پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 14.05.2009, 8:50


صبح سه شنبه ۲۲ اردیبهشت جمع کثیری از مردم شهر و روستا در مقابل شرکت پست همدان جمع شدند تا خبر خوشی دریافت کنند.

به گزارش قلم نیوز (ارگان اینترنتی ستاد انتخاباتی مهندس موسوی) این خبر چیزی نبود جز پاسخ نامه‌هایی که این مردم سال گذشته خطاب به آقای احمدی‌نژاد نوشته و در آن از مشکلات اقتصادی و گرفتاری‌های خود حرف زده بودند.

درست یک ماه مانده به انتخابات ریاست جمهوری دستگاه پاسخگویی نهاد ریاست جمهوری با سرعت عمل دست به کار شده و در پاسخ هر نامه و صرفنظر از نوع تقاضا و یا میزان کمک درخواستی مبالغی بین ۱۰۰ تا ۳۰۰ هزار تومان پرداخت می‌‌کند.

براساس مشاهدات خبرنگار قلم؛ جمعیتی که به باجه‌های پستی هجوم آورده بودند در پاسخ به سوال خبرنگار قلم ‌گفتند: قرار است مبالغی را از طریق بانک‌ها و کمیته امداد به ما بدهند.

یکی از زنان روستایی می‌گوید درخواست وام دومیلیونی کرده بودم اما قرار است یکصدهزار تومان به من بدهند.

دیگری می‌گوید برای جهیزیه دخترم نامه نوشته‌ام اما نمی‌دانم با دویست‌هزار تومان چکار کنم.

جمعیت حاضر که بی‌قرارند تا پاسخ‌ نامه‌های خود را بگیرند آنچنان درمانده و گرفتارند که از همین مبلغ ناقابل به وجد آمده‌اند شاید گرهی از مشکلات زندگی‌شان باز شود. شاید بتوانند در این بازار سرشار از تورم و گرانی گوشه‌ای از زندگی نابسامان خود را سر و سامان دهند.

ماموران انتظامات پست که در مقابل فشار جمعیت، دیگر توان ایستادگی ندارند، سعی دارند به صفوف جمعیت شکلی دهند تا کارمندان به ترتیب نامه هر کس را در اختیارش قرار دهند.

بسیاری از مردم در شگفت هستند که چگونه شده است که پس از چندسال سکوت در مقابل این نامه‌ها، حالا یکباره دولت لطف کرده و همه را یکجا پاسخ می‌دهد. اما گویا فشار اقتصادی آنچنان کمرشکن است که دیگر به نیت دولتمردان کاری ندارند و فقط می‌خواهند مبلغ عنایت شده را بگیرند و سریع به خانه‌های خودشان برگردند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024