شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 15.06.2009, 9:34



۲۴ خرداد ماه ۱۳۸۸- کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران امروز از مقامات ایرانی خواست که نیروهای امنیتی و گاردهای ویژه را از مکان های عمومی خارج کند، اجازه تجمعات مسالمت آمیز به شهروندان بدهد، به خشونت علیه شهروندان پایان دهد، و تعداد بیشماری از رهبران سیاسی، روزنامه نگاران و تظاهر کنندگانی را آزاد کند که در جریان تحرکات مناقشات مربوط به انتخابات ریاست جمهوری روز 22 خرداد ماه بازداشت شدند.

کمپین بین المللی حقوق بشر همچنین از مقامات خواست که امکانات مخابراتی و ارتباطاتی را که در جریان انتخابات قطع کرده اند، برقرار کنند، وضعیت تلفن های دستی و پیامک ها را به حالت عادی برگردانده و به خبرنگاران و رسانه های بین المللی امکان بدهند که به فعالیتهای عادی خود ادامه بدهند.

ارون رادز؛ سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در باره وضعیت بحرانی ایران گفت:" در این لحظه بحرانی، ما به دولت توصیه می کنیم که به تجاوز به حقوق آزادی های شهری و محدودیت های اعمال شده برای مردم که می تواند به خشونت و درگیری های خطرناک عمومی منجر بشود، پایان بدهد."

ارون رادز تاکید کرد که :"ما خواستار این هستیم که خیابان ها از نیروهای نظامی خالی شود و شهروندان امکان ابراز عقاید خودشان را مطابق با الزامات بین المللی ایران در رعایت آزادی های بیان و تجمع داشته باشند."

از زمان اعلام نتیجه انتخابات، تهران و سایر شهرهای ایران مملو از اعتراضاتی است که بطور خشونت بار توسط پلیس ونیروهای ویژه واحد های امنیتی مورد حمله قرار گرفته اند. گزارش ها حاکی از این است که خشونت ها علیه تظاهر کنندگان افسارگسیخته است و تعداد زیادی از تظاهرکنندگان تاکنون مجروح شده اند.

سردار رادان؛ جانشین فرمانده نیروهای انتظامی در روز 24 خرداد ماه اعلام کرد که در روزهای اخیر 170 نفر بازداشت شده اند که ایشان 110 نفر از بازداشت شدگان را تظاهر کننده و مابقی را سازمانده اعتراضات خطاب کرده است.

تاکنون کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران موفق شده است که بازداشت حداقل 20 نفر از رهبران سیاسی و روزنامه نگاران را تائید کند. این افراد عبارتند از مصطفی تاج زاده، محسن امین زاده، تقی رحمانی، رضا علیجانی، عبدالله رمضان زاده، شاهین نوربخش، هدی صابر، کیوان صمیمی، عماد بهاور، احمد افجه ای، احمد زید آبادی، سعید شریعتی و شیوا نظرآهاری. همچنین بهزادنبوی، محمد رضا خاتمی و همسر ایشان، محسن میردامادی، زهرا مجردی، و محمد عطریانفر نیز که روز گذشته بازداشت شده بودند امروز 24 خرداد ماه آزاد شدند.

طبق اطلاعات رسیده به کمپین نیروهای امنیتی اعلام کرده اند که تعداد بیشتری از افراد را بزودی بازداشت خواهند کرد.

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران قویا تاکید می کند که دولت مسئولیت برقراری فضای آرامش و امنیت را برای شهروندان ایرانی بر عهده دارد و برای برقراری این آرامش و امنیت باید به محدودیت های سرکوب گرانه ای که می تواند محرک درگیری هایی شود که به نوبه خود خشونت نیروهای نظامی را دامن بزند، پایان داده شود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024