرنامه امیركبیر متن این بیانیه بدین شرح است:

در راستای تمركز زدایی از نیروهای مزدور و سركوبگر و جلوگیری از تجمیع نیروهای مدافع دیكتاتوری،‌این بار بر خلاف سنت دیرین روزهای ۱۶ آذر كه حضور دانشجویان و اساتید در مقابل دانشكده فنی دانشگاه تهران بود،‌امسال قرار برگزاری مراسم بزرگداشت روز دانشجو در چند دانشگاه شهر تهران گزارده شد.

به همین منظور دانشگاه های تهران، صنعتی شریف، صنعتی امیركبیر، آزاد واحد پونك،‌ علامه طباطبایی (دانشكده علوم اجتماعی) و دانشگاه خواجه نصیر (دانشكده برق) به عنوان دانشگاه های محل برگزاری مراسم ۱۶ آذر معرفی می گردند. مراسم دانشجویی در داخل این دانشگاه ها از حوالی ظهر آغاز می شود و به منظور حضور حداكثری حامیان جنبش سبز ملت ایران اعم از كارمندان، ‌زنان خانه دار، دانش آموزان و ... دانشگاه های ذكر شده ار ساعت ۳ بعد از ظهر به بعد میزبان مردم عزیز می باشند و این بار دانشگاه یكصدا و همگام با مردم به وقوع كودتا اعتراض خواهد كرد.

شایان ذكر است در روز دانشجو نه تنها دانشگاه های ذكر شده در شهر تهران بلكه كلیه دانشگاه های كشور و دانشجویان آزادی خواه این دانشگاه ها آمادگی خود را برای میزبانی از رادمردانی چون مهندس موسوی، محمد خاتمی و مهدی كروبی شیخ شجاع اصلاحات اعلام می دارند.

و سخنی با هم میهنان عزیز ساكن شهرهای بجز تهران

با مراجعه به تاریخ استبداد ستیزی ملت ایران،‌وضعیت فعلی مبارزات ضد استبدادی مردم شهر تهران را چه بسیار شبیه مبارزات و مقاومت های مشروطه خواهانه مردم تبریز در زمان استبداد صغیر می یابیم. زمانی كه آزاد مردانی چون ستارخان سردار ملی و باقر خان سالار ملی در جریان محاصره مردم تبریز توسط نیروهای ضد مشروطه،‌ آرزوی سر بر آوردن اعتراضات ضد استبدادی از شهری بجز تبریز را داشتند تا با آشفته شدن اوضاع سراسرایران،‌ از شدت محاصره و فشار نا جوانمردانه و طاقت فرسای آزادی خواهان تبریز كاسته شود. آری امروز مردم تهران تحت شدید ترین فشارهای نیروهای ضد مردمی و حامی استبدادند و نیازمند یاری و مساعدت تمام آزادی خواهان ایران برای رسیدن به ایرانی شایسته نام ایرانی.

پدران،‌مادران، خواهران و برادران ایرانی!

راستی كه امروز جنبش ضد استبدادی ملت ایران چه مطالباتی مشابه جنبش های پدران و مادران آزادی خواهمان در دوره های تاریخی معاصر نظیر مشروطیت و انقلاب ۵۷ دارد. مشاهده پیروزی ها و شكست‌های تاریخی ملت ایران (نظیر سركوب دولت مردمی دكتر مصدق) ما را با این واقعیت آشنا می كند كه در صورت اتحاد،‌ هیچ نیرویی را یارای مقاومت در مقابل ما نیست و در نهایت ما پیروز خواهیم شد. در عین حال در صورت عدم اتحاد،‌ تفرقه،‌ تكروی و بروز سایر آفات جنبش های اجتماعی سرنوشتی جز شكست نخواهیم داشت.

لذا بدین وسیله بار دیگر و در نهایت احترام، برای ایران و ایرانیان از تمام ملت دعوت می كنیم كه همراه و همگام با هم در مراسم ۱۶ آذر شركت نمایند.

نشانی دانشگاه های محل برگزاری مراسم:

دانشگاه تهران:‌ خیابان انقلاب، بین خیابان ۱۶ آذر و قدس، درب اصلی دانشگاه تهران

دانشگاه صنعتی شریف: خیابان آزادی،‌ دانشگاه صنعتی شریف

دانشگاه صنعتی امیركبیر: خیابان ولی عصر، بالاتر از چهار راه ولی عصر، درب ولیعصر دانشگاه صنعتی امیركبیر

دانشگاه آزاد پونك (علوم تحقیقات): میدان پونک،انتهای بزرگراه اشرفی اصفهانی

دانشگاه علامه (دانشكده علوم اجتماعی): خیابان شریعتی، تقاطع اتوبان همت

دانشگاه خواجه نصیر (دانشكده برق): خیابان شریعتی،‌زیر پل سید خندان

دانشجویان سبز دانشگاه های ایران



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024