http://www.thebobs.com معرفی می‌شوند.">
شنبه ۱ ارديبهشت ۱۴۰۳ - Saturday 20 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 26.10.2008, 8:14


اطلاعیه مطبوعاتی:
The BOBs در سال ۲۰۰۸: وبلاگ نویسی در حبس خانگی
- رای گیری عمومی در مسابقه دویچه وله آغاز شد
- رکورد جدید: ۸۵۰۰ پیشنهاد برای مسابقه بین المللی دویچه وله

روز دوشنبه ۲۷ اکتبر برابر با ششم آبان، ۱۷۶ کاندید مسابقه The BOBs که از سوی دویچه وله - رادیو و تلویزیون برون مرزی آلمان - برگزار می‌شود، در سایت: http://www.thebobs.com معرفی می‌شوند.

وبلاگ نویسان و علاقه مندان در هفته‌های گذشته ۸۵۰۰ وبلاگ را در ۱۶ موضوع این مسابقه نامزد کردند که نسبت به سال گذشته ۲۰ درصد افزایش نشان می‌دهد. یک هیئت داوران، متشکل از وبلاگ نویسان مشهور، ژورنالیست‌های مستقل و متخصصان امور رسانه‌ها، در هر موضوع یازده وبلاگ را کاندید کردند. کاربران حال می‌توانند به وبلاگ‌های مورد علاقه خود رای دهند.

در این مسابقه ممتاز ترین وبلاگ‌ها، پادکاست‌ها و ویدئو بلا گ‌ها در یازده زبان: فارسی، آلمانی، انگلیسی، فرانسه، چینی، عربی، اسپانیائی، هلندی، روسی، پرتغالی و امسال اندونزیائی نیز برگزیده می‌شوند.

هدف دویچه وله از برگزاری این مسابقه تقویت و حمایت از آزادی بیان و آزادی رسانه‌ها در سراسر جهان است. نشان دادن دنیای گوناگون وبلاگ‌ها و ایجاد پلاتفرمی برای دیالوگی فرازبانی از اهداف دیگر این رقابت است.

وبلاگ نویسی در حبس خانگی
در میان نامزدهای امسال، کاندیداهای زیادی حضور دارند که در زمینه حقوق بشر و بخصوص آزادی بیان فعالیت می‌کنند. برای نمونه بلاگر کوبائی یوانی سانچز و یا ژینانگ تسنگ همسر برنده جایزه ساخارف پارلمان اتحادیه اروپا. این فعال حقوق بشر ماهها است که در حبس خانگی بسر می‌برد و در وبلاگ خود از شرایط زندگی اش تحت مراقبت دائمی ماموران امنیتی می‌نویسد.
اجلاس هیئت داوران برای انتخاب برندگان، در روز بیست و ششم نوامبر برابر با پنجم آذر در برلین برگزار می‌شود. دویچه وله در روز بیست و هفتم نوامبر (ششم آذر) طی یک مراسم رسمی در موزه فن آوری علوم ارتباطات، برندگان را معرفی می‌کند. ورود برای عموم آزاد است.

همکاران ویژه:
- سازمان گزارشگران بدون مرز
- رادیو هلند

همکاران مطبوعاتی:
Al Arabiya, Arabic Media Internet Network, arte, blog.de, Bright, cafébabel.com, Categorynet.com, Clarín, de Volkskrant, Die Zeit, El Tiempo, Folha Online, Fundación Nuevo Periodismo Iberoamericano, Global Voices, Gooya, Handelsblatt.com, Iran-emrooz.net, Knack.be, Lenta.ru, Livejournal.ru, Mister Wong, Netvibes, newthinking, Radio Zamaneh, RTVE Cámara Abierta, Sina.com.cn, Six Apart, startlog.nl, Technorati, TV5Monde, UOL.
اسپانسر:
Hewlett-Packard, HTC, Freecom, O'Reilly, Sevenload.

با احترام
هیئت برگزار کننده



" width="640" />
 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024