پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Mon, 02.02.2009, 18:19


کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران خواستار آزادی فوری و بدون قید وشرط نفیسه آزاد شد.

۱۴ بهمن ماه ۱۳۸۷ – کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران اعلام کرد که سه نفر از اعضای جنبش حقوق برابر در ایران؛ کمپین یک میلیون امضا برای تغییر، در روز ۱۱ بهمن ماه ۱۳۸۷ بازداشت شدند و یکی از آنها به اتهام "اقدام علیه امنیت ملی با تبلیغ علیه دولت" همچنان در بازداشت بسر می برد.

نفیسه آزاد، بیگرد ابراهیمی و یکی دیگر از اعضای کمپین یک مییون امضا برای برابری در روز یازدهم بهمن ماه 1387 در کوههای توچال در شمال تهران در حالیکه برای تغییر قوانین تبعیض آمیز در حال جمع آوری امضا بودند، بازداشت شدند.همان روز آنها به بازداشگاه وزرا منتقل شدند و نفیسه آزاد همچنان در بازداشت بسر می برد.

هادی قائمی؛ سخنگوی کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران گفت: "تقریبا سه سال است که اعضای کمپین یک میلیون امضا برای برابری بخاطر فعالیتهای مسالمت آمیزشان بطور مستمر بازداشت و محاکمه می شوند." قائمی اضافه کرد:"طرح اتهام اقدام علیه امنیت ملی برای کسانی که بطور قانونمند و مسالمت آمیز در حال جمع آوری امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز هستند این موضوع را القا می کند که گویا مقامات ایران فکر می کنند که امنیت ملی در سایه تبعیض امکان پذیر است." قائمی در مورد این بازداشتها تاکید کرد :"چنین بازداشتهایی فقط منجر به تضعیف موقعیت ایران در سطح بین المللی می شوند، این بازداشتها خودشان نقض قوانین کشوری و الزامات بین المللی ایران در حوزه حقوق بشر است."

به گزارش وب سایت تغییر برای برابری سه عضو کمپین یک میلیون امضا برای برابری در روز 12 بهمن ماه در بازداشتگاه وزرا مورد بازجویی قرار گرفتند و سپس آنها را به دادگاه انقلاب بردند. قاضی سبحانی دستور بازداشت موقت نفیسه آزاد را تمدید کرد و بیگرد ابراهیمی با قرار کفالت آزاد شد. نفیسه آزاد مجددا در معاونت امنیت دادگاه انقلاب در روز 13 بهمن ماه محاکمه می شود. اما به گفته همسرنفیسه، دادگاه او امروز تشکیل نشد و امروز هم او را در بازداشت نگه می دارند هر چند معلوم نیست که دلیل آن ادامه تحقیقات است یا عدم حضور قاضی.

http://www.we-change.org/spip.php?article3564 , http://www.we-change.org/spip.php?article3572

کمپین بین المللی حقوق بشر در ایران از مقامات ایرانی خواست که قوانین ملی و بین المللی حقوق بشر را رعایت کند، نفیسه آزاد را فورا و بدون هیچ قید و شرطی آزاد کند، و به آزار و اذیت و محاکمه فعالان حقوق زن پایان دهد.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024