چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 19.07.2009, 19:30


سحام نیوز : مهدی کروبی با انتقاد از فضایی که پس از انتخابات ریاست جمهوری دهم شکل گرفته است گفت: "من به عنوان عضو این نظام از دروغ‌های واضح و نسنجیده‌ای که گفته می‌شود شرمنده‌ام."

دبیر کل حزب اعتماد ملی در مراسمی که به مناسبت عید مبعث رسول اکرم و برای تقدیر از تلاش‌های حامیان انتخاباتی اش برگزار شد با اشاره به حوادث انتخابت ریاست جمهوری دهم که البته آنها را اقداماتی فراقانونی خواند گفت: "به دنبال انتخاباتی که برگزار شد متاسفانه حوادثی روی داد که البته گزارش‌های آن در رسانه‌های داخلی و خارجی منعکس شد، حوادثی که برای ما تازگی دارد و بسیار عجیب و غریب و غیره منتظره بود." وی با ابراز تاسف از برخوردهایی که با اعتراضات آرام مردم صورت گرفت تاکید کرد: "پس از انتخابات مردم درخواستی قانونی داشتند و تنها خواسته شان این بود که می‌گفتند "رأی ما چه شده است" مردم بسیار آرام، ساکت و منطقی راهپیمایی میلیونی برگزار کردند ولی متاسفانه مانع این حرکت و تظاهرات آرام مردم شدند و شما شاهد آن بودید که چه غوغایی در تهران و شهرستان‌ها برپا شد و با سپر ، کلاهخود، باتوم، گاز اشک آور و گلوله به مردم حمله کردند.

اما پس از روی دادن این حوادث اتفاق جالبی روی داد، آن هم اینکه همین افرادی که بر روی مردم گلوله گشودند اینک می‌گویند ما مردم را نکشتیم و افراد دیگر این کار را انجام دادند و این دیگر داستان عجیبی دارد."

وی با تاکید بر اینکه اینک در عصر ارتباطات زندگی می‌کنیم تصریح کرد: "مردم خود شاهد آن بودند که نیروی مسلح چگونه با مردم برخورد می‌کردند و حتی زنان را به داخل جوی‌ها پرتاب می‌کردند و با توجه به اینکه در عصر ارتباطات هستیم این اتفاقات در تمام دنیا منعکس شد که باید گفت متاسفانه آبروی امام که بنیان گذار جمهوری اسلالمی بود و نظام اسلامی ایان را مخدوش کرد."

کروبی خطاب به عاملان چنین حوادثی گفت: "آیا کسانی که این کارها را انجام می‌دهند نمی‌دانند که در کجا زندگی می‌کنند، و یا اینکه فراموش کرده‌اند اینک عصر ارتباطات است."

مهدی کروبی سپس برای تبیین شرایطی که اینکه در آن به سر می‌بریم به شرذح اتفاقی که روز جمعه در حاشیه نماز جمعه روی داد پرداخت و افزود: "روز جمعه من حدود ساعت ۱۲ به روزنامه اعتماد ملی رفتم و سپس از آنجا با ماشین به سمت نماز جمعه حرکت کردم ، وقتی جمعیت مرا دیدند به سمت من آمدند و من از ماشین پیاده نشده و به سمت دانشگاه حرکت کردم در همین حال مردم نیز پشت سر من حرکت می‌کردند. وقتی جلوتر رفتیم مشاهده کردم که یک طرف موتور سوارانی با اسلحه ایستاده‌اند و گاز اشک آور نیز در فضا پیچیده است وقتی نروم و من هم احتمال می‌دادم که اگر جلوتر بروم درگیری رخ می‌دهتد مانند اتفاقی که در مسجد قباد سالگرد شهید بهشتی روی داد و بنابراین به مردم علامت دادم که بروند و خودم هم با علامت نشان دادم که می‌خواهم برای ادای نماز جمعه بروم. بنابراین ماشینی آوردند تا به سمت دانشگاه بروم ، من نیز علی رغم آن که همیشه با ماشین وارد دانشگاه می‌شدم وقتی مقابل داتنشگاه رسیدم پیاده شدم در انحا دیگر کسی نبود جز نیروهای امنیتی منتسب به خودشان به محض انکه من از ماشین پیاده شدم شروع کردن به سردادن شعار مرگ بر ضد ولایت فقیه و من با توجه به سوابقم از این شعاری که داده می‌شد تعحب کردم . در ان زمان فردی انجا نبود ولی همه مشاهده کردید که عکس‌های مختلی از این صحنه که به سمت من حمله کردند و عمامه ام را انداخته‌اند منتشر شده است . پس چگونه اینها می‌خواهند برخوردهای که با مردم صورت گرفته را کتمان کنند و یا به گردند دیگری بیاندازند . چرا که همه این اتفاقات مقابل چشم مردم صورت گرفته است . "

