سه شنبه ۲۸ فروردين ۱۴۰۳ - Tuesday 16 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 14.06.2009, 8:19

اتحاد جمهوریخواهان ایران


اتحاد جمهوریخواهان ایران:
در برابر کودتا مقاومت کنیم!

هم میهنان عزیز!
حضور پر شور شما در انتخابات ۲۲ خرداد ماه، بیان اشتیاق عمیق جامعه ما به تغییر وضعیت موجود و گشودن فضای سیاسی کشور، عزم شما در برکناری دولت دروغ و خرافه بود که در طول چهار سال گذشته بیش از همیشه، کشور ما را در پرتگاه بحران های فزاینده اقتصادی، سیاسی و اجتماعی فروبرده است. تلاش پر شور میلیون ها تن زن و مرد، پیر و جوان برای گشودن راه توسعه دمکراسی و تحقق حقوق اولیه شهروندی خود در دوران انتخابات با کودتای انتخاباتی دستگاه دولتی، مواجه شده است. حتی انتخابات غیر آزاد کنونی را هم بر نتافتند. کودتاگران از حمایت مستقیم آیت الله خامنه ای برخوردارند و با دخالت خشن سپاه پاسداران، نیروهای انتظامی و امنیتی. اکنون در کمال حیرت، رئیس دولت فعلی را به عنوان پیروز انتخابات اعلام کرده اند. دستبرد دولت در آراء مردم، کشور را با بحران همه جانبه ای مواجه ساخته است.

ما دستبرد به آراء مردم و تبدیل تلاش پر شکوه ملی در تغییر چهره کشور، به یک فاجعه تلخ در فردای روز انتخابات را محکوم می کنیم و خواستار ابطال نتایج مخدوش انتخابات، تامین نظارت نهادهای مورد اعتماد ملی و مجامع ذی صلاح بین المللی بر فرآیند انتخابات، در بازنگری نتایج انتخابات و بازپس دادن آرای به غارت رفته مردم هستیم. انتخابات ۲۲ خرداد« نه» بزرگ ملت ایران به احمدی نژاد و حامیان او بود و آقای خامنه ای نمی تواند با اتکا به نیروی سر نیزه او را به مردم تحمیل کند. احمدی نژاد نه برآمده از آرای مردم ایران ، که نتیجه غارت آن است. او رییس جمهور ایران نیست!

ما از همه نیروهای آزادیخواه و تحول طلب کشور خواستار مقاومت در برابر تهاجم به آراء مردم بوده؛ از نامزدهای رقیب احمدی نژاد و از نیروهای اصلاح طلب، آقایان میر حسین موسوی و مهدی کروبی، خاتمی می خواهیم که از آراء مردم صیانت کنند. همه آن ها در برابر نیروئی که با امید تغییر رای خود را به صندوق ها ریخته است و اکنون احساس می کند که این رای به یغما رفته است، مسئولیت داریم.

ما استقرار نیروهای نظامی و راه انداختن موج سرکوب و خشونت در تهران و دیگر شهرستان ها، ضرب و شتم و کشتار معترضین و بازداشت های وسیع را شدیدا محکوم نموده، خواهان پایان دادن به این اقدامات و آزادی همه بازداشت شدگان هستیم. اتحاد جمهوریخواهان مقاومت مدنی مردم را در برابر تعرض آشکار به حقوق اولیه شان حق آنان می داند، از تلاش های شهروندان کشور و نهادهای مدنی در دفاع از حقوق خود پشتیبانی می نماید.

اتحاد جمهوریخواهان ایران تلاش ملی برای حاکمیت رای مردم در جریان انتخابات ۲۲ خرداد ماه را ارج می گذارد و بر ادامه فعالیت های مدنی برای تغییر سیمای سیاسی کشور از طریق تامین حقوق شهروندی مردم، با وجود تمامی موانع موجود پای می فشارد.

هیات سیاسی اجرائی
اتحاد جمهوریخواهان ایران
۲۳ خرداد ۱۳۸۸
۱۳ ژوئن ۲۰۰۹



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024