شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 03.11.2009, 21:08


حسن اسدی زیدآبادی، عضو شورای مرکزی و شورای سیاست‌گزاری سازمان دانش‌اموختگان ایران (ادوار تحکیم)، با هجوم نیروهای امنیتی به منزلش بازداشت شد.

براساس خبرهای دیگر رسیده از ایران، علاوه بر حسن اسدی، محمد صادقی و علی ملیحی دو عضو دیگر سازمان دانش آموختگان نیز بازداشت شده‌اند. بنا به این گزارش این افراد در هجوم نیروهای امنیتی به منازلشان و به صورت جدا از هم بازداشت شده‌اند.

رشید اسماعیلی: تا سقوط دولت کودتا، خواهیم ایستاد

در همین رابطه رشید اسماعیلی عضو شورای سیاستگزاری سازمان دانش‌اموختگان در گفتگویی کوتاه با سایت «بامدادخبر»، بازداشت حسن اسدی و تلاش برای دستگیری سایر اعضای این سازمان را نشانه‌ی خشم کودتاچیان از ایستادگی و پایداری سازمان ادوار بر آرمانهای والای جنبش مدنی سبز ایران، همچون دموکراسی و حقوق‌بشر دانسته و با اشاره به تلاش‌های حسن اسدی زیدآبادی به عنوان مسوول کمیته‌ی حقوق‌بشر سازمان و سخنگوی کمیته پیگیری بازداشت‌های خودسرانه در افشای ظلم‌های آشکاری که بر بازداشت‌شدگان پس از کودتای بیست‌ودوم خرداد رفته و به ویژه شکنجه‌های قرون وسطایی که بر دبیرکل و سخنگوی دربند سازمان دانش‌اموختگان، اعمال شده است، دستگیری او را نوعی انتقام‌گیری از این فعال حقوق‌بشری عنوان کرد.

اسماعیلی، همچنین با اشاره به دیدار هفته‌ی گذشته‌ی اعضای سازمان ادوار با مهدی کروبی و اعلام حمایت مجدد کامل این سازمان از شجاعت و صراحت وی در بیان خواست‌های مردم معترض به نتیجه‌ی انتخابات، بازداشت اسدی زیدآبادی و بازداشت‌های احتمالی دیگر را تاوان این همراهی با شیخ اصلاحات دانست و خاطرنشان کرد که اعضای سازمان ادوار با وجود تمامی این فشارها، ذره‌ای از خواست اصلی خود مبنی بر سقوط دولت کودتا عقب‌نشینی نخواهند کرد و همانگونه که امروز نیز در اطلاعیه‌ی خود مبنی بر شرکت در راهپیمایی فردا اعلام کردند، در خط مقدم مطالبه‌ی حقوق و آرمان‌های دموکراتیک و ضد ظلم و انحصار ملت ایران، در کنار آنها خواهند بود. دیر نیست آن روز که در کنار مردم پیروزی بر کودتاچیان را جشن بگیرند.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024