شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 15.09.2009, 10:38


For a Democratic and Secular Republic

نامه اتحاد جمهوريخواهان ايران به سران حکومت های اروپا، آمريکا و کانادا

"ما مصرانه از شما می خواهيم در حمايت از مردم ايران هنگام سخنرانی آقای احمدی نژاد درمجمع عمومی سازمان ملل متحد اجلاس را ترک کنيد. مردم ایران نظاره گر شما خواهند بود"

عاليجنابان،
در هفته سوم سپتامبر شما و یا نمايندگان شما برای نمايندگی مردم خود در شصت و چهارمين مجمع عمومی سازمان ملل متحد در نيويورک حضور خواهيد داشت. در همين اجلاس شخصی حضور خواهد يافت که مردم ايران را نمايندگی نمی کند. آقای محمود احمدی نژاد در دور دوم ریاست جمهوری خود تنها به موجب تقلب گسترده انتخاباتی ودر پی آن کودتايی سازمان یافته و هماهنگ شده توسط آيت الله خامنه ای، رهبری که چون احمدی نژاد نماينده واقعی خواست ملت ايران نيست، به قدرت رسيد. در ۱۲ ژوئن، میلیون ها ايرانی برای انتخاب رئيس جمهور بعدی کشور خود درپای صندوق های انتخاباتی تنها امکان رای دادن به چهار نفری را داشتند که شورای نگهبان پيشتر دستچين کرده بود . با اينهمه برنده ادعایی انتخابات آقای احمدی نژاد کسی نيست که منتخب مردم ايران بوده باشد و به همين دليل مردم ما پس از آگاهی به اينکه رای آنها ربوده شده است به خيابانها سرازير شدند تا رای خود را پس بگيرند.

در پاسخ به اين خواست گروه های فشار و نيروهای امنيتی به تظاهر کنندگان مسالمت جو وحشيانه حمله کرده ، دهها نفر را به گلوله بسته و تعداد کثيری را مجروح کردند. بسياری بيشتر هم دستگيرو به زندانها و ديگر بازداشتگاهها منتقل شدند و در آنجا تحت شکنجه های وحشیانه، از جمله تجاوز به عنف مردان و زنان، قرار گرفتند. اين واقعيت از طرف ديگر نامزدهای انتخابات رياست جمهوری ونهادهای حقوق بشری معتبر و سازمان عفو بين الملل نيز تاييد شده است. بيش از اين عده ای از بازداشت شدگان را مجبور ساختند تا خود را مقابل دوربين تلويزيون های دولتی مقصر قلمداد کرده و به جرايم ناکرده ای "اعتراف" کنند که حتی طبق قوانین ناعادلانه کشور هم جرم محسوب نمی شوند.

به منظور آرامش اوضاع و پیدا کردن راه حل های متمدنانه و مسالمت آمیز برای خروج از بحران اپوزيسيون رهيافت های متعددی را پيشنهاد نمود، از جمله :

۱. تشکيل يک کميته حقيقت ياب برای بررسی اقدامات غير قانونی پيش و حين انتخابات با ترکيب: سه نفر از نمايندگان روحانيت معتبر، چهار نفر به عنوان نمایندگان نامزدهای رياست جمهوری، یک فرد بی طرف از وزارت کشور، یک نفر با همین شرایط از طرف شورای نگهبان و يک حقوقدان دانشگاهی و قاضی بی ‌طرف با معرفی کانون وکلا و نهادهای قضايی کشور.

۲. رئيس جمهور اسبق حجت الا سلام محمد خاتمى برای تاييد آرای مردم در انتخابات دوازدهم ژوئن و پاسخ به مشروعيت دولت خواستار برگزاری رفراند وم شد. بالاترين مقام رهبری، آیت الله خامنه ای، به اين ايده با استهزا برخورد کرد.

