جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 13.06.2009, 13:55


طرفداران موسوی و کروبی در حال راهپیمایی در خیابان‌ها و میدان‌های تهران هستند و با شعارهای «مرگ بر دیکتاتور»، «موسوی رای ما را به ما پس بده» به اعتراض علیه دستکاری در نتایج انتخابات برخاسته‌اند.

بنا به گزارش‌ها در خیایان ولی‌عصر تهران‌، میدان انقلاب، میدان ونک نیروهای ضد شورش و لباس شخصی‌های موتورسوار با باتوم به جوانان معترض حمله می‌کنند. در میدان ونک نیروی انتظامی و لباس‌شخصی‌ها با باتوم‌های الکتریکی به مردم حمله کردند.

ماموران امنیتی از برگزاری کنفرانس مطبوعاتی میرحسین موسوی که قرار بود در محل روزنامه اطلاعات برگزار شود، جلوگیری کردند. این کنفرانس مطبوعاتی قرار بود ساعت ۳ بعد از ظهر برگزار شود.

براساس خبرهای رسیده، میر حسین موسوی حوالی ظهر در دفتر روزنامه اطلاعات نماز خوانده و پیاده به سمت وزارت کشور در حرکت است. گفته می‌شود، حدود ۱۰ هزار نفر در خیابانها او را همراهی می‌کنند.

یکی از ساکنان خیابان فاطمی در تهران نوشته است: «من در ساختمانی در خیابان فاطمی هستم از طبقه بالا می‌بینم که به شدت مردم را دارند می‌زنند با باتوم های برقی و آهنی.»

* الان فاطمی قیامت است و شعارهای تندی مردم می دهند. و منتظر رسیدن جمعیت حامیان موسوی هستند.

* اکنون در تهران ساعت پنج و ده دقیقه عصر است .جمعیت چند هزار نفری حامیان موسوی که دو ساعت قبل از خیابان نفت شمالی حرکت کرده اند به خیابان تخت طاووس رسیده اند و از آنجا به طرف وزارت کشور در خیابان فاطمی حرکت خواهند کرد.پیش بینی می شود ساعت شش به فاطمی برسند. گفته می شود موسوی بازداشت شده اما اطمینانی نیست.

شاهدان عینی جمعیت را تا این لحظه ده هزار نفر براورد کرده‌اند. این جمعیت در میان راه بارها مورد حمله پلیس قرار گرفته اند اما همچنان به حرکت خود ادامه می‌دهند.
اصلی ترین شعارهای جمعیت این است:

احمدی خیانت می‌کند رهبر حمایت می کند
موسوی موسوی حمایت می‌کنیم

موسوی موسوی رای مارو پس بگیر
مرگ بر دیکتاتور

ایران اگر امشب بخوابد برای ابد میخوابد

جریان کودتا از قول مخملباف

مخملباف به عنوان یکی از هواداران میر حسین موسوی در مصاحبه ای افشا می کند که کودتایی در جریان است. او می گوید که وزارت کشور به ستاد موسوی اعلام پیروزی کرده حتی این پیروزی به اطلاع رهبر ایران نیز رسیده و او نیز قبول کرده ولی گفته که در اعلام خبر مدیریت درستی صورت گیرد.

از طرف دیگر از روزنامه های اصلاح طلب خواسته می شود که اعلام پیروزی را یک روز به تعویق بیاندازند. و بعد از آن حمله به ستادهای موسوی شکل می گیرد و تمام راه های ارتباطی ستادها را قطع می کنند و کودتا شکل واقعی به خود می گیرد.

مخملباف اعلام می کند که به او رسما این حق را داده‌اند که از طرف ستاد موسوی به عنوان سخنگو خبر کودتا را اعلام کند. ولی باز او می گوید که این پایان داستان نیست و مردم باید در صحنه باشند تا بتوان صحنه را تغییر داد.


فیلم تظاهرات در تهران


















 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024