پنجشنبه ۳۰ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 18 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Thu, 27.11.2008, 21:09


بیانیه مطبوعاتی
دویچه وله اسامی برندگان را در برلین اعلام کرد

"Deutsche Welle Blog Awards" برندگان هیئت داوران در شانزده رشته مشخص شدند. پس از سه دور رای گیری از میان یازده وبلاگی که به مرحله نهایی راه یافتند، وبلاگ اسپانیایی زبان "نسل ایگرگ" به اکثریت آرای هیئت داوران دست یافت و به عنوان بهترین وبلاگ سال انتخاب شد.

جایزه ویژه گزارشگران بدون مرز امسال مشترکا به دو وبلاگ اهدا شد. وبلاگ‌های چینی "زنچینگ ین" و وب سایت ایرانی "تغییر برای برابری" بعنوان برندگان هیئت داوران انتخاب شدند.

بهترین وبلاگ فارسی زبان از سوی هیئت داوران وبلاگ آزاد نویس شناخته شد.

دویچه وله، رادیو تلویزیون برون مرزی آلمان، طی مراسمی رسمی در روز بیست و هفتم نوامبر اسامی برندگان را در موزه فن آوری ارتباطات در برلین اعلام کرد. برندگان امسال در ماه ژوئن به Global Media Forum که از سوی دویچه وله در شهر بن برگزار می‌شود دعوت خواهند شد.

برنده امسال یوانی سانچز بلاگر کوبایی است که از شرایط زندگی در کوبا می‌نویسد. خانم سانچز مطالب خود را بوسله پست الکترونیکی به خارج فرستاده و در آنجا توسط دوستانش بر روی وبلاگ‌اش قرار می‌گیرد. علیرغم همه دشواری‌ها، یوانی سانچز سعی می‌کند تا رابطه خود با جهان خارج و جامعه جهانی وبلاگ نویسان را حفظ کند. وی در نخستین عکس العمل گفت " این جایزه مشوقی برای بسیاری از وبلاگ نویسان کوبائی می‌شود. بالاخره روزی فرا می‌رسد که مردم اینجا بتوانند نطرات خود را بیان کنند، بدون آنکه بخواهند از کسی اجازه بگیرند. این جایزه در این راه اهمیت بسزائی دارد".

بعنوان بهترین ویدئو بلاگ امسال Voices of Africa انتخاب شد. این پرتال از سال گذشته در بسیاری از کشورهای آفریقائی با تجهیز شهروندان ژورنالیست آنها را تشویق به تهیه گزارش از شرایط زندگی شان می‌کند.

بهترین پادکاست Radio Grinch از روسیه شناخته شد که یک ژورنالیست بنام دنیس دیده‌های خود را بسیار حرفه‌ای بصورت پادکاست در می‌آورد. علاوه براین هیئت داوران ممتازترین وبلاگ‌های سال را در بین یازده زبان انتخاب کرد.

وبلاگ‌های چینی و ایرانی برنده جایزه گزارشگران بدون مرز

"زنچینگ ین" وبلاگ همسر یک ناراضی چینی است. در حالی که خانم "زنچینگ ین" در شرایط حبس خانگی وبلاگ نویسی می‌کند، همسر زندانی اش امسال جایزه حقوق بشر پارلمان اروپا بنام جایزه زاخاروف را دریافت کرد.

وب سایت تغییر برای برابری، وب سایت کمپین یک میلیون امضا برای تغییر قوانین تبعیض آمیز علیه زنان است که بیش از دو سال پیش توسط پنجاه نفر از فعالان حقوق زن در ایران راه اندازی شد و تاکنون هفده بار ممنوع شده است.

قبل از برگزاری اجلاس هیئت داوران، شوگوانگ زو بلاگر معروف چینی و عضو هیئت داوران ممنوع الخروج شد. با این همه او موفق شد بصورت آنلاین در جلسه حضور یابد و در رای گیری شرکت کند. ژان فرانسوا ژولیا مدیر کل سازمان گزارشگران بدون مرز در این زمینه گفت: "بلاگرها در بسیاری از کشورهای جهان برای آزادی مطبوعات و عقیده فعالیت می‌کنند. آزادی بدون آزادی مطبوعات و عقیده وجود ندارد. به همین خاطر ما از دویچه وله که در این زمینه فعالیت می‌کند پشتیبانی می‌کنیم".

