جمعه ۳۱ فروردين ۱۴۰۳ - Friday 19 April 2024
ايران امروز
iran-emrooz.net | Sun, 31.08.2008, 11:07


دانشجویان در نشریه نامه

نمایندگان اعضای انجمن‌های اسلامی بسیاری از دانشگا‌هها و دفتر تحكیم وحدت بار دیگر نتوانستند به عنوان تشكل‌های رسمی و قانونی برای نشست سراسری خود از وزرارت علوم سالنی را بگیرند. از این‌رو دیروز انتخا‌بات اعضا شورای مركزی تحكیم در فضای پاركینگ نشریه توقیف شده‌ی نامه بر‌گزار شد و در نتیجه مهدی عربشاهی، محمد‌هاشمی، عباس حكیم‌زاده، امین نظری ، مرتضی سمیاری و میلاد اسدی به عنوان اعضا اصلی ، بهاره هدایت و فرید‌هاشمی به عنوان اعضا علی‌البدل، علی نیكو‌نسبتی و علی عزیزی به عنوان اعضا شورای مشورتی دفتر تحكیم وحدت انتخاب شدند.

همچنین دانشجویان این اتحادیه در نشست قبلی خود سیاوش حاتم ، مراد باصره و مقداد بریمانی را به عنوان اعضا شورای تحقیق انتخاب كرد‌ه ‌بود‌ند.


گزارش خبرنامه خبرنامه امیرکبیر


روز گذشته در حالی اعضا شورای عمومی دفتر تحکیم وحدت در دفتر نشریه «نامه» گرد هم آمدند که وزارت علوم تا آخرین لحظه از دادن هر گونه پاسخ به درخواست این اتحادیه برای برگزاری نشست در داخل دانشگاه خوداری نمود.

از سوی دیگر اعضا شورای مرکزی و مشورتی جدید این اتحادیه در حالی انتخاب شدند که در دوره اخیر ۷ عضو شورای مرکزی این اتحادیه در مجموع با ۱۰ بار بازداشت هر کدام حداقل یکبار طعم زندان اوین را چشیدند و برای سه تن از آنها حکم زندان صادر شد.
همچنین اعضا این اتحادیه در دوره اخیر حوادثی مانند انتشار نشریات جعلی در دانشگاه امیر کبیر، بازداشت اعضا شورای مرکزی تحکیم در ۱۸ تیر ۱۳۸۶ در کنار یورش نیروهای امنیتی به دفتر ادوار تحکیم و دستگیری برخی دیگر از اعضا، دستگیری بیش از ۱۲۰ عضو این اتحادیه و دهها حکم کمیته انضباطی درکنار دهها تجمع دانشجویی من جمله تجمع پرشور ۱۸ آذر ۱۳۸۶، تجمع ۳۰ مهر دانشگاه امیرکبیر و حوادثی مانند تعرض مسئولان دانشگاه به دختران در دانشگاه‌های کرمانشاه، سهند و زنجان، و اعتراضات فراوان دانشجویی از جمله تجمعات عظیم دانشجویی در دانشگاه‌های شیراز، تربیت معلم، سهند، زنجان و تربیت معلم را از سر گذرانده بودند.

از این رو بود که دانشجویان این اتحادیه که در نشست قبلی خود اعضا شورای تحقیق به نام‌های سیاوش حاتم، مراد باصره، مقدادبریمانی را انتخاب نموده بودند عزم خود را جزم کردند و با وجود تمام برخوردهای صورت گرفته برای سومین بار در دوران صدرات احمدی نژاد گرد هم آمدند تا اعضا شورای مرکزی این اتحادیه دانشجویی را انتخاب نمایند.

به گزارش خبرنامه امیرکبیر، بخش عمدی از مباحث صبح این نشست به برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان همچنین داوطبان شرکت کننده در آزمون کارشناسی ارشد از جمله اعضا دفتر تحکیم اختصاص داشت و همچنین برخوردهای صورت گرفته با دانشجویان دانشگاه‌های تربیت معلم، زنجان، تبریز و سهند بخش عمده مباحث این دانشجویان سیاسی است. پس از این مباحث نشست وارد دستور کار اصلی خود شده و آقایان مشایخی، کمیجانی و صدرا آقاسی به عنوان اعضا هیات رئیسه نشست انتخاب شدند و در این زمان بود که با ورود احسان منصوری و مجید توکلی موجی از شادی نشست را فرا گرفت.

پس از آن با معرفی کاندیداها برگزاری انتخابات آغاز گردید و در نهایت مهدی عربشاهی، محمد‌هاشمی، عباس حکیم زاده، امین نظری، مرتضی سمیاری و میلاد اسدی به عنوان اعضا اصلی و بهاره هدایت و فرید‌هاشمی به عنوان اعضا علی البدل شورای مرکزی دفتر تحکیم وحدت و علی نیکونسبتی و علی عزیزی به عنوان اعضا شورای مشورتی دفتر تحکیم وحدت انتخاب شدند.

همچنین در این نشست بیانیه‌های به امضا دانشگاه‌های عضو رسید که متن آن در روزهای آینده منتشر می شود.



 

ايران امروز (نشريه خبری سياسی الکترونیک)
«ايران امروز» از انتشار مقالاتی كه به ديگر سايت‌ها و نشريات نيز ارسال می‌شوند معذور است.
استفاده از مطالب «ايران امروز» تنها با ذكر منبع و نام نويسنده يا مترجم مجاز است.
Iran Emrooz©1998-2024