شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 16.06.2009, 18:38


شهاب‌نیوز هشدار می‌دهد:
تلاش حامیان احمدی‌نژاد و یک ارگان نظامی برای گسترش آشوب


به رغم آن که رسانه‌های حامی آقای احمدی‌نژاد با هدف پاک کردن صورت مساله و تحریف واقعیات می‌کوشند معترضان به نتایج انتخابات و هواداران میرحسین موسوی را «آشوبگر» معرفی کنند؛ اما حقایق پشت پرده حاکی از تلاش مجدانه و سناریوی خطرناک حامیان رئیس دولت نهم و متاسفانه یک نهاد نظامی برای گسترش آشوب و اغتشاش در کشور است.

به گزارش خبرنگار شهاب‌نیوز؛ صدها نفر از افراد لباس شخصی مجهز به اسلحه، بی‌سیم، باتوم و اسپری و شوکر اوایل بامداد امروز سه‌شنبه به شهرک سبحان در بلوار کاوه تهران حمله کرده و حداقل ۱۵۰ خودرو، شیشه‌های ده‌ها واحد مسکونی و درب ورودی ده‌ها آپارتمان در این شهرک را ویران کردند. این افراد در حالی که شعارهایی خاص می‌دادند با خشونت تمام حتی به خود اجازه دادند وارد منزل شهروندان شده و آن‌ها را مورد ضرب و شتم قرار دهند. این حمله خشونت‌آمیز پس از آن انجام شد که در داخل این شهرک ده‌ها تن از شهروندان به صورت آرام و مدنی شعارهایی در مخالفت با تخلفات انتخاباتی سر داده و ساعت ۲۲ در پشت‌بام‌های خود الله‌اکبر گفتند.

۲۴ ساعت قبل از این حمله نیز، همین طیف از افراد لباس شخصی با خشونتی بی‌سابقه به کوی دانشگاه تهران حمله کرده؛ صدها دانشجو را مضروب و مجروح کرده و وسایل اکثر اتاق‌های دانشجویی در این خوابگاه را ویران کردند. شاهدان عینی گزارش داده‌اند که افراد لباس شخصی در حالی که گارد ویژه در ۵۰ متری آن‌ها قرار داشت، مجهز به انواع سلاح‌های سرد و گرم دانشجویان را کشان کشان به داخل محوطه کشاندند و از هیچ اقدامی برای ضرب و شتم آن‌ها فروگذار نکردند. این خشونت به قدری بهت‌آور بود که حتی رئیس مجلس نیز به صراحت از آن انتقاد کرده و فردی چون فرهاد رهبر با آن سابقه امنیتی و اطلاعاتی نیز آن را «تجاوز آشکار» خوانده است.

متاسفانه چنین اقداماتی که بیانگر تلاش حامیان احمدی‌نژاد و یک ارگان نظامی برای گسترش آشوب در کشور است؛ در اغلب شهرهای بزرگ مخصوصاً تهران مشاهده می‌شود. روزهای یک‌شنبه و دوشنبه همین افراد در تقاطع مطهری و خیابان ولی‌عصر با استفاده از چوب، باتوم و زنجیر و اسپری فلفل صدها جوان و دانشجو را ضرب و شتم کردند.

شامگاه دیشب در میدان کاج سعادت‌آباد، اقدامات تحریک‌آمیز ۴ موتور سوار از همین طیف (مجموعاً ۸ نفر) باعث شد که ابتکار عمل در دست اوباش بیفتد و این اوباش با همکاری جوانان تحریک شده و خشمگین، موتورهای این افراد را به آتش بکشند و آن‌ها را فراری دهند. این اقدامات خشونت‌آمیز افراد لباس شخصی در دانشگاه‌های شیراز، اصفهان، اهواز و تبریز باعث تشدید خشونت‌ها و هیجانات شده و حتی باعث شهادت تعدادی از شهروندان بیگناه شده است.

بایستی پرسید تیراندازی‌های مستقیم این افراد به سوی مردم که به گفته منابع رسمی تاکنون بیش از ده کشته بر جای گذاشته، با اجازه چه کسی صورت می‌گیرد. در حالی که راه‌پیمایی آرام و اعتراضی حدود دو میلیون نفر از شهروندان تهرانی در روز دوشنبه (حدافاصل انقلاب تا آزادی) با آرامش تمام پیش رفت؛ افراد لباس شخصی چرا به خود اجازه دادند در اواخر این برنامه به شلیک مستقیم به سوی مردم دست بزنند و تجمع را به خشونت بکشند؟ حمله خشونت‌بار به کوی دانشگاه در تهران و همدان و اصفهان و تبریز چرا انجام شد؟ این افراد موتور سوار با کدام حمایت و اجازه به شهرک سبحان حمله کرده یا مردم را در خیابان‌های مرکزی و شمالی تهران ضرب و شتم می‌کنند؟

همزمان با تجمع امروز سه‌شنبه حامیان مهندس موسوی در میدان ولی‌عصر که قرار است ساعت ۱۷ برگزار شود (این تجمع رسماً از سوی ستاد موسوی برنامه‌ریزی نشده و توسط افراد ناشناس و ظاهراً به صورت خودجوش برنامه‌ریزی شده است) گفته می‌شود که صدها نفر از همین افراد لباس شخصی قرار است با لباس‌های سبز و مسلح به سلاح سرد در میان جمعیت رفته و مردم را مضروب کنند تا رسانه‌های حامی احمدی‌نژاد بعداً‌ این گونه تبلیغ کنند که حامیان موسوی دست به خشونت زده و به جان هم افتاده‌اند. این در حالی است که حامیان موسوی در راهپیمایی بی‌سابقه عصر دوشنبه خود اثبات کردند مخالف هرگونه خشونت، اغتشاش و ناآرامی هستند.

متاسفانه در حالی که دولت آقای احمدی‌نژاد در اقدامی غیرقانونی تمام منابع و کانال‌های اطلاع‌رسانی غیر دولتی را مسدود کرده است؛ تلاش‌های این طیف برای تشدید خشونت‌ها و امنیتی‌ کردن فضا بیانگر دسیسه‌ای خطرناک است. دسیسه‌ای که باید هر چه سریع‌تر با واکنش بزرگان و شیوخ کشور مواجه شود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024