شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 21.06.2009, 19:26


ماشاءالله شمس‌الواعظین در تماس تلفنی با بی.بی.سی گفت، مسوولان دادستانی در چاپخانه‌ها مستقر شده و مطالب و تیتر ها حذف می کنند. در حال حاضر سانسور رسمی است و من تا چند روز قبل هرگز تصور نمی‌کردم کار به اینجا برسد و سیستم شروع به سانسور رسمی کند.

مسوولین دادستانی بر اساس دستورالعمل هایی که دارند، بدون اطلاع سردبیر یا مدیر مسوول تیتر و محتوا را حذف می کنند. مثلا تیتر اول روزنامه اعتماد ملی که بیانیه آقای کروبی بود در چاپخانه توسط ماموران تغییر داده شد. در حال حاضر سانسور رسمی است و من تا چند روز قبل هرگز تصور نمی‌کردم کار به اینجا برسد و سیستم شروع به سانسور رسمی کند.

وی در پاسخ به سوال مجری بی.بی.سی گفت: در حال حاضر با توجه به دستگیر شدن سردبیر و روزنامه نگارانی چون زیدآبادی و زاهدی، صفحات روزنامه اعتماد ملی با همکاری جمعی بسته می شود.

شمس الواعظین گفت: متاسفانه بار دیگر رکن چهارم دموکراسی در حال هزینه دادن است. سایت های اینترنتی بسته شده، روزنامه ها یا توقیف شده اند و یا رسما سانسور می شوند.

وی افزود: حرکت کلی رسانه های رسمی به سمت انتساب حرکات اعتراضی به بیگانگان و سو استفاده از احساسات عمومی در رابطه با دخالت دولت های خارجی است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024