پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 29.11.2009, 15:11


سلام: چریك پیر با اشاره به ۸۰۰ میلیون وثیقه برای مرخصی ده روزه‌اش گفت:«اگر هتل ۷ ستاره هم می رفتم اینفدر پول خرح نمی‌شد، آقایان شب قبل آزادی از من خواستند تا امضاء دهم كه فعالیت‌های سیاسی و مصاحبه‌های خود را تا دادگاه تجدیدنظر كنار بگذارم.

خیابان سرو شرقی روز عید قربان شاهد رفت وآمدهای یاران انقلاب برای دیدار با بهزاد نبوی یكی از قربانی‌های انتخابات ۲۲ خرداد بود.

به گزارش پایگاه خبری-راهبردی سلام، منزل كوچك بهزاد نبوی آنقدر شلوغ شده بود كه جا برای نشستن نبود از زنگنه و حجتی تا عبدالله نوری و حبیب‌الله پیمان‏ همه بودند و یكی از حضار به طنز گفت كه ای كاش آقای نبوی با پول‌های پتروپارس یك خانه بزرگتر می خریدند!!!

بهزاد نبوی با اینكه لاغر و نحیف شده بود اما لبخند همیشگی اش را همراه داشت و وقتی روبوسی و خوش‌آمدگویی‌های‌اش با میهمان‌ها تمام شد اولین جمله ای كه به عنوان درد دل گفت و سوزی از درون داشت این بود كه؛«من بگویم در زندان كجا بودم؟ در زندان رژیم ستمشاهی بودم؟چه بگویم؟آن آقایان شده‌اند مدافع نظام، انقلاب و امام و من و امثال من شده‌ایم ضد نظام؟» اینجا بود كه حبیب الله پیمان گفت:«آقای نبوی مهم این است كه ملت ایران شما را مجرم نمی‌داند.» و مهندس زنگنه هم به طنز گفت كه‎؛ نگران جرم بند آوردن ترافیك شما بودم چون فكر كنم ۱۵ سالی حبس داشت و بهزاد در پاسخ بیان كرد كه گویی از این یك جرم تبرئه شده است.

چریك پیر با اشاره به ۸۰۰ میلیون وثیقه برای مرخصی ده روزه‌اش گفت:«اگر هتل ۷ ستاره هم می رفتم اینفدر پول خرح نمی‌شد، آقایان شب قبل آزادی از من خواستند تا امضاء دهم كه فعالیت‌های سیاسی و مصاحبه‌های خود را تا دادگاه تجدیدنظر كنار بگذارم و با احزاب و گروه‌ها تماس نگیرم من هم نپذیرفتم وقتی معامله جوش نخورد ۱۰ روز مرخصی دادند.»

وی درخصوص اسناد محرمانه‌ای كه می‌گویند از منزل‌اش كشف شده گفت:«مثلا گزارشی را كه یكی از مدیران تاسیسات دریایی در دوران مسولیتم درباره پیشرفت كار به من داده بود را اسناد محرمانه می دانند، خب من باید آن را چه كار می كردم؟باید گزارشی كه آن شخص داده بود به شخص من، به چه سازمان یا نهادی تحویل می‌دادم؟، یا برگه خبری كه خودم كنار آن نوشته بودم محرمانه را و به تعدادی از دوستان برای مطالعه داده بودم را می گویند اسناد محرمانه؛ گفتم این محرمانه نیست من خودم كنارش نوشته‌ام محرمانه!!! برای اینكه به هركسی ندهند.»

در این دیدار كه اعضای شورای سیاستگذاری سایت سلام نیز حضور داشتند بهزاد نبوی از صادر شدن احكام دستگیری برخی از فعالان سیاسی در ۱۹ خرداد خبر داد و گفت:«۱۹ خرداد یعنی چند روز قبل از انتخابات ۲۲خرداد و به دستور یك نهاد امنیتی احكام دستگیری را صادر كرده بودند و مثلا حضور بیست دقیقه‌ای من در راهپیمایی ۲۵ خرداد جرم من بود.»

نبوی در حالی در تمام طول این دید وبازدیدها لبخند بر لب داشت كه طی روزهای آینده باید قلب خود را كه برای جمهوری اسلامی و اصلاحات می تپد بار دیگر به دست جراحان بسپارد.

عبدالله نوری، حجتی، خسرو تهرانی، حبیب الله پیمان، مرضیه مرتاضی لنگرودی، مادر سهراب اعرابی، حجه الاسلام مقدم، مرتضی مبلغ و تعدادی دیگر از فعالین سیاسی و اصحاب رسانه حضور داشتند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024