پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 15.08.2009, 19:11


به گزارش نوروز، متن کامل این بیانیه به شرح زیر می‌باشد:

بسم الله الرحمن الرحیم

امن یجیب المضطر اذا دعاه و یکشف السوء

دو ماه است که خانواده‌های زندانیان سیاسی برای استخلاص عزیزان دربندشان ختم امن یجیب گرفته‌اند. مادرانی که خواب راحت در فراق از آنان سلب شده، پدرانی که خشم خود را از این همه ظلمی که می‌بینند، برای حفظ مصالح کشور فرو می‌خورند و همسرانی که یادآوری لجظه‌ای از مرارت‌ها و عذاب‌های یار زندگی شان قلب‌هایشان را در هم می‌فشارد و فرزندانی که متحیر و مضطرب نظاره گر پرده‌های شرم آور قصه‌های تلخ جور و ناجوانمردی و پلشتی هستند و وابستگانی كه همه این دردها را درد خود می‌دانند و از هرگونه هم دردی دریغ نورزیده‌اند.

فریاد استغاثه زندانیان بی گناه در زندان‌های جمهوری اسلامی دل هر انسان آزاده‌ای را به درد می‌آورد و رنج و الم حاصل از آن چه این روزها بر ما می‌رود، جهانی را به فغان و خروش آورده است. و در عجبیم که چگونه مسئولین و قدرتمندان کشورمان حتی برای حفظ قدرت خویش، عزمی برای پایان دادن به بازی از پیش باخته خود ندارند.

ما خانواده زندانیان سیاسی از آغازین روزهای این بازی، احساس خطر کرده فریادمان را به اشکال مختلف به گوش مراجع بزرگوار و علما و فضلا و اندیشمندان و نیز مسئولین قوه قضائیه و مقننه رساندیم. اما مع الاسف رئیس قوه قضائیه به عنوان مهم ترین مرجع رسمی و قانونی، با تعلل در رسیدگی به وضعیت عزیزانمان و از آن غیرقابل گذشت تر با عدم پاسخ گویی به درخواست ملاقات ما برای همیشه نقطه تاریکی در کارنامه خود در نظام اسلامی باقی گذاشت و در مورد قوه مقننه همچنان در انتظار اجابت درخواست خانواده‌های زندانیان سیاسی هستیم.همچنین ضمن سپاس از اقدام مدبرانه تشکیل کمیته بررسی وضعیت بازداشت شدگان اخیر در خانه ملت و با سپاس از نمایندگان وارسته و آزاده‌ای که به قصد روشن شدن حقائق مجدانه در این کمیته انجام وظیفه می‌کنند، از این عزیزان می‌خواهیم که در تحقیقات خود مسائل را عمیق تر جستجو کنند و تنها اظهارنظرهای دادستان یا مسئولین زندان و یا حتی خود بازداشت شدگان را تحت کنترل بازجوها ملاک قضاوت خود قرار ندهند و به دیگر سخن، خدای ناكرده زبان دادستان و مؤید اقدامات غیرقانونی وی و همدستانش كه خود متهم اصلی این اقدامات غیرقانونی هستند، نباشند و بیش از این اعتماد مردم و بخصوص خانواده‌ها را سلب نكنند. فلذا برای اطمینان خاطر از صحت و سلامت و جسم و روان عزیزانمان حضور تیم پزشكی مجرب و بی طرف را در بازدیدها مورد تأكید قرار می‌دهیم.

لازم است هشدار دهیم که اینک بعد از فشار بر روی زندانیان نوبت خانواده‌های آنان رسیده که به تاوان افشاگری پیرامون وضعیت عزیزانشان صرفا به منظور درخواست مدد و یاری، آن هم در حوزه‌ای محدود به دلیل عدم همكاری رسانه‌های دولتی و فراگیر برای خبررسانی، تحت فشار مراجع قضایی و یا حتی مراجع غیرمسئول قرار می‌گیرند. امروز امنیت اعضای خانواده‌های زندانیان سیاسی در معرض تهدید است و در بعضی به اصطلاخ ملاقات‌ها با بازداشت شدگان و در حضور آنان، خانواده‌ها به دستگیری و آزار و اذیت‌های دیگر تهدید می‌شوند.

نکته دیگری که بعضی خانواده‌ها را به شدت متعجب و در عین حال نگران کرده است، اصرار عزیزانشان بر عدم نیاز به وکیل است. طبیعی است که ایشان خود باید برگه وکالت را امضا کنند و امتناع از این امر به معنی محروم ماندن از حقی قانونی است که به نظر نمی‌رسد در شرایط طبیعی هیج کس راضی به آن باشد.

همچنین اجبار زندانیان به استعمال داروهایی که اثرات جسمی و روانی فراوان بر روی مصرف كننده آن دارد، همه خانواده‌ها را نگران کرده و با توجه به این که اعتراف گیری تحت فشار و آزار و در شرایط غیرعادی(از جمله استعمال داروهای خاص)برای تدارک دیدگان سناریوی انقلاب مخملی واجد اهمیت فراوان است و هرگونه افشای حقیقت در این زمینه برای آنان هزینه‌های گزاف دارد، تلاش زیادی برای مستور ماندن این اقدامات غیرانسانی در زندان‌ها می‌شود.

ما خانواده زندانیان سیاسی بار دیگر از مقامات مسئول می‌خواهیم به ندای حق طلبی ما که از ابتدا تنها به دریای بیکران رحمت بی منتهای الهی دست انداخته‌ایم، توجه نشان دهند و بیش از این عواطف ما و فرزندانمان را جریحه دار نکنند و با آزاد کردن فوری زندانیان و دلجویی از آسیب دیدگان اندکی از بار گناهان کبیره خود برای تضییع حقوق مردم بکاهند و در پایان هشدار می‌دهیم که عواقب هرگونه تأخیر در روند آزاد کردن عزیزانمان بویژه دختران بی‌گناه دربندمان برعهده آنان خواهد بود.

آزادی فوری و بی قید و شرط جگرگوشگان‌مان هنگامه شهیدی، ژیلا بنی یعقوب، سمیه توحیدلو، ‌هاله سحابی، مهسا امرآبادی، شیوانظرآهاری، روشنک سیاسی، شاسیته امیری، سعیده کردی نژاد، زهرا توحیدی، نیلوفر و آذرچهر شفیعی، فرشته میرزایی و دیگر زنان دربند خواسته عاجل ماست و در غیر این صورت اقدامات بعدی را به مدد الهی و یاری هم وطنان حاضر در صحنه آغاز خواهیم کرد.

لا حول و لاقوة الا بالله العلی العظیم
جمعی از خانواده‌های زندانیان سیاسی

۲۴/۵/۱۳۸۸



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024