پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 12.07.2009, 11:13


رادیو فردا: ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ایران در روزهای اخیر شمس الدین عیسایی، از اعضای ستاد انتخاباتی میرحسین موسوی، مجید سعیدی، عکاس مطبوعاتی و توحید بیگی ، عکاس ستاد انتخاباتی کروبی را بازداشت کرده اند.

به گزارش روزنامه سرمایه، آقای عیسایی که در دوره ریاست جمهوری محمد خاتمی مدیر کل حقوقی وزارت کشور بود، توسط افراد ناشناس دستگیر و به مکانی نامعلوم منتقل شده است.

مجید سعیدی عکاس مطبوعاتی نیز، جمعه دهم تیر از سوی ماموران امنیتی در منزلش بازداشت شده و ماموران بخشی از وسایل شخصی وی را نیز با خود برده اند.

طبق گزارش های رسیده از ایران، ماموران امنیتی جمهوری اسلامی ساعت ده صبح روز جمعه بیستم تیرماه با مراجعه به منزل شخصی آقای سعیدی او را دستگیر کرده و با خود به محل نامعلومی بردند.

مجید سعیدی، موسس سرویس عکس خبرگزاری فارس است و با اکثر روزنامه های توقیف شده اصلاح طلب نیز همکاری داشته است.

یک منبع موثق در گفت و گو با رادیو فردا همچنین گفت که مامورانی که به خانه آقای سعیدی مراجعه کردند حکم بازداشت ساتیار امامی مسئول سرویس عکس روزنامه جام جم را نیز در دست داشتند. هنوز خبر دستگیری آقای امامی از سوی منابع مستقل خبری تایید نشده است

توحید بیگی عکاس ستاد انتخابات مهدی کروبی و سایت مشروطه نیوز سایت حامی کروبی نیز توسط نیروهای امنیتی جمهوری اسلامی ایران بازداشت شده است .

به گزارش سحام نیوز، توحید بیگی عصر پنج شنبه ١٨ تیرماه در حوالی میدان انقلاب بازداشت و تاکنون از سرنوشت وی اطلاعی در دست نیست.

در پی اعتراضات به نتایج انتخابات ریاست جمهوری در ایران، صدها نفر از فعالان سیاسی و مدنی از جمله چندین تن از سران حزب مشارکت و سازمان مجاهدین انقلاب و شماری از روزنامه نگاران به دلایل نامعلوم دستگیر شده اند.

بسیاری از نهادهای مدافع حقوق بشر در مورد وضعیت این یازداشت شدگان ابراز نگرانی کرده و می گویند گزارش هایی دریافت کرده اند که برخی از این زندانیان شکنجه شده اند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024