جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 01.06.2009, 19:27


(۱۱ خرداد ۱۳۸۸) کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران امروز در نامه ای به رئیس قوه قضائیه نگرانیهای عمیق در مورد شرایط خطرناک منصور اسانلو و شدت گرفتن حملات به وی در زندان ابراز داشت.

متن کامل نامه به شرح زیر است:

مقام محترم، جناب آیت الله محمود هاشمی شاهرودی،
حوزه ریاست قوه قضائیه
از طریق ایمیل: .(JavaScript must be enabled to view this email address)
11 خرداد ماه 1388

ریاست محترم قوه قضائیه،

من از طرف کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران برای اعلام خطر در باره تهدید هاعلیه سلامتی و امنیت جانی زندانی منصور اسانلو؛ فعال اتحادیه کارگری برایتان می نویسم و از شما می خواهم که فورا در این زمینه شخصا مداخله فرمائید.

ما بطور جدی نگران جان آقای اسانلو هستیم. منصور اسانلو در زندان رجایی شهر در کرج همراه با جانیان خطرناکی که جان او را تهدید می کنند، در بازداشت بسر می برد. در نتیجه چنین حملاتی، امکان مرگ و یا معلولیت ایشان وجود دارد. منصور اسانلو نباید تحت چنین شرایط خطرناکی نگهداری شود. علاوه بر همه اینها، ایشان بیش از نیمی از دوران محکومیت خود را سپری کرده وقوانین ایران اجازه آزادی ایشان را می دهد و ما از شما می خواهیم که فورا دستور آزادی ایشان را بر اساس این قانون صادر فرمائید.

آقای منصور اسانلو در ده روز گذشته دو بار مورد حمله خشونت بار قرار گرفته است. در تاریخ ۲۹ اردیبهشت ماه ایشان توسط گروهی از زندانیان مورد فحاشی و حمله قرار گرفت که به کمک سایر زندانیان از دست آنها نجات یافت. در تاریخ ۹ خرداد ماه نیز بار دیگر جان منصور اسانلو توسط مرتضی لک تبریزی یکی از جانیان خطرناک که با منصور هم سلول است، تهدید شد. این بار در حالیکه سایر زندانیان به کمک منصور آمده بودند و مرتضی را از منصور دور می کردند، او منصور را تهدید می کرد و مرتب فریاد می زد که "می دهم با چاقو بکشندت". تا آنجایی که ما می دانیم لک تبریزی یکی از خطرناک ترین و خشن ترین جانیان زندانی در ایران است. نگهداشتن منصور در کنار این زندانی خطرناک و اجازه دادن به این افراد که چنین حملاتی را علیه منصور داشته باشند، نگرانی های همه ما را شدت می دهد.

مادر مسن آقای منصور اسانلو و همسر ایشان نیز در وضعیت بسیار بدی بسر می برند چرا که هر لحظه می بینند که چگونه جان ایشان در داخل زندان تهدید و سلامتی او روز به روز وخیم تر می شود. آنها بارها تلاش کردند که نامه هایی به دفتر شما بدهند و شما را از ماجرا مطلع کنند اما کارمندان دفتر شما از پذیرش اطلاعیه های آنها خطاب به شما خودداری کرده اند و با آنها بسیار بد رفتار کرده و با تحویل نگرفتن نامه آنها را از ساختمان بیرون انداخته اند.

وضعیت سلامتی منصور اسانلو ماههاست که روز به روز وخیم تر می شود. تعداد بسیار زیادی از سازمان های حقوق بشری و کارگری و همچنین سازمان های بین المللی و دولت های آنها در باره عدم توجه مناسب به بیماری های شدید آقای اسانلو و همچنین در باره این حقیقت که ایشان بطور نامناسبی همراه با خطرناک ترین جانیان زندانی در ایران نگه داشته شده چراکه اسانلو یک زندانی عقیدتی و سیاسی است و تنها "جرم" او فعالیتهایش برای کسب حقوق مشروع کارگران در ایران است، نگرانی های خود را ابراز کرده اند.

استمرار بی توجهی به مسائل سلامتی و تهدید های جانی آقای اسانلو و تهدید علیه ایشان توسط سایر زندانیان بسادگی می تواند منجر به وخیم ترشدن وضعیت جسمانی ایشان و حتی مرگ ایشان شود. متخصصین پزشکی قانونی بارها در باره عدم تحمل زندان توسط آقای اسانلو با توجه به شرایطی که دارد، اعلام خطر کرده اند. همانطور که جنابعالی مستحضر هستید، مقامات ایرانی تحت قوانین بین المللی قانونا مسئول سلامتی و امنیت زندانیان تحت سرپرستی خود هستند.

تا این تاریخ، منصور اسانلو بیش از نیمی از دوران محکومیت خود را سپری کرده و از هیچ مرخصی ای تاکنون استفاده نکرده است. به گفته وکیل ایشان، منصور را می توان در این شرایط از زندان رها کرد و ما از شما محترما می خواهیم که در مجموع اقدامات خود برای آزادی ایشان به این موضوع نیز توجه ویژه مبذول فرمائید.

ما عمیقا از مداخله فوری جنابعالی در این مورد قدردانی می کنیم و اگر شما مداخله نفرمائید، ادامه این شرایط می تواند به یک تراژدی منجر شود که آثار منفی ای برای ایران به همراه داشته باشد.

از بذل توجه جنابعالی کمال تشکر را دارم.

ارادتمند
ارون رودز
سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران
.(JavaScript must be enabled to view this email address)


http://persian.iranhumanrights.org



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024