بر اهمیت وبلاگ‌ها باز هم افزوده می‌شود

سخنران آغازین مراسم، بلاگر کنگویی بود که سال گدشته برنده جایزه بهترین وبلاگ فرانسوی زبان شد. موضوع سخنرانی او در مورد وبلاگ نویسی در آفریقا بود. کلالونجی در سخنرانی‌اش گفت که دهها سال دیکتاتوری در کنگو باعث شد که تنها آرزوی او"بیان آزاد عقیده" از طریق وبلاگ‌اش بوده باشد. کلالونجی مهمترین وظیفه وبلاگ نویسان آفریقایی را ایجاد پل بین آفریبا و بقیه دنیا دانست.

استقبال از مسابقه دویچه وله

وبلاگ نویسان و علاقه مندان امسال هم بیش ۸۵۰۰ وبلاگ را در ۱۶ موضوع این مسابقه نامزد کردند که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. یکصد و بیست هزار نفر در رای گیری عمومی شرکت کردند. برنده امسال بهترین وبلاگ از طریق رای گیری عمومی وبلاگ چینی Science Squirrel بود.

همکاران:
همکاران ویژه The BOBs:
Radio Netherlands سازمان گزارشگران بدون مرز و
همکاران مطبوعاتی „The BOBs 2008“:
Al Arabiya, Arabic Media Internet Network, arte, blog.de, Bright, cafébabel.com, Categorynet.com, Clarín, de Volkskrant, Die Zeit, El Tiempo, Folha Online, Fundación Nuevo Periodismo Iberoamericano, Global Voices, Gooya, Handelsblatt.com, Iran-emrooz.net, Knack.be, Lenta.ru, Livejournal.ru, Mister Wong, Netvibes, newthinking, Radio Zamaneh, RTVE Cámara Abierta, Sina.com.cn, Six Apart, startlog.nl, Technorati, TV5 Monde, und UOL.
اسپانسرهاThe BOBs 2008:
urch Hewlett-Packard, HTC, Freecom, O'Reilly و Sevenload.

27. November 2008

لیست برندگان در موضوعات عمومی

بهترین ویدئو بلوگ
Voices of Africa
http://voicesofafrica.africanews.com/


بهترین پادکاست
Radio Grinch
http://radiogrinch.ru/


جایزه گزارشگران بدون مرز

تغییر برای برابری
http://www.4equality.info/
http://zengjinyan.spaces.live.com/


بهترین وبلاگ
Generación Y
Yoani Sanchez
http://www.desdecuba.com/generaciony/


Blogwurst
Maratochka
Marat Amarei
http://maratochka.livejournal.com/


Best Weblog / زبانها


بهترین وبلاگ عربی
Ohod
http://o7od.blogspot.com


بهترین وبلاگ چینی
刘晓原的BLOG
刘晓原
http://blog.sina.com.cn/liuxiaoyuan

بهترین وبلاگ هلندی
Foodlog
Dick Veerman
http://www.foodlog.nl


بهترین وبلاگ انگلیسی
Political Party Blog
http://www.politicalpartytime.org/


بهترین وبلاگ فرانسه
Le blog de Yoro
http://leblogdeyoro.ivoire-blog.com


بهترین وبلاگ آلمانی
Mädchenmannschaft
http://maedchenmannschaft.net


بهترین وبلاگ اندونزیائی
Media Ide
Pitra Satvika
http://media-ide.bajingloncat.com/


بهترین وبلاگ فارسی
آزاد نویس
همایون خیری
http://freelanceronline.blogspot.com


بهترین وبلاگ پرتغالی
Querido Leitor
Rosana Hermann
http://queridoleitor.zip.net


بهترین وبلاگ روسی
MetroDream by Russos
Russos
http://russos.livejournal.com/


بهترین وبلاگ اسپانیائی
233grados.com
DixiRed
http://www.233grados.com/



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024