چهارشنبه ۵ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Wednesday 24 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 06.07.2009, 16:55


دویچه وله: قاسم روانبخش از شاگردان سرشناس آیت‌الله مصباح یزدی در نوشته‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی، از او خواست مواضع خود را با خط ولایت فقیه تطبیق دهد. وی به علی لاریجانی هشدار داد، مبادا از درون مجلس بوی اختلاف استشمام شود.

قاسم روانبخش، دبیر سیاسی هفته نامه "پرتوسخن" و عضو هیات علمی "موسسه آموزشی و پژوهشی امام خمینی" است. این موسسه زیر نظر آیت‌الله محمد تقی مصباح یزدی اداره می‌شود و از سوی دولت محمود احمدی‌نژاد مورد حمایت مالی است. روانبخش روز جمعه (۱۲ تیر) مقاله‌ای خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی در وبلاگ خود انتشار داد که در رسانه‌‌های اینترنتی و روزنامه‌های ایران بازتاب یافت.

اطاعت از ولی فقیه

روانبخش که از فعالان سیاسی ساکن قم است به تندی نسبت به برخی از موضعگیری‌های علی لاریجانی هشدار داد و از او خواست مواضع‌اش را اصلاح کند، زیرا مردم قم از او انتظار پیروی از ولی فقیه را دارند. علی لاریجانی نماینده‌ی شهر قم در مجلس شورای اسلامی است.

روانبخش در نوشته‌ی خود خطاب به علی لاریجانی نوشت: «مساله ولایت فقیه استمرار حرکت انبیا و ائمه الهی است و پیروی از اوامر و نواهی ولی فقیه در حکم اطاعت از امام معصوم(ع) است». وی افزود: «تردیدی نیست که موضوع اطاعت از ولایت فقیه به مردم کوچه و بازار و عوام الناس اختصاص ندارد بلکه خواص و نخبگان جامعه به ویژه مسوولان کشوری در اطاعت‌پذیری از ولی فقیه اولویت دارند».

این فعال سیاسی گفت که مجلس می‌بایستی کمیسیونی با نام "پیگیری مطالبات رهبری از مجلس" تشکیل می‌داد «تا مردم ببینند نمایندگان‌شان تا چه حدی به دستورات ولایت امر پایبندند».

وی در این مقاله یکی از اشتباهات علی لاریجانی را قرائت «گزارش ناقص دیوان محاسبات در آستانه‌ی انتخابات دهم و دادن بهانه‌ی مفقود شدن یک میلیارد دلار» به مخالفان دولت احمدی‌نژاد دانست.

رئیس مجلس مواضع خود را اصلاح کند

روانبخش خطاب به رئیس مجلس شورای اسلامی گفت که از او انتظار می‌رفت پس از سخنان «قاطع و روشن و اعجازگونه‌»‌ی مقام رهبری، «بسان شخصیت‌هایی مانند دکتر حدادعادل و برادرتان دکتر محمدجواد لاریجانی وارد عرصه شوید، در مجامع عمومی و مصاحبه‌ها و سخنرانی‌ها بر این آتش که دشمنان ما برافروخته‌اند، آب بریزید نه اینکه بعضاً هرچند ناخواسته، هیزمی بر آن بیفزایید».

باید اشاره کرد که در پی ناآرامی‌های اخیر در ایران بر سر نتایج اعلام‌شده‌ی انتخابات، علی لاریجانی به انتقاد از شورای نگهبان گفت که بهتر می‌بود برخی اعضای شورای نگهبان به طرفداری از احمدی‌نژاد وارد میدان نمی‌‌شدند. رئیس مجلس شورای اسلامی گفته بود که اغلب مردم نسبت به نتایج اعلام شده‌ اعتراض دارند. وی از صدا و سیما خواسته بود، امکانی برای کاندیداهای معترض فراهم کند تا حرف خود را بزنند.

روانبخش از علی لاریجانی که از منتقدان دولت احمدی‌نژاد است، خواست تا در مواضع‌اش تجدیدنظر کند و رویکردی را در پیش گیرد که از درون مجلس «بوی اختلاف استشمام» نشود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024