شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 02.11.2009, 16:58



فراخوان سبزهای کلن به شرکت در تظاهرات بمناسبت ۱۳ آبان
سالروز خیزش دانش آموزان و اتحادشان با دانشجویان برای آزادی


در سیزدهم آبانماه سال ۱۳۵۷ دانش آموزان آگاه میهنمان در تهران و شهرهای بزرگ همراه و همگام با دانشجویان، علیه رژیم استبدادی پیشین و دولت کودتای ارتشبد ازهاری به میدان آمدند. قیام دانش آموزان در تهران و ایستادگی آنان در خیابانهای اطراف دانشگاه در نزدیکی ستاد ژاندارمری تهران و پیوستن آنان به صفوف دانشجویان در حوالی ظهر روز سیزده آبانماه با حمله رنجرها و گارد شاهنشاهی و نیروهای انتظامی به خون کشیده شد. دانش آموزان قهرمان برغم سرکوب، به تظاهرات و راهپیمائی ها ادامه داده و در بعد از ظهر همان روز به چادرهای دانشجویان که در صحن دانشگاه تهران بپا شده بودند پیوستند و تا حدود ساعت ۸ شب که شروع حکومت نظامی بود با شعار اتحاد، مبارزه، پیروزی حضور و پیوند خجسته شان را با دانشجویان اعلام کردند.

در سیزده آبانماه سال ۱۳۵۸ اما، در اولین یادمان روز دانش آموز، رژیم جمهوری اسلامی در کشاکش و فضای پرالتهاب مبارزه ضد امپریالیستی و ضد آمریکائی و تسخیر سفارت بدست دانشجویان تندرو مذهبی، دولت ملی ـ مذهبی مهندس بازرگان را بزیر کشید. در پی آن رژیم فقاهتی پله پله به سیاستهای سرکوب و فشار علیه زنان، جوانان، اقوام و اقلیتهای مذهبی و عقیدتی روی آورد و به کشتار دگر اندیشان و دگرکیشان، از جمله سلطنت طلبان ، بهائیان، مجاهدین، چپها و فعالان جنبش های قومی و غیره مبادرت نمود.

در طی سی سال رژیم جمهوری اسلامی در جریان سالروزها و اعیاد و مراسم سیاسی یا مذهبی، کشاندن بخشی از مردم به صحنه را بعنوان دستاویزی برای سرکوب و فشار علیه مردم آگاه ایران بکار گرفته است.

اکنون اما، نوجوانان، جوانان، دانش آموزان، دانشجویان، نداها و سهراب ها، گردآفریدها و سیاوشها، این عقابان و دلاوران جنبش آزادی خواهی ملت ایران بیدار و آگاه به صحنه پیکار آمده‌اند تا با رویارویی با نظام استبدادی دینی، برای رهایی و آزادی ملت و میهن دادخواهی و نبرد نمایند.

دولت دروغ و کودتا با دزدیدن رای مردم، با اعمال حکومت نظامی پوشیده، با کشتار و اعدام، دستگیری ، شکنجه، نمایش اعتراف گیری و تجاوز جنسی کوشیده است چندی به حیات ننگین خود ادامه دهد. مردم بیدار و آگاه ایران اما، با حضور میلیونی خود در خیابانها به رزیم ولائی نشان داده اند که آنان فاقد مشروعیت و صلاحیت و توانائی برای اداره و مدیریت کشور می‌باشند.

دولت کودتا قصد آن دارد، و نیز ناچار است، که با پول نفت و توانائی های نظامی به مقابله با جنبش میلیونی و امواج خروشان مردم بپردازد، مردمی که با جنبش گسترده و سبز خود و با آمادگی کامل، در هر فرصتی از روز قدس گرفته تا روز دانش اموز و روزهای دیگر به میدان آمده‌اند.

ایستادگی دانش آموزان در مدارس و خیابانها، مقاومت دانشجویان در سراسر کشور، امواج اعتصابات و نافرمانی مدنی در واحدهای کار و تولید، اطلاع رسانی آگاهان سیاسی، اجتماعی و فرهنگی از طریق دهها و صدها هزار وب نوشت و تلفنهای همراه، ایجاد شبکه های پیوسته اجتماعی و بالاخره تدارک دیدن تشکیلات و ساختاری مدرن و مجهز و متناسب برای یک جامعه مدنی راهها و شیوه هایی هستند که از رهگذار آن مردم به رویارویی با نظام ولائی برخاسته‌اند.

چهره ایران در هفته ها و ماههای آتی بواسطه جدال و کشمکش نیروها در درون ارگانها و دستگاههای حکومتی و در بین روحانیت شیعه و بدلیل بیشتر چیره گشتن نیروهای مردمی، که از پیگیری خواستها و مطالبات اقتصادی ـ اجتماعی، آزادیخواهانه و حقوق بشری آنان نشات میگیرد، بنفع نیروهای ملی و دموکرات تغییر خواهد یافت.

دزدی رای و سرکوب مردم و برپائی دولت کودتا، تسخیر قوه مقننه و قضائیه هیچیک به معنای این نیست که آنان بتوانند در پائیز و زمستان سخت و سردی که در پیش رو داریم جامعه و مردم را به سکوت وادار نمایند، یا راه حل موثری را برای بحران هولناک اقتصادی و سیاسی موجود در ایران اتخاذ کنند.

