پنجشنبه ۹ فروردين ۱۴۰۳ - Thursday 28 March 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Wed, 10.09.2008, 4:17


حسن هاشمیان

روز سه‌شنبه یک بمب گذار با قرار دادن مواد منفجره در ماشین متعلق به دفتر العربیه در بغداد قصد ترور مدیر العربیه را داشت که قبل از سوار شدن «جواد الحطاب» مدیر این دفتر ، بمب منفجر شده و ماشین وی را به لاشه‌ای تبدیل کرد.

در پی این انفجار آسیبی به شخص مذکور وارد نشد اما ماشین های اطراف به شدت لطمه دیدند.
موضوع بمب جاسازی شده توسط راننده العربیه قبل از انفجار کشف گردید و بلافاصله خبر آن به اطلاع نیروی پلیس رسانده شد، اما به دلیل تأخیر مأموران مربوطه ، بمب منفجر گشته و خسارت های فراوانی از خود به جا نهاد.

این نخستین بار نیست که به جان کادر العربیه در بغداد سؤقصد می‌شود و قبل از آن نجوی قاسم گوینده و گزارشگر، ماجد حمید تهیه کننده برنامه‌های خبری (این فرد توسط نیروهای امریکائی بازداشت شد) و جواد کاظم گزارشگر (این شخص تا سر حد مرگ رفت اما به شکل معجزه آسائی زنده ماند) مورد هجوم تروریست‌ها قرار گرفتند.

علاوه بر این تلویزیون العربیه تاکنون بیشترین تلفات انسانی را در راه حرفه خبرنگاری و اطلاع رسانی آزاد از میان همه شبکه های خبری موجود در عراق ، تقدیم کرده است. در این میان می‌توان از تصویربرداران و خبرنگارانی چون علی عبدالعزیز و علی الخطیب (این دو نفر در اثر شلیک نیروهای امریکائی در یکی از ایست‌های بازرسی جان باختند) ، مازن طمیزی (این شخص در حال فیلم برداری از یک تانک سوخته امریکائی بود که مورد اصابت یک موشک قرار گرفت و تکه تکه شد) و اطوار بهجت (این دختر عراقی بعد از فرستادن آخرین گزارش خود در حومه شهر سامراء به دست تروریست‌ها به قتل رسید) نام برد که از جمله شهدای حرفه اطلاع رسانی به حساب می‌آیند.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024