پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 18.12.2008, 13:20



تهران- خبرگزاری كار ایران

برنامه عمران سازمان ملل متحد (UNDP) با همكاری برنامه مشترك ملل متحد در زمینه ایدز (UNAIDS ) جایزه روبان سرخ را به انجمن همیاران مثبت مشهد برای انجام فعالیت‌‏های موثر در زمینه ایدز اهدا كرد.

به گزارش"ایلنا"، وحید نوبهار، مدیر این انجمن درباره جایزه روبان سرخ گفت: این جایزه با مبلغ 20 هزار دلار به جوامعی كه در زمینه پیشگیری از ایدز فعالیت می‌‏كنند اعطا می‌‏شود كه بتوانند توجه بین‌‏المللی را به سازمان‌‏های غیر دولتی كه بسیار خلاقانه و تاثیر گذار در زمینه پاسخگویی به اپیدمی ایدز عمل كرده‌‏اند، جلب كنند. این برنامه كه هر دو سال یكبار اجرا می‌‏شود، به 25 سازمان كه در پنج نقطه متفاوت جغرافیایی قرار دارند در 11 ژوئن 2008 جایزه اختصاص می‌‏یابد.

وی ادامه داد: برگزیده این جایزه از میان 500 كاندیدای جهانی، برنامه مشترك ملل متحد در زمینه ایدز (UNAIDS ) از هر 25 دریافت كننده جایزه به عنوان یك تعهد برای موفقیت سازمان‌‏های غیردولتی در زمینه پیشگیری و كنترل ایدز یاد می‌‏كند و انجمن همیاران مثبت نه تنها به عنوان یكی از دریافت‌‏كنندگان اصلی جایزه روبان سرخ ، بلكه به عنوان یكی از پنج سازمانی كه جایزه ویژه از طرف هیات داوران در هفدهمین كنفرانس بین المللی ایدز در شهر مكزیك دریافت كرده، شناخته شده است.

نوبهار افزود: انجمن همیاران مثبت در ماه می 2007 تاسیس و با موسسات محلی، ملی، بین المللی در شمال و شرق ایران جهت حمایت از افراد مبتلا به اچ آی وی و جمعیت های در معرض خطر همكاری نزدیكی دارد و این موسسه باشگاههایی تاسیس كرده كه آموزش همسانان، كارگاههای پیشگیری از ایدز و اچ آی وی، سیستم ارجاعی حمایت از افراد مبتلا به بیماری، مشاوره و نظام مراقبت در منزل را ارائه می‌‏كند و همزمان از رهبران مذهبی در این زمینه حمایت می‌‏كند.

مدیر انجمن همیاران مثبت گفت: این انجمن با متمركز كردن هرچه بیشتر فعالیت‌‏هایش به افراد مبتلا به ایدزو گروه‌‏های در معرض خطر همچون معتادان تزریقی، افرادی كه از رابطه جنسی جهت كسب درآمد استفاده می‌‏كنند، پناهندگان، سرویس‌‏های همه جانبه و گسترده‌‏ای را در یك محیط پیچیده ارائه می‌‏كند.

وی ادامه داد: فعالیت‌‏های كاهش آسیب انجمن همیاران مثبت تاكنون دو هزار و 500 معتاد تزریقی و بیش از 16 هزار جوان و نوجوان را تحت پوشش قرارداده و همچنین صدای خود را به تعداد كثیری از افراد مبتلا به اچ آی وی از طریق نشریات فصلی خود رسانیده است.

انجمن همیاران مثبت با برنامه مشترك ملل متحد در زمینه ایدز، انجمن تنظیم خانواده در ایران و مركز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت همكاری دارد، یكی از ذی‌‏نفعان پروژه صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا با عنوان "پیشگیری و كنترل ایدز در میان جامعه مدنی و بخش خصوصی" است. این پروژه از سال 2005 با همكاری دفتر برنامه عمران سازمان ملل متحد ، مركز مدیریت بیماریهای وزارت بهداشت، سازمان زندانها، وزارت آموزش و پرورش، برنامه مشترك ملل متحد در زمینه ایدز و انجمن تنظیم خانواده در ایران فعالیت می‌‏كند.

پروژه صندوق جهانی مبارزه با ایدز، سل و مالاریا به‌‏منظور افزایش منابع جهت كنترل این سه بیماری در سراسر جهان و هدایت این منابع به دیگر حوزه های نیازمند ایجاد شده است. به عنوان همكاری بین بخش دولتی، جامعه مدنی، بخش خصوصی و جوامع متاثر از این بیماریها، پروژه صندوق جهانی یك رویكرد جدید در كمك‌‏های مالی در سطح بین المللی به‌‏وجود آورده است.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024