جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sat, 28.03.2009, 18:01


شكست ایران از عربستان در حضور صد هزار تماشاگر

خبرگزاری دانشجویان ایران - تهران

تیم ملی فوتبال ایران در برابر چشمان یكصد هزار تماشاگر حاضر در استادیوم آزادی در مقابل عربستان دو بر یك شكست خورد.

به گزارش خبرگزاری دانشجویان ایران(ایسنا)، در آغاز دور برگشت رقابت‌های فوتبال مقدماتی جام جهانی ۲۰۱۰ آفریقای جنوبی عصر امروز (شنبه) تیم‌های ملی فوتبال ایران و عربستان در ورزشگاه آزادی و در حضور حدود ۱۰۰ هزار تماشاگربه مصاف یكدیگر رفتند كه تیم ملی ایران با نتیجه دو بر یك مغلوب تیم عربستان شد.

تك گل تیم ملی ایران را مسعود شجاعی در دقیقه ۵۷ وارد دروازه‌ی عربستان كرد و گل‌های تیم عربستان را هم حسن احمد و حسام مولد به ثمر رساندند.

محمود احمدی نژاد رییس جمهوری ایران از دقیقه ۳۰ نیمه‌ی دوم به همراه محمد علی آبادی و علی سعیدلو با حضور در جایگاه ویژه استادیوم آزادی نظاره‌گر دیدار این دو تیم بود.


تركیب تیم ملی ایران در شروع مسابقه:
مهدی رحمتی، حسین كعبی، جلال حسینی، حسن اشجاری، مهدی مهدوی‌كیا، حسین كاظمی، هادی عقیلی، جواد نكونام، مسعود شجاعی، محمدرضا خلعتبری و غلامرضا رضایی.


تركیب تیم ملی عربستان:
ولید عبدالله، حسین عبدالرزاق، احمد ابراهیم، احمد محمد ، ابوابراهیم، مبروك، نصیر علی شهرانی، محمدنور، صاحب عبدالله، ناصر احمد و صالح النخلی.

نیمه اول:
تیم ایران در دقایق ابتدایی ابتكار عمل را در دست گرفت و فرصت‌هایی را نیز بر روی دروازه‌ی عربستان ایجاد كرد كه ضربات بازیكنان ایران از جمله غلامرضا رضایی و جواد نكونام توسط مدافعان عربستان دفع شد.

در دقیقه ۲۶ بازی مهدی مهدوی كیا با فرار در عمق دفاع عربستان و در موقعیتی تك به تك دروازه تیم عربستان را در آستانه فروپاشی قرار داد كه ضربه او توسط دروازه‌بان عربستان به كرنر فرستاده شد لحظاتی بعد ضربه مسعود شجاعی نیز از كنار دروازه عربستان به بیرون رفت.

در دقیقه ۳۷ ابوابراهیم توانست دروازه‌ی تیم ایران را باز كند اما، داور این گل را مردود اعلام كرد. یك دقیقه بعد احمد ابراهیم از تیم عربستان به دلیل خطا بر روی بازیكنان تیم ایران كارت زرد دریافت كرد.

در دقیقه ۴۰ بازی الشمرانی مهاجم تیم عربستان در موقعیتی تك به تك قرار گرفت كه نتوانست دروازه تیم ایران را باز كند در نهایت نیمه نخست این بازی با تساوی بدون گل و با یك دقیقه وقت اضافه به پایان رسید.

نیمه دوم:
در این نیمه هم این بازیكنان تیم ایران بودند كه سعی داشتند از فضاهای خالی كناره‌های زمین به سمت دروازه عربستان نزدیك شده و با ارسال سانتر از جناحین موقعیت‌های خطرناكی را روی دروازه این تیم ایجاد كنند.

تلاش بازیكنان ایران سرانجام در دقیقه ۵۷ ثمر داد. تیم ایران با نفوذی كه توسط محمد رضا خلتبعری از جناج چپ زمین به سمت محوطه جریمه دروازه عربستان داشت و با پشت سر گذاشتن مدافع حریف پاس خوبی را به مسعود شجاعی داد و او نیز با یك ضربه فنی توپ را به گوشه دروازه تیم عربستان فرستاد.

پس از این گل تیم عربستان تا حدودی سعی در فشار آوردن روی دروازه تیم ایران را داشت اما ملی‌پوشان ایران دست از حملات خود برنداشتند و با نفوذهای خود از جناحین از جمله فرار مهدوی‌كیا در دقایقی پس از گل اول موقعیت‌های خطرناكی را روی دروازه عربستان ایجاد كردند.

اما بازی به مرور دچار افت محسوسی شد و این بازیكنان تیم عربستان بودند كه حملاتی را روی دروازه ایران ایجاد كردند و در نهایت توانستند با ضربه حسن احمد توپ را وارد دروازه ایران كنند.

بازیكنان ایران در ادامه‌ی تلاش بیشتری برای جبران گل‌ خورده و كسب برتری دوباره انجام دادند اما بازی ملی‌پوشان تاحدودی با استرس همراه بود و حملات آنها یكی پس از دیگری از بین رفت.

در این نیمه علی دایی سرمربی تیم ایران وحید هاشمیان و مهرزاد معدنچی را به میدان فرستاد.

ژوزه پسیرو سرمربی تیم عربستان نیز در نیمه دوم صاحب‌ عبدا...، نصیر علی شهرانی را به ترتیب با صالح‌ الدوساری، جاسم تعویض كرد.

در همین نیمه‌ وحید هاشمیان و جواد نكونام از تیم ایران از داور مسابقه كارت زرد دریافت كرد. تماشاگران در زمانی كه تیم ایران دو بر یك از حریف خود عقب بود، علی كریمی را تشویق می‌كردند؛ همچنین خواستار بركناری علی دایی از مربیگری تیم ایران نیز شدند.


تلویزیون الرای: فوتبال ایران در خانه تحقیرشد

تلویزیون الرای بازی تیم‌های ملی فوتبال عربستان و ایران را مهم‌ترین دیدار امروز فوتبال آسیا در راه جام جهانی توصیف كرد و گفت: در حالی كه انتظار می‌رفت تیم ملی ایران یك گام مهم برای راه یافتن به جام جهانی را در خانه طی كند با ارائه یك بازی ضعیف مغلوب تیم ملی منظم و تاكتیك‌پذیر عربستان شد.

به گزارش ایسنا؛ تلویزیون الرای با اشاره به اینكه عربستان سعودی در مدت كوتاه حضور مربی جدید پرتغالی خود به شدت متحول شده است، گفت: در همین حال تیم ملی ایران با از دست دادن فرصت‌ها دلخوش به ستارگان خود در حالی كه روح تیمی را نداشت در پایان مغلوب دربی حساس آسیا شد.

مفسر این تلویزیون گفت: تیم ایران فقط ۲۵ دقیقه نیمه اول و دقایقی از نیمه دوم بر بازی مسلط بود و حتی 100 هزار تماشاگر نیز نتوانستند برای پیروزی این تیم كاری كنند.

این تلویزیون با اشاره به افت شدید ستارگانی همچون مهدوی‌كیا و هاشمی‌نیا با تعجب گفت: ایرانی‌ها پس از به ثمر رسیدن گل اول بازی را تمام شده برشمردند.

این تلویزیون در پایان باخت تیم ایران را محصول تفكرات دایی كه بر اساس احتیاط و محافظه‌كاری است برشمرد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024