مهدی کروبی تاکید کرد: "مقابل چشم مردم جوانان را کشته‌اند و اینک می‌گویند ما اصلاً اسلحه‌ای دراختیار نداشته ایم من به عنوان عضو این نظام از این دروغ‌های واضح و نسنجیده شرمنده هستم. " وی تاکید کرد : " اکنون ان قدر به مردم دروغ گفته شده است که هر شایعه‌ای را مردم باور می‌کنند و این برای من یادآرو دوران مبارزه ام قبل از پیروزی انقلاب اسلامی است . در زمانی که ماجرای حمله به مدرسه فیضیه در قم رخ داد می‌گفتند که بسیاری از روحانیون را به دریاچه نمک انداخته‌اند و یا پس از حادثه 15 خرداد ٤٢ گفته می‌شد که نزدیک به 15 هزار نفر به شهادت رسیده‌اند . این دروغ‌ها که گفته می‌شد و اصل ماجرا را تکذیب می‌کردند و موجب می‌شد که این شایعات در ذهن مردم پذیرفته شود . اکنون نیز به نظر می‌رسد که همان ماجرا‌ها در حال تکرار شدن است و این قدر به مردم دروغ گفته می‌شود که دیگر نمی‌توان هیچ حرفی را باور کرد مردم نیز شایعات را باور می‌کنند و هر آماری که ارایه شود را می‌پذیرند . " وی خطاب به مسئولان امنیتی و انتظامی گفت: "اگر شما معتقدید که این اعمال از سوی نیروهای منتسب به شما نبوده پس چرا تاکنون کسی را معرفی نکرده اید؛ آخر این چه کاری است که می‌گویند عده‌ای با اسلحه‌های آمریکا،انگلیس و اسرائیل کشته شده‌اند البته شاید هم در داخل کسی بوده که تیراندازی کرده ولی شما باید با مدرک و سند این حرف‌ها را ثابت کنید."

کروبی با اشاره به نامه نگاری‌های برخی از مسئولان به امام زمان گفت: "ابتدا آقایان می‌گویند که این افراد توسط نیروهای ما کشته نشده‌اند و انگاه به امام زمان نامه می‌نوسیند و می‌گویند که دست ما خالی بوده و هم شهید داده ایم و هم مظلومیم و هم ستم کشیده ایم و این دیگر جای بسی تعجب است . "

وی نسبت به بی توجهی به اصول دینی و مسئله اعتقاد به امام زمان و انتظار گفت : " متاسفانه امروز شرایط به گونه‌ای شده است که درباره امام زمان این گونه صبحت می‌شود و ان قدر این مسئله فاجعه امیز است که حتی نمی‌توان جلوی ان را گرفت . " وی با اشاره به خاطره‌ای از امام خمینی گفت : " به خاطر دارم در زمان جنگ تحمیلی هنگامی که حضرت امام شنید که برخی از رزمندگان در جبهه‌ها این گونه درباره امام زمان صحبت می‌کنند و عده‌ای هستند که می‌گویند با امام زمان صحبت کرده و یا خواب او را دیده‌اند سریع خواستار پیگری موضوع شده و گفتند که افرادی که این ادعا‌ها را مطرح می‌کنند بازداشت کنید و چنین برخوردی از سوی حضرت امام موجب شد تا ان ماجرا دیگر تکرار نشود . ولی امروز فضا به گونه‌ای است که هر روز یک فردی چنین ادعاهایی را مطرح می‌کند . " وی افزود : " ما به عنوان شیعه اثنی اعشری معتقدیم که امام زمان (عج) در غیبت هستند و امام زنده می‌باشند و در انتظار فرج ایشان هستیم ولی ایا این گونه صحبت کردن با ایشان درست است ؟ آیا باید به آقا هم دروغ گفت ؟ خوب می‌توانستید در نامه به ایشان بگویید که این افراد یک عده آشوب گر بوده‌اند که می‌خواستند آشوب کنند که با انها برخورد کردیم ولی چرا دروغ گفتید ؟ "

