جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Fri, 09.10.2009, 13:30


کمیته گزارشگران حقوق بشر- شاهپورکاظمی برادر دکترزهرا رهنورد (همسر میرحسین موسوی)، چهارشنبه – پانزدهم مهرماه - پس از پنجاه روز که از آخرین تماس تلفنی اش با خانواده‌اش می‌گذشت، در یک تماس کوتاه تلفنی به مادرش خبرداد که در یک آپارتمان در تهران زندانی است. او نمی‌دانسته که این آپارتمان در کدام منطقه تهران واقع و تحت نظر کدام نهاد یا سازمان است.

کاظمی که بیش از یکصد و سه روز از بازداشتش می گذرد تا چند هفته پیش در بند 209 اوین نگهداری می شد و اکنون مشخص نیست آپارتمانی که او به عنوان زندان فعلی اش از آن یاد کرده است ،بخشی از زندان اوین است و یا اینکه یکی از بازداشتگاههای غیرقانونی برخی از ارگانهای موازی است.او بیش از شصت روز را در سلول انفرادی بند 209 گذرانده و شدیدترین فشارها را برای انجام اعتراف های غیرواقعی تحمل کرده است.

شاهین ،فرزند ارشد شاهپور کاظمی نیز بیست و دو روز پیش توسط ماموران امنیتی بازداشت و به نقطه ای نامعلوم انتقال داده شده است.کاظمی در این تماس تلفنی به مادرش گفته که از بازداشت پسرش با خبر شده و یکبار نیز با او ملاقات کرده است . شاهین نیز همچون پدرش هیچ گونه فعالیت سیاسی و انتخاباتی نداشته و بازداشت او نیز در ادامه سیاست اعمال فشار بر میرحسین موسوی و همسرش خانم رهنورد ارزیابی می شود.

اقدام علیه امنیت ملی، رابطه با بیگانگان و حضور در خانه‌های تیمی از جمله اتهامات کاظمی است. روزنامه دولتی ایران و خبرگزاری جمهوری اسلامی ایران، ایرنا، نیز برادر همسر میرحسین موسوی را به آن‌چه که «هدایت آشوب‌های اخیر» خوانده‌اند، متهم کرده بودند . این اتهامات در حالی به او وارد شده که او هیچ گونه فعالیت سیاسی و انتخاباتی نداشته و گفته می شود بازداشت او تنها به منظور تحت فشار قرار دادن مهندس میرحسین موسوی کاندیدای معترض دهمین دوره ریاست جمهوری و همسرش زهرا رهنورد انجام شده است.

رهنورد،نویسنده و استاد دانشگاه تهران در این باره می گوید :" پرونده‌سازان بدانند با تداوم چنین مشی‌ای غضب الهی دامنگیرشان خواهد شد و ملت نیز ایشان را مطرود کرده و اعمال فشار بر مهندس موسوی و من کارگر نخواهد بود. من اعلام می‌کنم که اگر از مهندس کاظمی به زور، اقرا برگیرند یا صدها برگ بر ضد مهندس کاظمی چاپ کنند و ارائه دهند نه من و نه ملت، این‌ها را باور نخواهند کرد."

همسر میرحسین موسوی در مورد اتهامات اخلاقی و ارتباط با بیگانگان که از سوی برخی از سایت های اینترنتی وابسته به محافظه کاران به برادرش وارد شده ،نیز می گوید : "از طرح این اتهامات علیه برادرم به خدا پناه برده اما برای روشن شدن اذهان متذکر می‌شوم که مهندس کاظمی دارای سه فرزند، عروس، داماد و نوه می‌باشد و تردد وی به خارج از کشور هم به جهت معالجه بیماری خاص همسرش و هم انتقال دانش و به جهت معالجه بیماری خاص همسرش و هم انتقال دانش و فناوری‌های نوین مخابراتی به کشور بوده‌است. این امر را نیز نباید فراموش کرد که داشتن گرین کارت، فاقد عنوان مجرمانه است مگر اینکه عده‌ای بخواهند از آن برای پرونده‌سازی استفاده کنند.»

مهندس شاهپور کاظمی ، 62 ساله ، متخصص برجسته مخابراتی کشور،عضو هیات مدیره تولیدکنندگان "يو پي اس " و "اتاق بازرگانی مخابرات " و از شخصیتهای برجسته علمی در عرصه مخابرات و الکترونیک ایران است .اومدیر یکی از بزرگترین مراکز تولید علم و فناوری های مخابراتی کشوربه نام "کارخانه منابع تغذیه الکترونیک" است که بیش از 300 متخصص وکارمند و کارگر تحت نظر وی مشغول فعالیت وارائه خدمت هستند و در چند دهه گذشته هزاران تکنسین و متخصص حوزه های مخابراتی و الکترونیکی تحت نظر وی آموزش دیده اند.

شاهپور کاظمی برادر خانم رهنورد همچنین از کارآفرینان حوزه مخابرات است که در زمان جنگ ایران و عراق خدمات مخابراتی و الکترونیکی به صنایع جنگی ایران ارائه می‌داده‌ است .

شرکت‌های مخابراتی پیش از این در نامه ای به رییس قوه قضاییه با تاکید بر این‌که شاهپور کاظمی یکی از کارآفرینان بخش صنعت کشور با 34 سال سابقه خدمت است، تاکید کرده‌اند که او در مدت بازداشت از حقوق اولیه داشتن وکیل و دادرسی محروم بوده است.

انجمن صنفی سازندگان «یو.پی.اس» ايران و سنديكای صنعت مخابرات ايران هم در نامه‌‌های جداگا‌نه‌ای به از رییس دستگاه قضایی کشور خواسته بودند که حقوق و شان جایگاه علمی شاپور کاظمی حفظ شود و دستور آزادی او هرچه زودتر صادر شود.

* زهره کاظمی اسم واقعی دکتر زهرا رهنورد است. رهنورد اسم مستعاراو در پیش از انقلاب برای فعالیت های انقلابی و سیاسی اش بوده که بعد از انقلاب نیز با همین نام در جامعه شهرت پیدا کرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024