سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 10.11.2009, 9:27


بیانیه سازمان دانش آموختگان به دنبال بازداشت گسترده اعضای ارشد این سازمان

ادوارنیوز: سازمان دانش آموختگان ایران(ادوارتحکیم وحدت) به دنبال موج جدید بازداشت اعضای این سازمان با صدور بیانیه ای اعلام کرد «با تمام توان تشكیلاتی خود در برابر زیاده خواهی ها و خودكامگی های كودتاچیان خواهد ایستاد، اگرچه در این راه همچون امروز نزدیك به نیمی از اعضای مركزیت خود را در بازداشت و تحت تعقیب نیروهای امنیتی ببیند». متن این بیانیه بدین شرح است:

دستگیری دو تن از اعضای شورای مرکزی و چند تن از اعضای شعب و سابق سازمان ادوار تحکیم وحدت در روز ۱۲ آبان ماه سال جاری باز هم برگ سیاهی را به دفتر روسیاهی های دولت کودتا افزود. به راستی چه چیز جز سردرگمی و تشویش باعث می شود در زمانی که بیش از هر چیز به آرامش نیازمندند، بیش از هر کس به رادیکالیزه کردن فضا می پردازند. به راستی دست اندرکاران دولت کودتا به دنبال چه هدفی هستند؟ آیا واقعیت را نمی بینند؟ آیا جز اینست که در این چند ماهه پس از انتخابات هر چه بر حجم سرکوبها، دستگیری ها، خشونت ها و اعمال غیر انسانی افزوده شده، علاوه بر کم نشدن کمیت معترضین و قاطع تر شدن مردم بر راهی که برگزیده اند، کیفیت خواست ها بنیادی تر و رادیکال تر شده است؟

بازداشت حسن اسدی زید آبادی مسوول كمیته حقوق بشر سازمان ادوار تحكیم كه دوشادوش دیگر اعضای سازمان تمامی تلاش خود را در جهت پیگیری موارد متعدد نقض سازمان یافته حقوق بشر انجام داده بود و همچنین محمد صادقی مسوول شعب سازمان كه در سخت ترین شرایط برای حفظ انسجام تشكیلاتی تلاش می كرد، نشان می دهد كه كودتاچیان علیرغم آنكه تمامی راه های ممكن برای سركوب نهادهای مدنی و جلوگیری از افشای رفتارهای افسارگسیخته و ضد حقوق بشری خود را تجربه كرده اند، عملا امكان توقف تلاش های آزادیخواهان را نداشته و مجبور به بازداشت گسترده و ضربتی نیروها می شوند.

دست اندرکاران بنیادگرای کودتا که از بد حادثه دست برتری را نیز در حاکمیت دارند، انگار به غریقانی مانند شده اند که در هنگام فرو رفتن خویش پنجه به هر چهره ای می کشند و به هر طریقی متشبث می شوند. آنان گمان می کنند این ارعاب ها تأثیری برجنبش اعتراضی سبز مردم ایران دارد!

امروز دیگر اینان باید به خوبی دریافته باشند که جنبش اعتراضی سبز مردم ایران نه سازمان دهی مرکزی دارد و نه گروه و شخص یا اشخاصی آنرا به پیش می برند. اگر حتی هتاکان اجیر شده در روز ۱۳ آبان به هتک حرمت شیخ شجاع اصلاحات (آنکه مناعت طبعش سر بر آستان کروبیان می ساید) بپردازند و اگر گاردهای حکومتی از حضور میر حسین موسوی در بین مردمان جلوگیری کنند و آن مرد بزرگ را عملاً محصور نمایند و فعالان سیاسی را ناجوانمردانه مورد ضرب و شتم قرار دهند، اما تلنبار سالها تجربه ی شکست و پیروزی ها، هر یك از این مردم را رهبرانی پیشرو ساخته است که عنداللزوم تصمیمات جدید می گیرند، شعارهای نو می سازند و در هر لحظه، خویش را با شرایط نامساعد اینروزها منطبق می سازند و برای زهرهای هر روزه اش پادزهرهایی شهد آلود می سازند. این مردم بالغ شده اند و دیگر رفتار کودکانه از آنان خواستن امری بعید به نظر می رسد.

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی اما؛ چنانچه بارها عنوان نموده امروز هم اعلام می دارد که بر مسند نشستگان جمهوری اسلامی و غصب کنندگان انقلاب، باید بدانند راهی جز گردن نهادن به خواست های صد در صد قانونی مردم ندارند و با این حرکات و این اعمال فشارها تنها چیزی که میسر نخواهد شد خاموشی فرزندان صدیق این آب و خاک است چرا که اگر پرچمی از دست سربازی بیفتد قطعا سربازی از بی شمار سربازان سبز خواهد بود که آنرا دوباره بر پا خواهد نمود. پس بهتر است آنان که عقلای قوم حاکم محسوب می شوند در اولین گامها با آزادی همه زندانیان بی گناه سیاسی و از جمله دبیر کل (احمد زید آبادی)، سخنگو(عبدالله مؤمنی) و اعضای تازه در بند شده و بی گناه سازمان ادوار تحکیم وهمچنین گردن نهادن به خواست مشروع و قانونی مردم مبنی بر حق حاکمیت ملی، بحران حاصل از بی خردی را به طوفانی هولناک برای خویش بدل نسازند.

سازمان دانش آموختگان ایران اسلامی، بازداشت حسن اسدی زید آبادی و محمد صادقی دو عضو شورای مركزی خود و همچنین بازداشت مهندس حجت شریفی عضو سابق شورای مركزی سازمان و خانم نفیسه زارع كهن، سید كوهزاد اسماعیلی و موسی ساكت اعضای سازمان ادوارتحكیم و تلاش برای بازداشت دیگر اعضای این سازمان را محكوم ساخته و اعلام می دارد كه در كنار رهبران جنبش اعتراضی مردم ایران، گروه های اصلاح طلب و رهبران دینی و ملی ایران عزیز برای باز ستاندن مفاهیم غصب شده ای همچون جمهوریت، اسلامیت و عدالت كه در سال های اخیر بازیچه دست مشتی قدرت طلب شده، تلاش خواهد كرد و با تمام توان تشكیلاتی خود در برابر زیاده خواهی ها و خودكامگی های كودتاچیان خواهد ایستاد، اگرچه در این راه همچون امروز نزدیك به نیمی از اعضای مركزیت خود را در بازداشت و تحت تعقیب نیروهای امنیتی ببیند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024