جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 04.10.2009, 9:41


استبداد ادامه یابد، این بار قصه یکسره خواهد شد

يکشنبه، ۱۲ مهر، ۱۳۸۸
انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر پیرامون بازداشت اعضای شورای مرکزی و شورای تهران دفتر تحکیم وحدت و تعدادی از فعالین دانشجویی در روز جمعه گذشته بیانیه‌ای صادر کرد.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، روز جمعه ماموران نظامی و امنیتی همزمان با جسله شورای تهران دفتر تحکیم وحدت ۱۸ نفر از دانشجویان را بازداشت کردند. این دانشجویان پس از ساعت‌ها بازجویی و تهدید از سوی امنیتی آزاد شدند، اما ۲ تن از دانشجویان دانشگاه تهران به زندان اوین منتقل شده اند.

انجمن اسلامی پلی تکنیک در بیانیه خود خواستار آزادی فوری و بدون قید و شرط عزت تربتی و احمد احمدیان شده و آورده است: “اما این بار استبدا نخواهد توانست در بزم شب اندیشیش به سرور بنشیند که دانشگاه ثابت کرده است به یاران دبستانی اش وفادار است و تا آزادی آن ها از پای نخواهد نشست.”

متن کامل این انجمن به شرح زیر است:

استبداد به دست و پا زدن افتاده است و در خشم و ددمنشی خود به هر سو سرک می کشد. رسوایی جنایت و پلیدی اعمالش دامنش را گرفته و چون حریقی به هست و نیستش افتاده. جبران زشتی های سال های سالش را می خواهد با سرکوب و استبدادی مضاعف بکند که این چه قصه دردناکی اشت.

هنوز رسوایی بازداشت های دسته جمعی چند ماه اخیر بر پیشانی کودتاگران مانده است که روز جمعه برای انتقام از آزادی ستیزی ملت ایران و دانشجویان به جمع عده ای از نیک ترین فرزندان دانشگاه و یاران دبستانی ما حمله بردند و 18 نفر از دانشجویان را به گروگان گرفتند تا به خیال خام خودشان گرو کشی کنند و جنبش دانشجویی را در این برهه بسیار حساس دچار تردید و تعلل نمایند. زهی خیال باطل که جرقه در انبار باروت انداخته اند و آتش به خرمن خویش انداخته اند. اینبار چراغ دانشگاه نه تنها ریش این ها را می سوزاند که ریشه ایشان را خشک خواهد کرد.

گرچه استبداد با همه کبکبه و دبدبه اش در برابر عزم و استواری دانشجویان برخودش لرزید و ساعتی پس از بازداشت 16 نفر از دانشجویان (فواد فراهانی، مهدی عربشاهی، میلاد اسدی، فرید هاشمی، نسیم سرابندی، مونا غفاری، مجید عباسی، زهرا نیک پور، سیاوش حاتم، سجاد الله آبادی، سارا اسمی زاده، امیر حسین معظمی، محمد رضایی، حمزه موذن، حسین معصومی و حامد عزیزی) را پس از ساعت ها بازجویی سخت و پیوسته آزاد کرد، اما برای اینکه نشان دهد پرکینه تر و شب اندیش تر از آن است که گاهِ مصلحت هم از آدمی خواری و انسانی ستیزی باز ایستد؛ دو فعال دانشجویی خوشنام دانشگاه تهران "عزت تربتی و احمد احمدیان" را به گروگان به سلول های انفرادی 209 منتقل کرد.

اما این بار استبدا نخواهد توانست در بزم شب اندیشیش به سرور بنشیند که دانشگاه ثابت کرده است به یاران دبستانی اش وفادار است و تا آزادی آن ها از پای نخواهد نشست. به آن ها می گوییم که خیال خام انتقام گیری از فعالان دانشجویی و گروکشی از دانشگاه برای پنداره باطل "دانشگاهی آرام و خفقان زده" را با خودتان خواهید برد. استبداد بداند تا آزادی این دوستان لحظه ای آرامش نخواهد داشت و دانشجویان پاسخی محکم به این بازداشت های خودسرانه خواهند داد.

انجمن اسلامی دانشجویان دانشگاه صنعتی امیرکبیر با هشدار صریح به خام اندیشانِ آزادی ستیز، خواهان آزادی سریع و بی قید و شرط عزت تربتی و احمد احمدیان و برخورد با عوامل بازداشت های خودسرانه جمعه و حمله هایی از این دست به جمع های دانشجویی می باشد.

به نظر می رسد دیکتاتوری تمنای این را دارد که قصه یکسره شود. دانشگاه این توانایی را دارد و در مورد دوستانش کوتاهی نخواهد کرد. منتظر زبانه های خشم دانشگاه باشید که این بار اطمینان می دهیم قصه استبداد یکسره شود.

انجمن اسلامی دانشجویان
دانشگاه صنعتی امیرکبیر
(پلی تکنیک تهران)
12/7/88



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024