جمعه ۱۰ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 29 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 11.06.2009, 13:56


آینده: شور و اشتیاق انتخابات در آخرین ساعات باقیمانده از فرصت قانونی تبلیغات کاندیداها به اندازه ای در مردم ایران متجلی شده بود که اکثر مردم تا صبح نخوابیدند و در حمایت از کاندیدای مورد نظر خود راهپیمایی کرده و شعار دادند.

مردم ایران اسلامی از اولین ساعات شامگاه گذشته تا بامداد امروز پنجشنبه با حضور در خیابانها به تبلیغات کاندیدای مورد نظر خود پرداختند.

طرفداران هر چهار کاندیدا به خصوص در کلانشهرها به طور گسترده در خیابانها حضور داشتند و با توزیع پوستر و برگه های تبلیغاتی رهگذران و رانندگان پرشمار را به رای دادن به کاندیدای مورد نظر خود فرا می خواندند.

حضور جوانان و نوجوانان، زنان و دختران همراه مردان در این تبلیغات کشوری بسیار چشمگیر و جالب توجه بود و جالبتر از آن حضور بسیار گسترده افراد به صورت خانوادگی در این راهپیمایی جذاب شبانه بود.

در تهران خیابانهای انقلاب، ولی عصر، فاطمی، قزوین، طالقانی و میادین اصلی شهر از جمله آزادی، ونک، تجریش و... مسدود بود و اگر کسی قرار بود از شهر تهران خارج شود چاره ای جز همراهی با خیل راهپیمایان نداشت.

از نکات جالب این راهپیمایی شبانه، راهپیمایی با خودرو، دوچرخه و موتور بود به گونه ای که وسایل نقلیه با سرعت کمتر از 5 کیلومتر در ساعت حرکت می کردند.

یکی از کاندیداها نیز با حضور در میدان ولی عصر تهران به احساسات هواداران خود پاسخ گفت و تا پاسی از شب گذشته در میان آنها به سر برد.

در کرج نیز شب مردم با هیجان و نشاط وصف ناشدنی به صبح رسید و خیابانهای اصلی نظیر جمهوری، طالقانی، شهید بهشتی، موذن و میادین آزادگان، تربیت معلم و... تا صبح در اختیار هواداران کاندیداها بودند. برخی مسئولان ارشد ستادهای انتخاباتی کشور نیز با حضور در کرج با مردم مشتاق همراهی کردند

در کلانشهر تبریز نیز مردم به صورت گسترده در خیابانها و معابر حضور یافتند و با شعارهای اغلب ترکی و نوشته‌های آذری برای کاندیدای مورد نظر خود تبلیغات کردند.

در شیراز هواداران کاندیداها که بعد از سخنرانی عصر روز گذشته بسیار پرشمار در خیابانها حاضر بودند تا پاسی از شب در خیابانها ماندند و رقبا با پاسخ دادن شعارهای یکدیگر شب را به صبح رساندند.

در کردستان مردم که شب پررونق تبلیغاتی را پشت سر گذارده بودند تا صبح در خیابانها ماندند و با حضور مردم و روسای ستادهای انتخاباتی شب پرشور و نشاط خود را با موسیقی های حماسی کردی صبح کردند.

مردم بندرعباس که شامگاه گذشته منتظر حضور یکی از کاندیداهای انتخاباتی بودند و با اطلاع رسانی نادرست از استقبال از کاندیدای خود بازمانده بودند به تلافی این امر تا صبح خیابانها را ترک نکردند.

در اصفهان میدان نقش جهان تا صبح از هواداران کاندیداها پر و خالی شد و جمعیت چنان در آمد و شد بودند که بی شک این میدان خاطرات این شب را در حافظه تاریخی خود ثبت خواهد کرد.

مشهد به عنوان پایتخت مذهبی ایران شهری است که هیچگاه شب ندارد در آخرین ساعات تبلیغات قانونی شب متفاوتی را گذراند شبی پر از کاغذ و کاتالوگ و حضور پرشمار مردم در مناطق حرم مطهر، اما نکته قابل توجه اینکه بر خلاف اغلب شبها که محدوده های دور از حرم خلوت است در این شب نقاط مختلف شهر حرم محفل آمد و شد سلایق مختلف سیاسی بود.

شهر مذهبی قم نیز مملو از شور انتخاباتی بود و متدینین و مردم شهر تا صبح در میزگردهای خیابانی و راهپیمایی های تبلیغاتی حضور داشتند.

اهواز که همواره کانون اتفاقات مختلف در ایام انتخابات در شبی آرام اما پررونق به تبلیغات پرداخت و شب گرم و شرجی خود را با شعارهای کاندیداها به صبح رساند.

در ساری، گرگان، رشت، بجنورد، بیرجند، کرمان، زنجان، سمنان، قزوین، ارومیه، اردبیل، کرمانشاه، لرستان، ایلام، بوشهر، زاهدان، شهرکرد، یاسوج، اراک، همدان و یزد نیز هواداران کاندیداها به تبلیغات پرداختند و آخرین تلاش خود برای جلب آرا برای کاندیدای محبوب خود را بکار گرفتند.

در این میان آنچه در سراسر کشور مشهود بود حضور پررونق و موثر نیروهای انتظامی و بسیجی برای برقرار نظم و امنیت بود که هر کجا لازم شد وارد عمل شدند و هر جا نیازی نبود در کنار مردم به نظاره شب پررونق انتخاباتی ایران پرداختند.

و البته آنچه نباید فراموش کرد بازار بسیار داغ ارسال پیامک بود، پدیده ای که به مدد مردم آمد تا سرعت انتقال عقاید خود را افزایش دهند و با هزینه ای اندک کاندیدای مورد نظر خود را تبلیغ کنند هر چند که سود مخابرات در میان بسیار قابل توجه است و بر اساس آماری که چند روز قبل اعلام شد مخابرات تا آن زمان ۱۲۰ میلیون پیامک انتخاباتی رد و بدل کرده بود.

بازار نظرسنجی چهره به چهره نیز در اغلب نقاط کشور گرم بود و هر کس شاید با هدف تبلیغ کاندیدای خود و شاید هم با هدف واقعی نظرسنجی از دیگری می پرسید که به چه کسی رای خواهد داد.

چهارشنبه شب، ایران یکپارچه بیدار بود تا برگ دیگری را برای مشارکت در سرنوشت سیاسی و اجتماعی به یادگار بگذارد و به همه دشمنانی که تبلیغ می کنند که مردم ایران نسبت به سرنوشتشان غافلند و در خواب غفلت بسر می‌برند، بگویند: " ما تا ابد بیداریم".

به هر حال گفته‌اند:" آنچه که عیان چه حاجت به بیان است" و اکنون مشخص است علیرغم تمام تلاشهای دشمنان و نابخردان روز جمعه، روز پررونق انتخابات در ایران است به گونه‌ای که بی شک یکی از پرافتخارترین انتخاباتها در ایران برگزار می شود و برگ زرین دیگری بر کتاب قطور حمایتهای مردمی از نظام و کشور ورق خواهد خورد.



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024