۳. حجت الاسلام مهدی کروبی ، رئیس سابق مجلس و یکی از چهار نامزد ریاست جمهوری، راه حل ساده و آسانی ارائه نمود: او پيشنهاد نمود که اجازه داده شود تا یک روز هواداران دولت و روزی ديگر طرفداران جنبش سبز به خيابان بيايند و حمایت خود را از نامزدهای مورد نظرشان به شیوه ای مسالمت آمیز نشان دهند و ايرانيان و مردم جهان ببينند که کدام يک از نامزدهای انتخاباتی از حمايت بيشترمردم برخورداربوده است. شگفت آور اين است که دولت مدعی داشتن ۶۷ ٪ از آرا، با برخورداری از تمامی ابزار بسيج طرفدارانش، اين راه حل را رد کرد.

در تقابل کامل با همه این راه حل های مسالمت آمیز دولت تصمیم گرفت که با شيوه های وحشیانه تظاهرات مسالمت آمیز مردم را سرکوب کند. از ميان دهها نفری که به قتل رسيده اند تا کنون ۶۹ نفر شناسایی شده اند. صدها نفر از معترضان هم به زندان افتادند، آنجا که زندانيان حتی بر اساس گزارش های دولتی تحت آنچنان شکنجه های بی رحمانه ای قرار گرفتند که در مواردی زير شکنجه جان باختند. در ميان اين قربانيان حتی نام فرزند يکی از همراهان رهبر جمهوری اسلامی ديده می شود.

مطابق نامه ای که حجت الاسلام کروبی نوشته و منتشر کرده است برخی از مقامات عالی رتبه دولت به تجاوز گسترده به زنان و دختران جوان و مردان اذعان نموده اند.

با توجه به موارد فوق:
• ما مصرانه از شما می خواهيم در حمايت از مردم ايران هنگام سخنرانی آقای احمدی نژاد درمجمع عمومی سازمان ملل متحد اجلاس را ترک کنيد. مردم ایران نظاره گر شما خواهند بود!

• ما تقاضا داریم، نپذيريد که خون همميهنان ما که جانشان را برای دموکراسی و آزادی فدا کردند به عبث تلف شده باشد. به مردم ايران اعلام کنيد که در تلاش هایشان برای نیل به آزادی و استقلال از حمايت جامعه جهانی برخوردار خواهند بود!

• ما از شما می خواهيم، اجازه ندهيد که اعلامیه جهانی حقوق بشر، این سند ارزشمند که در آن هر انسان از برابری حقوق و حرمت برخوردار است، و ملت شما از امضا کنندگان آن است، با حضورتان هنگام سخنرانی آقای احمدی نژاد خوار شود!

ملت ایران شایسته زندگی بهتری است!
ما اقدام شجاعانه شما را تحسين می کنيم!
با احترام
هیئت سیاسی ـ اجرایی اتحاد جمهوری خواهان ایران
سپتامبر 2009

نظر کاربران:

احمدی نژاد را به نیویورک راه ندهید
با سلام خدمت دوستان:
همانطور که میدانید، احمدی نژاد برای شرکت در نشست سازمان ملل قرار است راهی شهر نیویورک شود. تنها کسی که مطابق قانون می تواند از سفر یک رئیس جمهور به نیویورک جلوگیری کند شهردار این شهر است. این کار سابقه تاریخی دارد. زمانی که "جولیانی" شهردار وقت نیویورک بود یاسر عرفات را باتهام تروریست بودن به این شهر راه نداد.
بنابراین فکر می کنم اگر ایرانیان همت کرده و در یک کارزار وسیع، با ارسال ای میل از "بلومبرگ" شهردار کنونی نیویورک بخواهند احمدی نژاد را بعنوان یک کودتاچی که مردم ایران او را رئیس جمهور خود نمی دانند به این شهر راه ندهد واقعه زمان "جولیانی" می تواند تکرار شود.
برای این کار باید یک متن انگلیسی مناسب تهیه کرده و بصورت تومار امضا و تائید شود و سپس برای شهردار نیویورک ارسال گردد. دراین تومار باید به وضوح دلایل و ضرورت جلوگیری از ورود رئیس جمهور برآمده از یک کودتای خونین را توضیح داد و آن را به دفتر شهردار نیوریورک فرستاد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024