پنجشنبه ۶ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Thursday 25 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 13.08.2009, 17:54


نوروز: مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی، با ارسال نامه ای رگشاده به رییس مجلس خبرگان رهبری با اعلام انزجار از یورش عناصر نظامی، انتظامی، بسیجی ولباس شخصی و اطلاعاتی و به خاک و خون کشیدن تعدادی از مردم بی دفاع، و همچنین بازداشت گسترده اهل قلم و فعالان سیاسی ونخبگان ومردم عادی واعمال وحشیانه ترین رفتارها نسبت به بازداشت شدگان، خواهان رسیدگی به اقدامات و فعالیت ها و عملکرد نهادها و قوای انتظامی و نظامی ودستگاه قضایی در وقایع اخیر شدند.

متن کامل این نامه بدین شرح می باشد:

حضرت آیت الله هاشمی رفسنجانی
ریاست محترم مجلس خبرگان رهبری جمهوری اسلامی ایران

به استحضار می رساند :

مصادره آرای مردم، انتخابات ۲۲ خرداد را به یک تراژدی تبدیل نمود. بازگویی وقایع پس از بیست ودوم خرداد ماه که با یورش عناصر نظامی، انتظامی، بسیجی و لباس شخصی و اطلاعاتی و به خاک و خون کشیدن تعدادی از مردم بی دفاع و سپس بازداشت گسترده اهل قلم وفعالان سیاسی و نخبگان ومردم عادی واعمال وحشیانه ترین رفتارها نسبت به آنها و نمایشگاه دادگاه صد نفری که یادآور محاکمات استالین است دل هر انسان آزاده ای را به درد می آورد. چگونه می شود باور کرد که داستان شکنجه ها و رنج های و آزارهای باز داشت شدگان کهریزک رنج بارتر و غم انگیزتر از گوانتانامو و ابوغریب تحت تصدی اشغالگران امریکایی باشد.

نامه دردمندانه برادر شجاع و دلسوز جناب آیت الله کروبی به حضرتعالی، داستان تعدی اتباع دولت مهاجم نسبت به اتباع کشور مورد اشغال نیست بلکه تراژدی بزرگی است که در زندانهای جمهوری اسلامی به وقوع پیوسته است. روشن است که نمی توان در برابر این وقایع شوم سکوت پیشه کرد. حضرت امام خمینی در کتاب ولایت فقیه درباب حکومت بر وفق قانون می فرمایند "همه درامان قانونند، درپناه قانون اسلامند، مردم ومسلمانان در دائره مقررات شرعی آزادند؛ یعنی بعد از آنکه طبق مقررات شرعی، عمل کردند کسی حق ندارد بگوید اینجا بنشین یا آنجا برو، این حرف ها در کار نیست، آزادی دارند و حکومت عدل اسلامی چنین است، مثل این حکومت ها نیست، که امنیت را از مردم سلب کرده‌اند، هرکس درخانه خود می لرزد که شاید الان بریزند وکاری انجام دهند، چنانچه در حکومت معاویه و حکومت های مانند آن امنیت را از مردم سلب نموده و مردم امان نداشتند، به تهمت یا صِرف احتمال می کشتند ..." این برداشت ملت بزرگ ما از امام و نظام اسلامی بوده است. اینک باید پرسید که چه نسبتی بین این سخنان و آنچه این روزها در کشور می گذرد وجود دارد؟؟

با توجه به اینکه برخلاف بعضی نظام های سیاسی که رهبر را مبرای از مسؤلیت می دانند در نظام جمهوی اسلامی ایران نه تنها رهبر از مسؤلیت مبرا نیست بلکه طبق اصل ۱۰۷ قانون اساسی علاوه بر تساوی رهبر با سایر افراد کشور در مقابل قانون، رهبر همه مسؤلیت های ناشی از ولایت امر را برعهده دارند و به موجب اصل ۵۷ قانون اساسی قوای سه گانه کشور زیر نظر رهبر فعالیت می نمایند. پاسداری از قانون اساسی و حقوق مردم و توجه به وظایف خبرگان رهبری از نکته هایی است که بیش از هرچیز وظیفه و مسؤلیت شمارا سنگین‌تر می‌نماید.

بررسی اقدامات و فعالیت ها و عملکرد نهادها و قوای انتظامی و نظامی و دستگاه قضایی در وقایع اخیر از اهمیت اساسی برخوردار است. این بررسی ها راهی برای بازگشت اعتماد عمومی و پاسداری از نظام جمهوری اسلامی و قانون اساسی است. برهمین اساس مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی لزوم بررسی های قانونی وفق اصل ۱۱۱ قانون اساسی را که از وظایف خبرگان رهبری است مورد درخواست قرار داده و از حضرتعالی انتظار دارد که بنا به وظیفه ورسالت قانونی اقدامات لازم را به عمل آورید.

والسلام علی من التبع الهدی
مجمع نمایندگان ادوار مجلس شورای اسلامی



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024