جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 08.04.2009, 19:27


خدیجه مقدم و همسرش اکبر خسروشاهی در حال خروج از زندان اوین چند ساعت پیش

نوزده فروردین ۱۳۸۸- خدیجه مقدم، از فعالان حقوق زن، که در تاریخ ۶ فروردین ماه ۱۳۸۸ بازداشت شده بود، ساعت ۸ و ۱۵ دقیقه بعد ازظهر به وقت تهران پس از تودیع وثیقه از زندان اوین آزاد شد.

خانم مقدم به همراه ۱۱ نفر از اعضای مادران صلح و کمپین یک میلیون امضا در حالیکه در ماشین هایشان در خیابانی در تهران نشسته بودند، در روز ششم فروردین ماه بازداشت شدند. آنها تصمیم داشتند که به دیدار نوروزی تعدادی از خانواده های زندانیان بروند. ده نفر از بازداشت شدگان در روز 9 فروردین ماه آزاد شدند، اما خانم ها مقدم و کرمی بدون هیچ توضیحی در زندان باقی ماندند.

خانم محبوبه کرمی در تاریخ ۱۸ فروردین ماه آزاد شد اما خدیجه مقدم همچنان در بازداشت نگه داشته شد. به گفته نسیم غنوی؛ وکیل خانم مقدم، ایشان همچنین به موارد دیگری هم متهم شده اند که به تظاهرات اعتراضی مادران صلح به حمله اسرائیل به غزه مربوط می باشد که در تاریخ 22 دی ماه در تهران برگزار شد. محاکمه خدیجه مقدم در هر دو مورد بعدا برگزار خواهد شد اما هنوز تاریخ دادگاه تعیین نشده است.

هادی قائمی؛ سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران در مورد آزادی خانم مقدم گفت: "ما از آزادی خدیجه مقدم و محبوبه کرمی استقبال می کنیم، اما آنها در اساس نباید اصلا بازداشت می شدند. محاکمه هیچکدام از این دوازده فعالان بخاطر برنامه ریزی برای دیدار نوروزی اصلا قابل پذیرش نیست. اتهامات جدید وارده علیه خانم مقدم برای اعتراض ایشان به حمله اسرائیل به نوار غزه نیز بسیار باعث بهت و حیرت شده است."

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران از قوه قضائیه ایران خواست که همه اتهامات علیه این دوازده فعال را لغو کند و به آزار و اذیت و محاکمه فعالان حقوق زن که در تناقض کامل با قوانین ایران و تعهدات بین المللی این کشور است، پایان دهد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024