سه شنبه ۴ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Tuesday 23 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 06.07.2009, 19:01


حزب کارگزاران سازندگی ایران اعلام کرد که به دلیل ناسالم بودن روند برگزاری انتخابات ، تخلفات گسترده در برگزاری انتخابات و نیز جانبداری اكثریت اعضای شورای نگهبان از یك كاندیدای خاص، نتایج این انتخابات مورد پذیرش نیست.

متن کامل این بیانیه به شرح زیر است:

بسمه تعالی
ملت شریف ایران

برگزاری انتخابات دهمین دوره ریاست جمهوری اسلامی ایران ، فرصتی را فراهم ساخت تا ملت بزرگ ایران ، با هوشمندی و درك موقعیت سیاسی كشور ، شكوه حضور خود را به نمایش گذاشته و گامی بزرگ در تقویت پیوند دولت و مردم بر دارد. آنچه كه مایه تاسف و تاثر گردید اینكه در اوج شكوه و عظمت سیاسی ملت ایران ، پاره ای جزم اندیشی ها ، بی تدبیری ها، خودخواهی ها و ناسپاسی ها ،این نعمت بزرگ را به نقمت ، اعتماد عمومی را به بی اعتمادی و فرصت ها را به تهدید تبدیل كرد . انتظار می رفت مسئولان كشور ، اعتراضات به حق مردم را تحمل و به جای برخوردهای خشن و غیرقانونی با مردم و دستگیری و زندانی كردن فعالان سیاسی بی گناه ، با صدور مجوزهای قانونی ، اعتراضات را به مسیر صحیح هدایت و به پیشنهاد مراجع بزرگ تقلید و شخصیت های سیاسی ، برای تشكیل یك هیئت حكمیت ملی و بی طرف در بررسی نتایج انتخابات ترتیب اثر می دادند.

اكنون كه نتایج اعلام شده انتخابات به تائید شورای نگهبان رسیده است اعلام می نمائیم كه به دلیل ناسالم بودن روند برگزاری انتخابات ، تخلفات گسترده در برگزاری انتخابات و نیز جانبداری اكثریت اعضای شورای نگهبان از یك كاندیدای خاص ، نتایج این انتخابات مورد پذیرش نمی باشد.

لازم است در اسرع وقت اقدامات ضروری زیر انجام شود:

۱- امنیت ملی را اصل قرارداده و به جای تكیه بر نتایج مخدوش اعلام شده انتخابات ، اقدامات لازم را برای اعاده اعتماد عمومی را انجام و با استحكام در صفوف ملت ، كشور را از خطرات گوناگون در امان نگاه دارند.
۲- ضمن ابراز همدردی با خانواده های شهداء حوادث اخیر و نیز مصدومان عزیز ، لازم است هیئت های بی طرف به پرونده جنایات اخیر رسیدگی و عاملان را شناسائی و تحت تعقیب قرار دهند.
۳- نسبت به آزادی كلیه فعالان سیاسی و نیز سایر دستگیر شدگان بدون قید و شرط اقدام شود.
۴- كلیه محدودیت های اطلاع رسانی رفع گردد.

حزب كارگزاران سازندگی ایران



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024