مهدی کروبی ابراز تاسف کرد از اینکه پس از گذشت ۳۰ سال از پیروزی جمهوری اسلامی ایران تلاش‌های دوستانش با انجام اقدامات فراقانونی بی ثمر مانده است . ولی وی حامیانش را به امید و حرکت در مسیر هدف تعیین شده دعوت کرد و گفت : " هرچند که در عرصه این انتخابات اتفاق تلخ و غم انگیزی روی داد و لی یادتان باشد که تفکر ازتجاعی که اکنون وجود دارد به دنبال این است که ما را در این وضع نگه دارد ولی ما باید با هوشیاری و امیدواری حرکت کرده و اهدافی را که بدان اعتقاد داریم فراموش نکنیم . " کروبی همچنین با تبیین اهداف برگزاری این مراسم گفت : " اکنون که تنش‌ها میان نامزدها و داوطلبان کاهش پیدا کرده است من به این فکر افتادم که یک نشستی را با دوستانی داشته باشم که در ایام انتخابات از بنده حمایت کرده‌اند و از انان تقدیر و تجلیل کنم و از سوی دیگر می‌خواستم این مراسم برگزار شود تا دیگران هم بدانند که ما زنده هستیم و به راهی که انتخاب کرده ایم ادامه می‌دهیم . کسانی که می‌خواهند ما را به حاشیه برانند باید بدانند که فراز و نشیب‌ها ، بی مهری‌ها و تقلب‌ها هیچ کدام در روحیه ما اثر ندارد ." وی افزود : " من از ۴۸ سال پیش وارد عرصه مبارزاتی شده ام و به یاری خدا به راهم ادامه می‌دهم . " کروبی خواستار حفظ ارتباط با کسانی شد که در عرصه انتخابات به حمایت از او پرداخته‌اند و گفت : " دوستانی که در انتخابات همراه من بوده‌اند دو دسته هستند یک عده د وستانی هستند که از دوستان حزبی من می‌باشند و نسبت به یکدیگر به مانند یک خانواده هستیم و عده‌ای دیگر دوستان غیر حزبی ام هستند که نسبت به بنده محبت دارند و در این مسابقه با من همراه بودند و بنده نیز علاقه مند هستم که این ارتباط محفوظ بماند البته این ارتباط سیاسی نیست بلکه یک ارتباط عاطفی و فکری می‌باشد . بنابراین پیشنهاد می‌کنم که رابطینی از میان این دوستان انتخاب شوند که همواره با من در ارتباط باشند . " مهدی کروبی در پایان گفت : " هرگز ناامید نباشید و درراهی که انتخاب کرده اید ثابت قدم باشید . "

همچنین مهدی کروبی به تعدادی دیگر از حامیانش اشاره کرد که متاسفانه امروز در زندان به سر می‌برند و ابراز امیدواری کرد که هرچه سریعتر انها آزاد شوند .

گفتنی است در این مراسم علاوه بر حامیان غیر حزبی و حزبی مهدی کروبی برخی از خانواده‌های بازداشت شدگان حوادث اخیر نیز حضور داشتند .

این مراسم قرار بود که در تالار سنتی عیقیق برگزار شود که به علت عدم ارائه مجوز از سوی فرمانداری تهران در دفتر امام جمارانی برگزار شد .



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024