پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 22.09.2009, 8:40


گزارش نشست کمیته پیگیری بازداشت های خودسرانه در منزل داوود سلیمانی

ادوارنیوز: جمعی از فعالان سیاسی، مدنی و دانشجویی از احزاب و گروه‌های مختلف به دعوت کمیته پیگیری بازداشت‌های خودسرانه در روز عید سعید فطر با حضور در منزل دکتر داوود سلیمانی عضو شورای مرکزی جبهه مشارکت و نماینده مردم تهران در مجلس ششم با خانواده وی دیدار کردند.

خواهر داوود سلیمانی:
دعای ما سربلندی دکتر سلیمانی در آزمون الهی است


در ابتدای این دیدار دختر دکتر سلیمانی ضمن خوشامد گویی به حضار به تشریح نحوه بازداشت و زندان 3 ماهه پدرش پرداخت و گفت:ساعت 6 صبح روز 26 خردادماه 8 نفر مامور امنیتی به منزل ما وارد شدند و ضمن تفتیش و ضبط وسایل شخصی پدرم،ایشان را با خود بردند. و بعد از بیست روز یک تماس تلفنی سه دقیقه ای داشتند و سه هفته بعد هم یک تماس تلفنی داشتند و چهارمین تماس ایشان در واقع همان اولین ملاقات ما بود که در روز 22 مرداد اتفاق افتاد. ما به جز یک مورد ملاقات دیگر موفق به دیدن ایشان نشده ایم و تلاش های ما برای آزادی ایشان بی نتیجه بوده است.

سوده سلیمانی تصریح کرد: امروز که عید فطر بود ما انتظار داشتیم لا اقل به خانواده ملاقاتی داده شود و یا امکان تماس تلفنی مهیا گردد که متاسفانه این مسله نیز سلب شد. پنج شنبه گذشته نیز وقتی برای ملاقات به اوین رفتیم با ما برخورد بسیار بدی داشتند و رفتارشان تحقیر آمیز بود و وقتی از آنها سوال می کردیم آقای سلیمانی کجا هستند؟ پاسخ می دادند شما چه خانواده ای هستید که از محل نگهداری زندانی خود خبر ندارید! وی ادامه داد: برداشت ما این است که اقای سلیمانی در بند دو الف زندان اوین نگهداری می شوند.

در ادامه خواهر دکتر داوود سلیمانی با تاکید بر اینکه دعای ما و خانواده اقای سلیمانی این است که ایشان از این امتحان الهی سربلند بیرون آید گفت: در دیدار با اقای سلیمانی ایشان از ناحیه پا ابراز ناراحتی می کرد و موقع راه رفتن می لنگید و به ما تاکید کرد که زیر بار تهمت ها و اتهامات زده شده به ایشان مبنی بر ساماندهی اغتشاش و آشوب در کشور نرفته است. و در زندان انفرادی با قرائت قران و دعا ایستادگی می کند.

خواهر دکتر سلیمانی گفت: در دیداری که با آقای سلیمانی داشتیم این آیه قران را که"ان الذین قالوا ربنا الله ثم استقوامو تتنزل علیهم ملائکة ألا تخافوا و لا تحزنوا و أبشروا بالجنة التی کنتم توعدون" بر روی کاغذی نوشته و به ایشان دادم و از برادرم خواستم در این امتحان الهی به خدا توکل داشته باشد.

رییس دانا: سلیمانی برای برقراری یک نظام انسانی وقانونی تلاش کرده است

در ادامه این دیدار دکتر فریبرز رییس دانا با تبریک به خانواده سلیمانی به دلیل روحیه بالا گفت ما شکی نداریم که اقای سلیمانی و همفکرانشان به خاطر تلاش برای ازادی و دموکراسی و برقراری یک نظام قانونی و انسانی به عرصه وارد شده اند و حساب انها از کسانی که به قصد قدرت طلبی و تمامیت خواهی عمل می کنند جدا است.
رییس دانا تصریح کرد: عمده جمعیت ایران مردم شهر نشین هستند و در این وضعیت این مردم برای ازادی و عدالت و برقراری یک نظام انسانی با تمام قوا ایستاده اند و در میان این جمعیت شهرنشین قشر تحصیل کرده بار سنگینی بر دوش دارد و دکتر داوود سلیمانی به عنوان یک فرد تحصیل کرده زندگی خود را مانند بسیاری دیگر وقف تلاش برای این عرصه ساخته است.

