پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 25.06.2009, 13:10


بیانیه شماره ۷ مهندس میرحسین موسوی

بیانیه شماره هفت مهندس میرحسین موسوی درباره حمله غیرقانونی به روزنامه کلمه سبز و محدودیت‌های رسانه‌های غیر دولتی برای ارتباط ایشان با مردم است.

متن کامل این بیانیه پیش روی شما است:

بسمه تعالی
هموطنان عزیز

در پی مانع تراشی‌ها و تهدیدهای مكرر كه در عمل انتشار روزنامه كلمه سبز را پس از برگزاری انتخابات ریاست جمهوری متوقف كرده بود، به این حد نیز اكتفا نشد و شبانگاه دوشنبه ۱/۴/۸۸ دفتر روزنامه مورد هجوم مأموران امنیتی قرار گرفت و كاركنان شریف آن دستگیر و روانه بازداشتگاه شدند.

در حالی كه مقامات كشور و رسانه‌های دولتی مرتباً بر قانون و اجرای آن تأكید می‌كنند و معترضان به تقلب وسیع صورت گرفته در انتخابات به قانون شكنی متهم می‌شوند، چنین برخوردی با روزنامه‌ای كه با اخذ مجوز قانونی شروع به انتشار نموده و مسئولان، دبیران، خبرنگاران و كادر فنی و اداری آن، غیرقابل درك است، مگر با قبول آنكه برای عده‌ای حاكمیت قانون تا جایی پذیرفته است كه برای محدود كردن اعتراض مخالفان باشد و نه چیزی دیگر.

این قانون شكنی در حالی صورت می‌گیرد كه دیگر رسانه‌هایی كه از طریق آنان ارتباط اینجانب با جامعه برقرار می‌شد و نیز مطبوعات و رسانه‌های غیردولتی مورد محدودیت جدی قرار گرفته‌اند و تنها مجرای باز برای اطلاع رسانی به مردم جریان خبرسازی یك سویه رسانه ملی و رسانه‌های دولتی است و متأسفانه جامعه را به سمت دریافت اطلاعات از طریق رسانه‌های خارجی سوق می‌دهد.

این برخوردهای غیرقانونی، مبتنی بر تحلیل نادرست دولت از شرایط اجتماعی حاكم است كه راه را برای نفوذ بیگانگان در تحولات كشور باز می‌كند و حركت در مسیر اصلاح امور جامعه را در چارچوب مبانی نظام جمهوری اسلامی دشوار می‌سازد.

ضمن اعتراض شدید به تداوم این رویه‌های غیرقانونی، بر حق ملت ایران در استفاده از ظرفیتهای قانون اساسی برای ابراز مخالفت با آنچه در انتخابات اخیر و پس از آن روی داده تأكید می‌نمایم و آن را جزء لاینفك حقوق آنها بر اساس این سند میثاق ملی می‌دانم و بر پیگیری آن اصرار می‌ورزم.

برادر و خدمتگزار شما- میرحسین موسوی
چهارم تیر ۱۳۸۸



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024