پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 08.11.2009, 20:06


هم میهنان گرامی:
مهندس كیوان صمیمی، روزنامه‌نگار و مدیرمسئول نشریه توقیف شده نامه و فعال حقوق بشر فردای انتخابات دهم ریاست جمهوری و قبل از اعلام نهایی نتیجه انتخابات، نیمه شب، دستگیر شده است و اینك حدود چهارونیم ماه است كه بدون برگزاری دادگاه و در زیر فشار شدید در زندان بسر می‌برد.

او كه صرفا به دلیل فعالیتهای اجتماعی، فرهنگی و بشردوستانه، تحت فشار برای اقرار به گناه ناكرده و یا تعهد بر عدم پیگیری فعالیتهای اجتماعی، قانونی و مسالمت‌جویانه خویش است، همواره با پافشاری بر حقوق شهروندی خود از تمكین به خواسته‌های غیر قانونی سرباز زده است. او با تحمل انواع فشارها ی روحی و جسمی بر ضرورت رعایت قانون توسط صاحبان زور و قدرت اصرار ورزیده و دلیرانه نشان داده است که حاضر به انصراف از حقوق شهروندی خود و معامله بر سر آرمانها و اعتقاداتش نیست.

صمیمی در تمام دوران عمرش با نهایت صداقت و صمیمیت تمامی دار و ندار و هستی‌اش را فدای آرمانها و باورهایش كه همانا آزادی و بهروزی مردم این سرزمین می‌باشد نموده است. او كه در جوانی علیه ستم شورید، در شكنجه‌گاه‌های ساواك مردانه بر آرمان‌هایش ایستاد تا اینكه سرانجام در آستانه انقلاب و به دست مردم از زندان آزاد شد. پس از انقلاب طی یك دهه در عرصه صنعت كشور برای اعتلای وطن كوشید.

صمیمی آنگاه كه میان قدرت برآمده از انقلاب و خواست‌های مردم احساس زاویه نمود، مردم را ترجیح داد و با عضویت در كانون صلح، كمیته مقابله با بازداشتهای خود سرانه، كمیته دفاع از آزادی مطبوعات و نهاد دفاع از حق تحصیل دانشجویان كه تنها به علت دگراندیشی و دگرباشی از حقوق قانونی خود برای تحصیل محروم شده بودند، به مقابله با بی‌قانونیها و بی‌اعتنایی به حقوق شهروندی مصرح در قانون اساسی پرداخت.

صمیمی باور دارد كه قانون اساسی، علیرغم ضرورت انجام اصلاحات دموکراتیک در پاره‌ای از اصول و مواد آن طی فرایندی قانون‌مدارانه و دموکراتیک، همچنان به عنوان پایه‌ای‌ترین میثاق متقابل حاكمیت و ملت محسوب می‌‌شود و از مبنایی‌ترین جایگاه در تنظیم نحوی رفتار هیئت حاکمه با مردم بر خوردار است. او به مصلحت اندیشی دردفاع از حقوق انسانی باور نداشته وندارد.

آری، كیوان هرگز در برابر قانون شكنی سكوت نكرد و با جسارت و شجاعتی منحصر به‌ خویش، در مقابل قدرتمدارانی كه پستوهای بازداشتگاه‌ها را عرصه اعمال قدرت بی‌كنترل و فرا قانونی تلقی می‌كنند، سرفرازانه بر حقوق قانونی خود پای می‌فشارد و با یادآوری مكرر آن حاضر به هیچ‌گونه مصلحت‌اندیشی و سازشی نیست.

ما همكاران كیوان صمیمی در هیئت تحریریه نشریه نامه با یادآوری اینكه وی در زمستانی‌ترین فصل تاریخ معاصر این مملكت روسپید و سربلند امتحان خود را در دفاع از آزادی پس داده است، از متولیان امر خواهان رفتار با وی براساس اصل ۱۶۸ قانون اساسی بوده و آزادی فوری و بی‌قید و شرط وی را خواستاریم.

بی‌اعتنایی به هر یك از مواد و بخش‌های قانون اساسی تنها به كاهش اعتبار آن در كشور و رشد قانون‌شكنی خواهد انجامید و بازگشت ثبات و امنیت ملی با ارج نهادن و رعایت تمامی اصول آن بدون هیچ تبعیض و اغماض و پذیرش خواسته‌های حق طلبانه مردم و تسلیم به‌ اراده آنان در مسیر جنبش سبزی که در پیش گرفته‌اند، امكانپذیر خواهد بود.

تحریریه نشریه توقیف شده "نامه"



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024