پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 28.09.2009, 11:19


دانشجویان دانشگاه تهران در اعتراض به حضور وزرای دولت كودتا در دانشگاه تهران در حركتی خودجوش نسبت به رفتارهای دولت كودتا اعتراض كرده‌اند.

در حالی كه خیابان انقلاب تحت تدابیر شدید امنیتی است و همه‌ی درها دانشگاه تهران بسته است، دانشجویان در برابر درب اصلی دانشگاه از داخل دانشگاه شعار‌هایی را علیه دولت كودتا می‌دهند. آنها یك‌پارچه با روبان‌های سبز شعار مرگ بر دیكتاتور، دانشجو بیدار است از دیكتاتور بیزار است سر دولت كودتا استعفا استعفا را سر می‌دهند.

گزارش‌ها حاكی از حضور چند صد دانشجوی معترض در محوطه‌ی دانشگاه تهران و برابر تالار برگزاری مراسم بازگشایی دانشگاهها درتالار علامه امینی است .

تظاهرات در دانشگاه تهران همزمان با اعلام حضور محمود احمدی‌نژاد در دانشگاه تهران آغاز شد. پیشتر اعلام شده بود امروز مراسم افتتاح سال تحصیلی دانشگاهها با حضور مقامات دولت برگزار می‌شود.

تازه ترین اخبار حاكی از آن است كه به تدریج جمعیت معترضین افزایش می‌یابد و آنان در خیابانهای داخل دانشگاه و دور كتابخانه در حال حرکت هستند و علیه احمدینژاد شعار میدهند.

همزمان پلیس اجازه رفت و آمد خودروها در خیابان 16 آذر را ممنوع کرده و تعداد زیادی از نیروهای انتظامی با لباس معمولی (بدون كلاه كاسكت و سپر) اطراف دانشگاه تهران مستقر شده‌اند. همچنین ترافیك شدیدی در خیابان انقلاب، مقابل دانشگاه تهران به وجود آمده است.






 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024