مهندس صرافی: روحیه بالای خانواده مهم ترین پشتوانه زندانی سیاسی است

در ادامه مهندس صرافی از فعالان حقوق اقوام و مدیرمسوول نشریه توقیف شده دیلماج نیز ضمن ابلاغ همدلی فعالان آذربایجانی با دکتر سلیمانی و خانواده وی گفت: در سال گذشته و در همین روزها بنده دستگیر شدم و دو ماه را در زندان انفرادی بودم در آن روزها تنها نگرانی من خانواده ام بود و وقتی در اولین ملاقات روحیه بالای همسر و فرزندانم را دیدم بسیار روحیه گرفتم و امروز نیز روحیه بالا و صبر شما قطعا پشت گرمی محکمی برای دکتر سلیمانی خواهد بود.


همرزم داوود سلیمانی:
سلیمانی را از سال ۵۹ و زمان جنگ با دشمن خارجی می شناسیم


در ادامه این دیدار سربندی از همرزمان دکتر سلیمانی در دوران جنگ با اشاره به سابقه حضور سلیمانی در جبهه های جنگ گفت: ما در بدترین شرایط کشور یعنی در دوران تجاوز دشمن خارجی در کنار بچه های همین محل از جمله داوود سلیمانی در جبهه جنگیدیم و اگر آن روز در برابر دشمن خارجی ایستادیم امروز باید در برابر شرایط دیگری مقاومت کنیم.

سربندی با اشاره به حضورش در کنار داوود سلیمانی از سال 1359 در جبهه های جنگ گفت: ما اقای سلیمانی را از دوران جنگ می شناسیم و امروز اگر کسی به ایشان تهمت بزند که فردی همانند سلیمانی عامل اسرایل و امریکا است در روحیه ما هیچ اثری نخواهد داشت. کسانی که دکتر سلیمانی را به اغتشاشگری متهم می کنند در اشتباهند مگر آنکه بگویند داوود سلیمانی در دوران حضور در جبهه های جنگ اموزش اغتشاش دیده است!

وی تاکید کرد: متاسفانه حوادث تلخ بعد از انتخابات بسیاری از معتقدین به نظام و اصول آن را دچار تردید کرده است و واقعیاتی که برای بسیاری از مردم روشن شد به باورهای آنها ضربه زد و امروز دل ما برای آنچه در مملکت رخ می دهد می سوزد.انتظار بسیاری این بود که به مناسبت عید فطر مقامات بالای نظام با صدور دستوراتی موجبات ازادی زندانیان را ایجاد کنند اما اینگونه نشد.

وی خطاب به فرزند داوود سلیمانی گفت: ما پدر شما را سی سال است که از دوران حضورش در جبهه و دانشگاه و مجلس شناخته ایم و باور داریم او راهی به جز راه حق و ولایت امیرالمومنین نرفته است.

سعید نعیمی: زندان ها و دادگاه ها خود ابزار رسوایی حکومت جور است

در ادامه این دیدار سعید نعیمی عضو شورای سیاستگذاری سازمان ادور تحکیم نیز با اشاره به بازداشت های اخیر گفت: سال گذشته و در روز عید فطر در دفتر ادوار تحکیم وحدت جلسه ای از سوی کمیته پیگیری بازداشت های خودسرانه برگزار شد که خانواده های زندانیان سیاسی در آن حضور داشتند و امروز بعد از گذشت یک سال شاهد هستیم که مسال مطرح شده در آن جلسه به عنوان اتهامات عبدالله مومنی سخنگوی ادوار تحکیم و در جلسه دادگاه اوئ مطرح می شود

