پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Tue, 26.05.2009, 16:10


به نام خدا
بیانیه جنبش مسلمانان مبارز در باره‌ی انتخاب ریاست جمهوری دهم (بیانیه شماره دو)
از میرحسین موسوی حمایت می‌کنیم

جنبش مسلمانان مبارز در بیانیه‌ی قبلی خود در ارتباط با انتخابات ریاست جمهوری دهم، معیارهای استراتژیک برای کنشگری و حضور در انتخابات را اعلام نموده است، در انطباق با شرایط کنونی، معیارهای ما در بررسی برنامه‌های کاندیداهای اصلاح‌طلب عبارتند از:

۱- ضرورت اصلاحات اقتصادی با تأکید بر توسعه‌ی درونزا و حمایت از تولید ملی
۲- پرهیز از فروپاشی اجتماعی و حمایت از طبقات محروم و تحت ستم در روند توسعه
۳- تأمین امنیت مردم در برابر تعرضات قدرت‌های رسمی و غیررسمی
۴- فعال‌سازی سپهر عمومی و گذار بدون خشونت به سوی دمکراسی
۵- همبستگی ملی و توجه به امکانات و ظرفیت شرایط برای دستیابی به موفقیت در برابر نوسنت‌گرایان افراطی

ما با درک این واقعیت که انتخابات موجود به دلیل نظارت استصوابی و مداخلات غیردمکراتیک، با معیارهای حقوق بشر و حقوق اساسی فاصله دارد و با توجه به حذف حدود ۹۹ درصد داوطلبان و نگرانی نسبت به صیانت آراء، در مرحله‌ی کنونی انتظار داشتیم که اصلاح‌طلبان بتوانند بر روی کاندیدای واحدی ائتلاف نمایند. این ائتلاف می‌توانست شرایط لازم را برای ایجاد جبهه‌ای واحد در برابر نوسنت‌گرایان افراطی و جلب مشارکت منتقدان و اکثریت خاموش در حوزه‌ی عمومی فراهم سازد و امید و اعتماد مردم را جلب نماید.

ما با نگرانی نسبت به حیات اقتصادی مردم و بویژه فرودستان، همچنین روند اضمحلال دولت در سالهای اخیر و تبدیل قوه‌ی مجریه به ابزار اقتدار و حمایت از منافع طبقاتی اقلیتی نوکیسه، ضرورت صیانت از کیان ملی و حفظ حقوق اقلیت‌های قومی- مذهبی در انتخابات شرکت می‌کنیم و ضمن درک رویکردهای دمکراتیک و وجوه مترقی در برنامه‌ی آقای مهدی کروبی در زمینه‌ی دمکراسی و حقوق بشر، با توجه به انسجام برنامه‌های اقتصادی آقای میرحسین موسوی در حمایت از تولید ملی و توسعه‌ی درونزا، رویکرد "اخلاق- عدالت- آزادی"، حمایت از مبانی حقوق بشر و همچنین فراگیری جبهه‌ی حامیان آقای میرحسین موسوی، در انتخابات ریاست جمهوری دهم، به ایشان رأی می‌دهیم.

سخنی با نیروهای ترقی‌خواه و ملی
در شرایط مخاطره‌آمیز کنونی، وحدت نیروهای ترقی‌خواه و حضور فعال در حوزه‌ی سیاسی یک ضرورت تاریخی به شمار می‌رود. عقلانیت سیاسی حکم می‌کند که نیروهای منتقد از رویکرد "همه یا هیچ" به راهبرد "حداکثر ظرفیت شرایط" روی آورند. باید منافع ملی را بر منافع گروهی ترجیح داد و از تجزیه‌ی قدرت سیاسی در حوزه‌ی عمومی پرهیز کرد. ادامه‌ی حاکمیت نوسنت‌گرایان افراطی، تهدیدی جدی برای منافع ملی و حیات اقتصادی- اجتماعی مردم ایران است. جامعه‌ی ایران برای خروج از بحران کنونی به اتحاد نیروهای ترقی‌خواه بیش از هر چیز نیازمند است. بی‌تردید آثار اتحاد ملی و همراهی با جنبش اجتماعی مردم ایران برای دمکراسی و عدالت، بیش از نتیجه‌ی انتخابات خواهد بود.
در راستای پی‌جویی آرمان‌های ملی، از حداقل‌های ممکن برای پیشرفت و کاستن از رنج مردم و رفع تهدیدهای ملی صرف‌نظر نکنیم.

جنبش مسلمانان مبارز
۵/۳/۸۸



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024