جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 27.07.2009, 21:24


فراخوان تشکیل "اتحادیه سراسری روزنامه‌نگاران ایرانی در خارج از کشور"

تحولات هفته‌های اخیر ایران، دریچه‌ای به پیش گشوده است. استبداد حاکم می‌کوشد این دریچه را، از طریق سرکوب خونین جنبش آزادی خواهی، ببندد و دروازه‌ای فراخ و دوزخی به گذشته بگشاید. راه مقابله با این تصمیم، یکصدا شدن نیروهائی است که به آینده نظر دارند.

برای مقابله با استبداد حاکم، هماهنگ ساختن اهرم‌های کنترل قدرت، امروز اجتناب ناپذیرتر از همیشه شده است. رژیم حاکم بر ایران، از فردای انتخابات سراسر تقلب ریاست جمهوری، نشان داده است که کوچکترین تغییری را، حتی در چارچوب قانون اساسی خود نمی‌پذیرد. برای ما ایرانیان هیچ راهی باقی نمانده است جز آن که با همدلی و همصدائی، در هر حوزه‌ای که می‌توانیم، تغییر را به نظام حاکم تحمیل کنیم. ما، با هم ودر کنار هم، توانائی این تحمیل را خواهیم داشت.

تعداد رسانه‌های فارسی زبان در خارج از کشور و نویسندگان، خبرنگاران، مدیران و مسئولان ایرانی آن‌ها، اکنون خوشبختانه بی شمار است. تلاشگران این رسانه‌ها، در شکستن سد سکوتی که کودتاچیان می‌کوشند بر جامعه ایران تحمیل کنند، نقشی تعیین کننده و تاریخی دارند. آن‌ها می‌توانند از طریق ایجاد "اتحادیه سراسری روزنامه نگاران ایران در خارج از کشور" پشتیبان قدرتمند همکاران خود باشند، که در داخل مرزهای ایران، بهای انتقال آزاد اطلاعات را، با زندان و شکنجه وقطع نان می‌پردازند.

به عنوان یک عضو قدیمی، کوچک و بی‌ادعای جامعه مطبوعات ایران، از همه همکاران دیروز و امروز خود در خارج از کشور صمیمانه و متواضعانه تقاضا می‌کنم به تشکیل چنین اتحادیه قدرتمندی بیاندیشند و در صورت تمایل به عنوان عضو هیات موسس اتحادیه ثبت نام کنند. وظیفه تهیه مقدمات تشکیل نخستین نشست هیات موسس را، در صورت تمایل جمع، می‌پذیرم. هیئت موسس، گروه تدوین اساسنامه را بر می‌گزیند و وظیفه تشکیل مجمع عمومی را نیز به این گروه محول خواهد کرد. دستور جلسه نخستین مجمع عمومی، بررسی و تصویب اساسنامه و گزینش هیات مدیره دوره نخست اتحادیه خواهد بود.

شرایط عضویت اتحادیه، مسئولیت ارگان‌ها، حیطه وظایف و سایر جزئیات، طبعا در اساسنامه و آئین نامه داخلی "اتحادیه سراسری روزنامه نگاران ایرانی خارج از کشور" تعیین و پس از اصلاحات ضروری، به رای نخستین مجمع عمومی گذاشته خواهد شد.

آرزوی من، به عنوان عضو هیئت مدیره آخرین دوره‌های سندیکای نویسندگان و خبرنگاران مطبوعات ایران در سال‌های آستانه انقلاب بهمن ۵۷، آن است که در نشست هیئت موسس اتحادیه، شاهد حضور جمع کثیری از نویسندگان و خبرنگاران رسانه‌های خارج از کشور باشم ، که صرفنظر از نگرش سیاسی خود، به اثرگذار بودن "جمع" بر سرنوشت کشور خود اعتقاد دارند. کشوری که امروز در ایلغار گروهی پیشاقرون وسطائی، ستمگر و غارتگر، خون می‌ریزد و می‌سوزد.

با احترام به خرد و اراده جمعی،
جواد طالعی - ۲۷ جولای ۲۰۰۹
آدرس تماس: .(JavaScript must be enabled to view this email address)



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024