نعیمی ادامه داد: آقای دکتر سلیمانی که امروز اسیر حکومت جور هستند از سال ها قبل هدف هجمه و فشار اقتدارگرایان بوده اند و به طور مشخص در فاجعه کوی دانشگاه در 18تیرماه78 به دلیل مواضع ازادیخواهانه ایشان در مقام معاونت وزارت علوم در دفاع از دانشجویان مورد بغض حاکمیت بوده اند بنابراین بازداشت و فشار بر سلیمانی به خاطر مجموع تلاش های او در دوران حضور در دولت اصلاحات و همچنین نمایندگی مجلس ششم و تلاش او برای دفاع از حقوق محذوفین و مظلومین است.

نعیمی ادامه داد: امروز شاهد هستیم که هیچ کس اعترافات اجباری و کیفرخواست های دروغین صادر شده برای متهمان را باور نمی کند و غلط های فاحش کیفرخواست ها رسوایی حکومت جور را در پی دارد مثلا در خصوص عبدلله مومنی ادعای سفر او به آلمان برای اموزش دیدن براندازی نرم از اساس کذب است چرا که او اساسا سفری به این کشور نداشته است.
نعیمی در پایان حوادث اخیر را دارای یک برکت دانست و گفت: اتحاد و همدلی گروه های مختلف سیاسی و فکری برای مخالفت با موج خشونت و سرکوب مهم ترین برکت حوادث اخیر بوده است.

میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت:
سلیمانی به دلیل دفاع از دانشجویان در کوی دانشگاه مغضوب حاکمان است


میلاد اسدی عضو شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت نیز در این دیدار با اشاره به در پیش بودن بازگشایی دانشگاه ها و مسوولیت ویژه دانشجویان در قبال وضعیت کشور به حضور گسترده جنبش سبز در روز قدس اشاره کرد و گفت: تاثیر این راهپیمایی گسترده بر مسیر حوادث پس از انتخابات به طور قطع بسیار بالا خواهد بود.
میلاد اسدی همچنین با اشاره به عملکرد دکتر سلیمانی در دوران حضور در وزارت علوم و مجلس او را یکی از مداقعان حقوق دانشجویان است که امروز به دلیل فعالیت های حق طلبانه اش تحت فشار و ستم قرار گرفته است.

نماینده جنبش مسلمانان مبارز:داوود سلیمانی همچنان ایستاده است

در ادامه این دیدار نماینده جنبش مسلمانان مبارز با ابلاغ پیام دکتر حبیب الله پیمان به خانواده دکتر سلیمانی تصریح کرد با توجه به سخنان خانواده و همچنین روحیه ای که ما از اقای سلیمانی سراغ داشتیم ایشان همچنان در برابر فشارها در زندان ایستاده اند. وی به عملکر سلیمانی در حادثه کوی دانشگاه اشاره کرد و گفت دکتر سلیمانی در این حادثه مهم ترین ملجا و پناه دانشجویان در برابر فشارها بودند و در دوران مجلس نیز این وضعیت ادامه داشت.

همسر دکتر سلیمانی: همسرم را به دلیل حوادث ده سال قبل کوی دانشگاه در سال 78 زیر فشار گذاشته اند
در پایان این دیدار نیز همسر دکتر سلیمانی ضمن تشکر از حاضرین با ابراز امیدواری نسبت به ازادی همسرش گفت: مهمن ترین دعای ما برای دکتر سلیمانی علاوه بر صبر و استقامت سربلندی ایشان در برابر تهمت ها است. همسر داوود سلیمانی تصریح کرد: اقای سلیمانی را بخاطر حوادث کوی دانشگاه تهران در سال 1378 یعنی ده سال قبل تحت بازجویی و فشار قرار داده اند در حالی که ایشان پیش از این به همین دلیل متهم و تبرئه شده بوده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024