دانش آموزان آگاه میهن!
ما دانشجویان و سبزهای کلن به نیروی شما، به نیروی بیش از ده میلیون دانش آموز و دو و نیم میلیون دانشجو در سراسر کشور باور داریم. ما باور داریم که غول استبداد و دیو برفی ریختنی و در حال زوال است. به چهره‌های ترس‌خورده خامنه‌ای و احمدی نژاد، به حرفهای پر از وحشت و پریشان مصباح یزدی‌ها، به خوف و ترس در چهره لاریجانی ها، به تلاش‌های مذبوحانه عسگر اولادی ها برای یافتن راه اتحاد، به حماقت و دریوزگی اوباشان رهبری سپاه و بسیج که با پول، صاحبان خود را نیز خواهند فروخت و جزء اولین فراری ها قرار خواهند گرفت، نگاه کنیم. آنها اکنون آخرین ترفتدهای خود را به کار می‌گیرند.

دانش آموزان و دانشجویان! دوستان همرزم!
شما با فکرهای دوراندیش‌تان، با قلبهای پرشورتان، با قلم‌های سبزتان، با دستهای توانایتان و با اراده‌های استوارتان در راه زایندگی، رویش، ژرفش و گسترش جنبش آزادیخواهی و سبز ایران قهرمانانه میکوشید. قلبهای ما در این سوی مرزهآ، هم پیمان با شما در همه لحظات حساس برای آزادی میهن و جانهای عزیز شما می‌تپد. گذشت‌ها و فداکاری های شما و مادران و پدرانتان که با سرمایه های زندگیشان برای آزادی ملت و میهن به میدانهای پرمخاطره پیکار و دادخواهی شتافته‌اند، به جهانیان آشکار گشته است. ما پیگیرانه خواهیم کوشید که با پشتیبانی از شما در روز دانش آموز، صدای پرخروش اتحاد شما با دانشجویان و دیگر مردم آگاه و سبز میهن را، هرچه بیشتر به گوش جهانیان برسانیم.

«شما ای قله‌های سرکش خاموش،
که پیشانی به تندرهای سهم‌انگیز می‌سائید،
که بر ایوان شب دارید چشم‌انداز رویائی،
که سیمین پایه‌های روز زرین را به روی شانه می‌کوبید،
که ابر آتشین را در پناه خویش می‌گیرید؛
غرور و سربلندی هم شما را باد!
امیدم را یرافرازید،
چو پرچمها که از باد سحرگاهان به سر دارید،
غرورم را نگه دارید،
به سان آن پلنگانی که در کوه و کمر دارید.»


زمان تظاهرات: ساعت پنج و نیم بعدازظهر روز ۱۳ آبانماه ۱۳۸۸ خورشیدی برابر با ۴ نوامبر ۲۰۰۹ میلادی
مکان تظاهرات: میدان هوی مارکت ـ کلن

لطفا چتر و لباس گرم به همراه داشته باشید.

جوانان و دانشجویان سبز کلن
جمعیت پشتیبانی از مبارزات دموکراتیک مردم ایران


13. Aban, 4. November

Am 4. November 1978 haben sich die Schüler Teherans und anderer Großstädte Irans, in einem Schüler-Studenten Bündnis, gegen das alte diktatorische Regime und gegen die derzeitigen Putschisten erhoben. Polizisten und Königliche Garde versuchten den Aufstand brutal und unter Verrichtung eines Blutbades vergeblich zu stoppen.

Am 4. November 1979, ein Jahr nach diesem Schüleraufstand, haben die radikal religiösen Studenten der Islamischen Republik die Amerikanische Botschaft in Teheran besetzt. Danach begann die Regierung die Unerdrückung der religiösen, politischen Oppositionellen, der ethnischen Minderheiten, sowie der Jugendliche und Frauen, schrittweise durchzuführen.

In den letzten 3 Jahrzehnten hat die Islamische Republik Irans kontinuierlich, zum Anlass der politischen und religiösen Jahrestagen, ihre Unterstützer in den Mittelpunkt der Gesellschaft gezogen und zwecks einer Aufruhr, gegen die bewanderten und demokratisch ausgerichteten Bürger benutzt.

Nun versuchen Regierung und Putschisten mit Wahlbetrug, Verhaftung, Vergewaltigung, Folter und Hinrichtung zu überleben und weiterhin zu regieren. Dennoch haben Millionen Iranerinnen und Iraner sich gegen die Regierung erhoben und mithilfe von Demonstrationen einen klare Front gegen die Diktatur gebildet.

Der landesweite Aufstand von Schülern, Studenten und Millionen Bürgern verstärkt den Kampf gegen die theokratische Herrschaft.

Schüler und Studenten Irans!
Wir, die grünen Studenten und Jugendliche Kölns, wissen, dass ihr 10 Millionen Schüler und 2.5 Millionen Studenten stark genug seid, um gegen die Tyrannen der Diktatur zu kämpfen.

Schüler, Studenten, Freunde und Mitkämpfer!
Ihr bewahrt mit euren Gedanken und eurer Hoffnung die demokratische Bewegung weiterhin grün. Unsere Herzen im Ausland schlagen, wie eure Herzen, für die Freiheit unserer Heimat. Wir unterstützen euch und versuchen mit all unserer Kraft, die grüne Bewegung auf der ganzen Welt gehört zu werden.


Grüne Studenten und Jugendliche Kölns
Gruppe zur Unterstützung der demokratischen Bewegung Irans



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024