پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 02.11.2009, 19:53



۱۱ آبان ماه ۱۳۸۸- کمپین بین‌المللی حقوق بشر در ایران امروز گفت، قوه قضائیه باید به آزار و اذیت فعالان حقوق زن در ایران پایان بدهد. حداقل ۱۱ نفر از فعالان حقوق زن در ایران که عضو کمپین یک میلیون امضا برای تغییر هستند، در چند روز گذشته برای ادای پاره‌ای توضیحات توسط مقامات امنیتی و قضایی احضار شده‌اند.

به گزارش وب سایت تغییر برای برابری، تعدادی از احضار شدگان عبارتند از مریم ملک، جلوه جواهری، کاوه مظفری، پریسا کاکایی و خدیجه مقدم. در حالیکه تعدادی از فعالان بطور کتبی احضار شده اند، از تعدادی دیگر از فعالان بطور تلفنی خواسته شده است که خود را به دادگاه انقلاب معرفی کنند، که البته این فعالان در پاسخ گفته اند که فقط در مقابل دریافت احضاریه کتبی به دادگاه انقلاب مراجعه خواهند کرد.

ارون رودز؛ سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در مورد این احضاریه ها گفت:" استفاده خودسرانه از سازو کار قانونی برای آزار و اذیت فعالان حقوق زن می تواند اینگونه تفسیر شود که این اقدام یک تلاشی است برای به سکوت کشاندن فعالان حقوق زن در بستری از ناآرامی های سیاسی در ایران."

کمپین یک میلیون امضا برای برابری یک جنبش مدنی ملی است که هدف آن تغییر قوانین تبعیض آمیز است. هر چند این جنبش آگاهانه به روش های قانونی و مسالمت آمیز پایبند بوده است، اما تعداد زیادی از اعضای آن مورد آزار و اذیت و ضرب و شتم قرار گرفته اند، و غالبا به اتهام تهدید علیه امنیت ملی بازداشت شده اند. با ضبط پاسپورت های تعدادی از اعضای این گروه، آنها را از سفر به خارج منع کرده اند.

برای اطلاعات بیشتر در مورد وضعیت حقوق بشر در ایران به وبسایت کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران مراجعه کنید:

http://perisan.iranhumanrights.org



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024